falder jeres baby/børn i søvn til musik??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2013

birthee

Vores søn på 6 år falder i søvn til musik, og har gjort det siden han var ½ år - han er hypersensitiv, og får faktisk ro til en god nattesøvn ved at høre musik - her er det en cd med musicure fra apoteket... Når han overnatter ved mormor hører han musik på radioen, ved farmor er det tv han ser...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

1990h

birthee skriver:

Vores søn på 6 år falder i søvn til musik, og har gjort det siden han var ½ år - han er hypersensitiv, og får faktisk ro til en god nattesøvn ved at høre musik - her er det en cd med musicure fra apoteket... Når han overnatter ved mormor hører han musik på radioen, ved farmor er det tv han ser...

dejligt at det har så positivt virkning på jeres dreng.

ida var nået at blive for træt og sur i dag så kunne ikke afprøve musikken desværre..

Anmeld

12. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
1990h skriver:

Ja ida har det med at falde i søvn ved brystet hver aften til natten. Hun gør det ikke om sagen. Sp foreslog at jeg begynder at prøve at vende hende fra det så hun ikke vågner om natten og kun kan falde i søvn ved brystet..

Jeg har om dagen tit spillet lidt musik fra min telefon når jeg har lagt hende i vognen..

Tænker jeg kunne prøve det om aftenen. Men hvad så om natten så skal hun måske have musik for at sove??

Hvad er jeres erfaring. Ville det være bedre hvis man spillede musik til at berolige og man så slukkede det lige inden hun falder i søvn?

da Victor var lille spillede uroen for ham og da han blev større faldte han i søvn til TVet (døren fra stuen til hans værelse stod på klem og vi så TV)

Da jeg så flyttede sammen med min nye kæreste endte Victor op med ikke at kunne høre TVet fra sit værelse og så lavede jeg en CD med Yiruma og så tager det 20 minutter for ham at sove.

Anmeld

12. september 2013

Hjaltesmor

Min er lige begyndt at falde i søvn til Carsten Sommerskovs Mindfulness cd'er. Det virker rigtigt fint.

Han er også sensitiv og har brug for hjælp til at slippe dagen

Musik har vi brugt musik tidligere. det har kun virket, hvis det har været lavet særligt til formålet. Ellers stimulerer det ham for meget. Fx skulle det være "Hvile" og ikke "Leg" cd'en fra "Fantasi, Leg og Hvile"-boksen. Wagner kan han slet ikke sove til (bliver faktisk bange), mens Vivaldi typisk virker bedre.

Anmeld

12. september 2013

1990h

Hjaltesmor skriver:

Min er lige begyndt at falde i søvn til Carsten Sommerskovs Mindfulness cd'er. Det virker rigtigt fint.

Han er også sensitiv og har brug for hjælp til at slippe dagen

Musik har vi brugt musik tidligere. det har kun virket, hvis det har været lavet særligt til formålet. Ellers stimulerer det ham for meget. Fx skulle det være "Hvile" og ikke "Leg" cd'en fra "Fantasi, Leg og Hvile"-boksen. Wagner kan han slet ikke sove til (bliver faktisk bange), mens Vivaldi typisk virker bedre.

jeg kender slet ikke alt det musik..kan man hører det nogle steder?

Anmeld

12. september 2013

Hjaltesmor

Hvad for noget af det?

Carsten Sommerskov er ikke musik, men mindfullness - en slags meditation/mentaltræning for børn. Du kan finde små bitte bider af det på youtube, men jeg har indtil videre lånt dem i deres fulde længde på bib.

"Fantasi, Leg og Hvile"-boksen er et boks-sæt med klassisk musik til børn, som stimulerer på forskellig vis. Leg stimulerer til leg, Fantasi til fantasi og Hvile til hvile. Dvs. musikstykkerne er udvalgt til at underbygge hver af de 3 ting. Man kan låne den på biblioteket og købe den i de fleste webshops med børnelegetøj.

Wagner og Mozart er jo klassiske komponister, så dem kan du finde masser af på nettet og ellers også låne på bib.

Anmeld

12. september 2013

1990h

Hjaltesmor skriver:

Hvad for noget af det?

Carsten Sommerskov er ikke musik, men mindfullness - en slags meditation/mentaltræning for børn. Du kan finde små bitte bider af det på youtube, men jeg har indtil videre lånt dem i deres fulde længde på bib.

"Fantasi, Leg og Hvile"-boksen er et boks-sæt med klassisk musik til børn, som stimulerer på forskellig vis. Leg stimulerer til leg, Fantasi til fantasi og Hvile til hvile. Dvs. musikstykkerne er udvalgt til at underbygge hver af de 3 ting. Man kan låne den på biblioteket og købe den i de fleste webshops med børnelegetøj.

Wagner og Mozart er jo klassiske komponister, så dem kan du finde masser af på nettet og ellers også låne på bib.

årh okay tak. jeg vil prøve og kigge nærmere på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.