Så er det i morgen.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.495 visninger
16 svar
37 synes godt om
11. september 2013

Anonym trådstarter

Ja så er det i morgen jeg skal ind og have en kirurgisk abort. Har haft de seneste to uger til at vænne mig til tanken men det kan jeg virkelig ikke. Jeg har ændret mening 100 gange og jeg ved stadig ikke om jeg skal gøre det.

Jeg har to børn fra tidligere forhold og er nu i et nyt forhold på tiende måned. Vi har det rigtig godt sammen og vi har fast bolig og indkomst.

Grunden til mit eventuelle valg er at jeg er kommet ind på min uddannelse sidst på året og er så færdiguddannet til juni næste år. Beholder jeg dette barn vil jeg have termin i april og så vil jeg skulle afbryde min uddannelse allerede i marts og så mangler jeg stadig 3 måneder. 

Er der nogle der har prøvet at afbryde en uddannelse grundet graviditet og så kunne fuldføre uddannelsen efter barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

esioul

Anonym skriver:

Ja så er det i morgen jeg skal ind og have en kirurgisk abort. Har haft de seneste to uger til at vænne mig til tanken men det kan jeg virkelig ikke. Jeg har ændret mening 100 gange og jeg ved stadig ikke om jeg skal gøre det.

Jeg har to børn fra tidligere forhold og er nu i et nyt forhold på tiende måned. Vi har det rigtig godt sammen og vi har fast bolig og indkomst.

Grunden til mit eventuelle valg er at jeg er kommet ind på min uddannelse sidst på året og er så færdiguddannet til juni næste år. Beholder jeg dette barn vil jeg have termin i april og så vil jeg skulle afbryde min uddannelse allerede i marts og så mangler jeg stadig 3 måneder. 

Er der nogle der har prøvet at afbryde en uddannelse grundet graviditet og så kunne fuldføre uddannelsen efter barsel?

Jeg havde godt nok ikke gjort det grundet uddannelse.

Du kan altid vende tilbage hvor du slap efter endt barsel.

Hvis det er den eneste grund til du overvejer abort, synes jeg du skal tænke dig om en ekstra gang

Skolen kan du altid komme tilbage til.

Anmeld

11. september 2013

baby012

jeg gik på hf med den store, og fødte i januar, jeg afbrød uddannelsen, tog barsel og startede forfra i septemper.. 

Da jeg startede i septemper var jeg gravid i gravid i 4. Måned med nummer 2.. gik på barsel i febuar, forblev studie aktiv, og gik til eksamen med gode karakterer (intet under 10) 

jeg starter på andet år her til november, og gåt så til eksamen i jun. 

Havde jeg fået abort nogen af gangene, ville jeg ikke kunne have taget uddannelsen, da hver dag på den skole ville minde mig om hvad jeg havde opgivet for at gå der. 

Anmeld

11. september 2013

FruJacobsen

Kære dig, sikke en træls situation jeg håber, at du får truffet det valg, du har det bedst med (selvom tiden jo er ved at rende ud, når du har tid til abort i morgen!). Men, er uddannelsen eneste grund til ikke at få barnet? Hvis du havde haft termin 3 måneder senere, havde du så beholdt det? Jeg blev selv gravid før vi regnede med, og skal have vores baby med på studie det sidste stykke tid, så jeg også kan blive færdig til sommer. Det bliver sikkert hårdt, men sådan er omstændighederne nu engang. Er sikker på, at du også kan finde en løsning på dit studie - de fleste steder er der eksempelvis reeksamen i august måned, så får du lige et par måneder ekstra...

Du må mærke godt efter i nat, hvad der føles rigtigt for dig! Held og lykke!

Anmeld

11. september 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

åhhhh for søren. synes på ingen måde uddannelse skal være grunden til abort for kan være så hårdt følelses mæssigt, og tror måske du kan få det rigtigt svært med dit valg hvis det udelukkende er derfor du får abort. Håber du bliver afklaret og træffer det valg der føles mest rigtigt for dig 

Anmeld

11. september 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Jeg droppede ud af min uddannelse sidste år, grundet graviditet. Kunne desværre ikke nå at gennemføre. Var igang med grundforløbet som pædagogisk assistent.

Min barsel sluttede i august og jeg er nu begyndt på HF istedet. 

Hvis det er den eneste grund du har til at få en abort, så synes jeg du skal tænke dig om igen. Skole kan man altid tage, men tænk hvis det sørgelige skulle ske, at du ikke kan blive gravid igen. 

Anmeld

11. september 2013

ms86

jeg er studerende på uni og skal snart til at holde min 2. barsel fra studierne..det.fungerer fint, så længe man holder tungen lige i munden og selv tager ansvar for sit studieforløb. Jeg tænker du nemt kan finde de praktiske svar omkring barsel mm på din uddannelse hos din studievejleder!?!

Anmeld

11. september 2013

charlotte33

Jeg syntes du skulle få barnet udd. kan du altid tage :-)

Anmeld

11. september 2013

modesty

Jamen det er vel bare at tage orlov fra studiet og starte op igen efter endt barsel? Hvorfor skulle du ikke kunne klare det? Studie er da ikke værre end et fuldtidsjob, ja ofte er det ovenikøbet mindre tidskrævende.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det en uddannelse på lidt over et halvt år? I værste fald kan du da bare udskyde uddannelsen til barnet skal i institution.

Som mange andre synes jeg ikke at sådan en praktikalitet bør være årsag til en abort hvis du gerne vil have barnet.

Anmeld

12. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg har afbrudt min uddannelse. Jeg var på barsel i et år og vendte tilbage. Kan fint følge med. Ingen problemer overhovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.