Rengøring af barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2013

Lukas&Liam<3

DianaRJS skriver:

vi har også købt brugt barnevogn og stod i samme situation, vi smed det som kunne være i vaskemaskinen der i, med vaskepulver og rodalon istedet for skyldemiddel og vaskede det på 30 grader, og det tog lugten det der ikke kunne være der røg i et badekar også med rodalon i

Har desværre ille noget badekar det kan være i /:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

Lukas&Liam<3

DianaRJS skriver:

vi har også købt brugt barnevogn og stod i samme situation, vi smed det som kunne være i vaskemaskinen der i, med vaskepulver og rodalon istedet for skyldemiddel og vaskede det på 30 grader, og det tog lugten det der ikke kunne være der røg i et badekar også med rodalon i

Men har vasket det hele af i rodalon og skyllet de ting op i det der kunne skylles op. Så skylder jeg det om lidt. Også tror jeg lige eg prøver noget vanish også skylde/vaske. Tror det er det bedste jeg kan gøre

Anmeld

13. september 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg laver en pasta af natron og sæbe, tager en tandbørste og skrubber, lader det stå lidt med pastaen på og skrubbe lidt igen en halv time efter. Det fjerner alle pletter på stoffet. Skyller Det bare grundigt og tørre det i luften efter

Anmeld

13. september 2013

Lukas&Liam<3

skovrup skriver:

Jeg laver en pasta af natron og sæbe, tager en tandbørste og skrubber, lader det stå lidt med pastaen på og skrubbe lidt igen en halv time efter. Det fjerner alle pletter på stoffet. Skyller Det bare grundigt og tørre det i luften efter

Altså, natron som man bruger til at bage med? Hvor meget putter du i af hvad? Og hvilken sæbe?

Anmeld

13. september 2013

Mi&Mi

Maria&Lukas skriver:

Men jeg kan kun afmontere kalechen fra barnevognen. Kan ikke få de der ud som sidder fast på barnevognen. Ville nemlig også allerhelst ha den i vaskemaskinen da den heller ikke er særlig pæn.

Det kan jeg heller ikke, den kom ind i maskinen med bøjler og det hele men det var også lidt et sats, men den tog ikke skade

Anmeld

13. september 2013

Lukas&Liam<3

Mi&Mi skriver:

Det kan jeg heller ikke, den kom ind i maskinen med bøjler og det hele men det var også lidt et sats, men den tog ikke skade

Hehov okay. Men nu har det hele fået rodalon og vanish. Og kassen og kalechen har fået sæbe og resten ryger i vaskemaskinen.
Så må den da også være fin ren

Anmeld

13. september 2013

L&V

Man kan købe noget i matas der er til jordstået hed osv. det vaskede jeg vores i og den blev super fin og lækker frisk i farven og derefter brugte jeg tekstil rens og impranering så den var som ny igen

Anmeld

13. september 2013

Lukas&Liam<3

Månsson skriver:

Man kan købe noget i matas der er til jordstået hed osv. det vaskede jeg vores i og den blev super fin og lækker frisk i farven og derefter brugte jeg tekstil rens og impranering så den var som ny igen

Men den er ikke jordslået, tror jeg. Den er rigtig fin i betrækket i hvertfald og ser ikke jordslået ud. Hvor køber man tekstil rens og imprenering?

Anmeld

13. september 2013

L&V

Maria&Lukas skriver:

Men den er ikke jordslået, tror jeg. Den er rigtig fin i betrækket i hvertfald og ser ikke jordslået ud. Hvor køber man tekstil rens og imprenering?

Det var min heller ikke men det rengjorde bare så godt havde jeg hørt fra flere så selv den mindste misfarvning kom af.. Man ka købe rens til biler og impranering til tekstil i bilka feks.. Jeg købte et sæt fra odder

Anmeld

13. september 2013

Hjaltesmor

Vi har ikke købt brugt, så jeg har nok ikke haft helt samme behov for at rengøre helt vildt. Vi smed dog alt aftageligt stof i vaskemaskinen på 30 grader inden vi tog den i brug.

Mht. selve stellet har vi kun rengjort det med vand og sæbe. Jeg ville dog aldrig bruge rodalon - hverken som gravid eller i noget som mit barn skulle bruge (slet ikke sove i). Rodalon er et pesticid (et biocid - bruges til at dræbe svamp o.a) - det er rigtigt giftigt. Bør slet SLET ikke bruges i sammenhæng med børn, gravide eller ammende.

Kan du ikke vaske stellet med vand og sæbe, hæle kogende vand over og spritte det af i stedet?

Hvor meget stof er der, der ikke kan tages af barnevognen og vaskes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.