Lærkes nemme fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.776 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. marts 2008

NejaJ

Jeg vågnede mandag d. 19/11-07 om morgenen og havde lidt ondt, som om jeg bare havde lagt forkert om natten. Havde jeg nemlig haft mange problemer med. Men jeg kunne ikke forstå hvordan det så kunne blive ved op af formiddagen.
Som om det kom med præsice mellemrum. Jeg følte det bare som stærke menstruations smerter, men var overhovedet ikke sikker, da jeg havde hørt mange forskellige hvordan en ve føltes, da jeg var meget nervøs.
Jeg ringede først til min mor også bagefter til fødegangen, som min mor rådede mig til.
Jeg kom op på fødegangen for lige at tjekke om min fødsel var i gang. Det var kl. 14.30 ca. Var åbnet 1-2 cm. Jordmoderen rådede mig tlil at tage hjem og hvile en masse, tage et langt bad og få noget mad.
Men roen kunne jeg bare ikke finde. Jeg kunne ikke ligge for længe eller sidde. Så jeg gik for det meste bare rundt og havde noget at støtte mig til når der kom en ve.
Og det blev bare ved. Omkring ved midnats tid overvejede jeg meget om jeg skulle tage op på fødegangen igen for at få noget at sove på, hvis ik det var i gang.
Vi var oppe på fødegangen igen ved 00.30 tiden.
Der var en fødsel igang da vi kom, og jeg kunne bare høre hende skringe: " Jeg kan ikke mere."
Så tænkte jeg: "Ohh nej."
Smerterne to en smule til.
Jeg var åben 3-4 cm. på det tidspunkt. Jeg ville have en epidural. Der gik ca. en halv times tid inden lægen kunne komme og give mig den, så jordmoderen kom med 2 "gele-varmeposer", sådan jeg selv kunne lindre smerterne i mellemtiden. Jeg tog de varmeposer ned på maven, og det hjalp ikke. Efter KUN en time havde jeg åbnet mig resten. Helt op til 10.
Kort tid efter kom lægen så med bedøvelsen. Ca. kl 03.00.
Min datter blev født kl. 03.58. Men jeg mærkede først bedøvelsen virkede bagefter:S Hmm Lidt sært... Men jeg havde slet ikke forestillet mig at det skulle gå så nemt.

Der er én ting som jeg gjorde 14 dagde før jeg fødte. Jeg så "De unge mødre" på Kanal4.
Det skulle jeg aldrig have gjort. Der var nemlig en som skulle føde. Hun SKREG! Virkelig. Jeg blev bare meget mere urolig og nervøs for min fødsel.
Det er i hvert fald noget jeg ikke vil råde andre til at se, hvis man snart skal føde.

Der var også mange som havde fortalt mig at jeg nok skulle komme til at sige nogen ting til min kæreste under fødslen, som jeg slet ikke mente.......(?) Hmm...
Det eneste jeg sagde, var efter hver ve: "Auuv" og det var det... Sagde overhovedet ikke andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2008

NejaJ

NejaJ skriver:

Jeg vågnede mandag d. 19/11-07 om morgenen og havde lidt ondt, som om jeg bare havde lagt forkert om natten. Havde jeg nemlig haft mange problemer med. Men jeg kunne ikke forstå hvordan det så kunne blive ved op af formiddagen.
Som om det kom med præsice mellemrum. Jeg følte det bare som stærke menstruations smerter, men var overhovedet ikke sikker, da jeg havde hørt mange forskellige hvordan en ve føltes, da jeg var meget nervøs.
Jeg ringede først til min mor også bagefter til fødegangen, som min mor rådede mig til.
Jeg kom op på fødegangen for lige at tjekke om min fødsel var i gang. Det var kl. 14.30 ca. Var åbnet 1-2 cm. Jordmoderen rådede mig tlil at tage hjem og hvile en masse, tage et langt bad og få noget mad.
Men roen kunne jeg bare ikke finde. Jeg kunne ikke ligge for længe eller sidde. Så jeg gik for det meste bare rundt og havde noget at støtte mig til når der kom en ve.
Og det blev bare ved. Omkring ved midnats tid overvejede jeg meget om jeg skulle tage op på fødegangen igen for at få noget at sove på, hvis ik det var i gang.
Vi var oppe på fødegangen igen ved 00.30 tiden.
Der var en fødsel igang da vi kom, og jeg kunne bare høre hende skringe: " Jeg kan ikke mere."
Så tænkte jeg: "Ohh nej."
Smerterne to en smule til.
Jeg var åben 3-4 cm. på det tidspunkt. Jeg ville have en epidural. Der gik ca. en halv times tid inden lægen kunne komme og give mig den, så jordmoderen kom med 2 "gele-varmeposer", sådan jeg selv kunne lindre smerterne i mellemtiden. Jeg tog de varmeposer ned på maven, og det hjalp ikke. Efter KUN en time havde jeg åbnet mig resten. Helt op til 10.
Kort tid efter kom lægen så med bedøvelsen. Ca. kl 03.00.
Min datter blev født kl. 03.58. Men jeg mærkede først bedøvelsen virkede bagefter:S Hmm Lidt sært... Men jeg havde slet ikke forestillet mig at det skulle gå så nemt.

Der er én ting som jeg gjorde 14 dagde før jeg fødte. Jeg så "De unge mødre" på Kanal4.
Det skulle jeg aldrig have gjort. Der var nemlig en som skulle føde. Hun SKREG! Virkelig. Jeg blev bare meget mere urolig og nervøs for min fødsel.
Det er i hvert fald noget jeg ikke vil råde andre til at se, hvis man snart skal føde.

Der var også mange som havde fortalt mig at jeg nok skulle komme til at sige nogen ting til min kæreste under fødslen, som jeg slet ikke mente.......(?) Hmm...
Det eneste jeg sagde, var efter hver ve: "Auuv" og det var det... Sagde overhovedet ikke andet.

Andre som har haft nogenlunde samme nemme fødsel??
Ved godt der ikke er 2 fødsler der er ens...;)

Anmeld

22. marts 2008

Loggidut

ja helt bestemt...min sidstfødte!

jeg opdagede først jeg ventede hende omkring uge 25-27 (terminen var slet ikke sikker når man opdager det så sent)
ud over det blev hun født ca. 4 uger for tidligt, så min graviditet lød på 11 uger, hvilket var helt fint for mig da jeg ikke fungere så godt når jeg er gravid.

men fødslen, ja jeg havde som du siger heller ikke rigtigt nogle veer (ved nemlig udmærket godt hvordan de føles fra de tidligere fødsler)
jeg havde noget der kunne minde om små mens-smerter lige over skambenet...så for at være på den sikker side ringede jeg til fødegangen...jeg ville nemlig lige vide om hun havde vendt sig med hovedet ned af...de store unger sad og spiste til middag, og senere på dagen skulle vi havde været til fødselsdag ved min svigerforældre.
nå vi tog på sygehuset, stillede parkeringsskiven til klokken 12.30 og gik op, vi blev modtaget, og JM mærkede mig uden på.
hun kunne så ikke konstatere om hun lå med enden nederst eller med hovedet. så derfor bestilte hun en scanning og ville så lige mærke mig indvendigt.
nå men da jeg så stod der og smed bukserne, så troede jeg at jeg begyndte at tisse, og jeg grinede til manden og sagde (undskyld sproget, men alt var så forvirrende) aj nu pisser jeg sgu!
Jordmoderen kom ind, og spurgte dumt hvad jeg lavede, og jeg kunne bare grinende sige at jeg tissede...
nå jeg blev smidt på briksen...og da hun undersøgte mig grundigere kunne hun kun sige...hov dit vand er gået...
lige i det hun så trak fingrene til sig...faldte hovedet (altså tiffanies) helt ned mellem benene, og nu troede jeg faktisk jeg skulle skide (og det brølede jeg jo så til jordmoderen)JEG SKAL SKIDE, OG DET VIL JEG BARE IK!

jordmoderen grinede bare og sagde...du skal ikke skide du skal føde for jeg kan se hovedet...og du skal presse sagde hun.
jeg var helt forvirret...anede intet om hvad der forgik...
og uden de naturlige presseveer måtte jeg jo så presse igennem...1 eller 2 gange...og vupti, der kom Tiffanie.
hun blev født 13.28.
på mine fødselspapire står der at de modtog mig 12.40 så i alt 48 min. ingen veer og ingen problemer...udover moderkagen ikke ville løsne sig...den tog længere tid at få ud end pigebarnet.

så min graviditet og fødsel var lidt ekstrem, og da jordmoderen sagde farvel, grinede hun og sagde...Tillykke, du er så min personlige rekord...lol...og hun var endda gammel i faget.

så ja det gik kvikt...

Anmeld

22. marts 2008

NejaJ

Det var dog helt utroligt...
Det må have været en fødselsfornøjelse... Hehe...
Men hvordan kunne du først opdage det så sent??

Anmeld

23. marts 2008

Loggidut

NejaJ skriver:

Det var dog helt utroligt...
Det må have været en fødselsfornøjelse... Hehe...
Men hvordan kunne du først opdage det så sent??

fordi jeg havde styrtblødninger ind i mellem, ca med to måneders mellemrum, som så varede i ca 14 dage af gangen.
Jeg troede det var min mens som var ude af kontrol efter mit stop med p-piller, og havde faktisk sagt til Michael at jeg nok ikke kunne få flere børn.
det viste sig så at være en blødning fra moderkagen, en lille udposning, så jeg blev naturligvis sygemeldt med det samme.
jeg tror også det var derfor hun kom så hurtigt, min krop fungerede ikke helt optimalt under den her graviditet.

men hun var et ønskebarn, som vi bare opdagede lidt sent.

Anmeld

23. marts 2008

NejaJ

Okai...
Me Tillykke med barnet så;)
Må være fantastisk at live gravid, hvis man har fået afvide man ikke kan få børn...

Anmeld

23. marts 2008

Loggidut

NejaJ skriver:

Okai...
Me Tillykke med barnet så;)
Må være fantastisk at live gravid, hvis man har fået afvide man ikke kan få børn...

jammen det kunne vi også...jeg har aldrig før fejlet nogetmen det var måden jeg blødte på, der fik mig til at melde til manden at jeg troede jeg var ved at være for gammel.
men ja lidt af en underlig måde at få barn på.

og tak og ilm til dig.:P

Anmeld

23. marts 2008

NejaJ

Hejsa...

ja tak:)

Nårh troede i havde fået afvide i ikke kunne få børn....

Hilsen Neja...

Anmeld

23. marts 2008

stinna87

Havde også en nem fødsel... :D Min svigerinde var her og spise, og under maden begyndte jeg at blive lidt utilpas- plukveer troede jeg... Så sagde jeg var skidt og gik iseng (ca. 18:30), for at svigerinden ikke skulle ikke skulle sætte forhåbningerne op, ved at opleve jeg havde "plukveer"... ide i sengen, kunne jeg ingen ro finde, og lidt efter kunne jeg høre Kenneth og Sabine gå, (Kenneth skulle køre hende hjem). Da han kom tilbage igen stod jeg op igen (ca. 20.00) da jeg alligevel ingen ro kunne finde... Kenneth spurgte om han skulle køre ud og tanke bilen, hvis vi nu skulle afsted, sagde nej og forsikrede ham om det bare var plukveer (alle siger jo at hvis det er veer er man ikke i tvivl og det var jeg)... Kl 22.00 går vi begge i seng, og jeg er overbevist om at jeg bare skulle falde i søvn så ville det stoppe, hacde det gjort de andre gange jeg havde haft plukveer. Kunne dog ikke falde i søvn, og kunne ikke holde ud at ligge ned, så det der gik ikke længe før jeg stod op igen... Kl ca 22.30 har kenneth fået nok og siger nu stod han altså også op og tog tøj på, hvor han mente helt bestemt vi skulle afsted... Kl ca. 23.00 overgiver jeg mig og ringer til fødegangen og spørg, om jeg må komme ned og blive tjekket... kl ca. 23.30 tanker vi, så vi er sikre på at komme hele vejen til sygehuset (bor i fredericia, skulle føde i kolding), imens ringer min mor som skulle være med til fødslen at hun kører fra sjælland af nu (selvom da jeg havde ringet lige inden vi tog hjemmefra, havde sagt hun skulle vente til vi havde hørt hvad fødegangen sagde). Kl. 00.00 ca. ankommer vi på fødegangen og kommer med det samme ind på e fødestue og bliver tjekket, dommen lyder: 6-7 cm åben og besked på at blive... Kommer i badekar, men kan ikke holde ud at sidde stille under veerne og kommer op igen... Så render jeg lidt frem og tilbage og bliver tjekket lidt en gang presseveerne, der var jeg ikke længere i tvivl>( Men mangler stadigvæk lige at åbne mig det sidste, men får lov til at presse på toppen af veerne... Går i brusebad, hvilket hjælper lidt og står der en halv times tid... Kl. ca. 3.00 kommer jeg op på briksen får lagt vedrop og prøver med lidt lattergas, men sys bare masken var træls... Derefter er det hele lidt sløret, Men kl 05.17 ankommer en meget blå men sund og rask Leslie med kop... (Fik dog et par timer på neontal, for en sikkerheds skyld, og nåede næsten ikke at værre på mors mave inden de løb afsted med ham... :'( Så kun lige knap 12 timer med veer og ingen sting eller noget, kan man hvis ikke kalde andet end en nem fødsel:D

Anmeld

23. marts 2008

NejaJ

Hejsa...

Må jeg nok sige...
Min JM sagde til mig at jeg var "elite" føder, men kan dog høre at der er nogen stykker der har haft det nemmere;)

Ej det med roen, kunne jeg bare heller ik...
Min kæreste "skældte" nærmest ud på mig, fordi han ville have jeg skulle ligge med ind i sengen eller bare på sofaen... Men jeg kunne bare ik...

Fik dog os lidt sting men kun få...
Mener jeg gik med veer i 16 timer ca.

Knus Neja.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.