Er det for meget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

Harfeletten

Jeg er alenemor til Emil der bliver 2 mdr. her d. 26. juli, og har nærmest ikke sat mine ben udenfor en dør, siden jeg fik ham, medmindre det har været et  af de sjældne familiebesøg, en handletur, en tur til lægen eller den dagelige gåtur med barnevognen. Jeg bor i sådan en by hvor busserne kører HELT AD H TIL, og de er så trælse at komme ind og ud af, med barnevogn. 

Nå,  nu har en veninde og jeg så besluttet og tage på Skaderborg festival, om torsdagen d. 6. august - og KUN torsdag.
Min mor og papfar har sagt glædeligt ja, til at passe Emil den dag, han er blevet flaskebarn så det er jo ikke noget problem ..

Men er det for meget at få ham passet allerede nu ?
Hvornår fik i passet jeres guldklump(er) første gang ?
Er det uansvarligt af mig, at tænke sådan ?

Har det faktisk ret skidt med det, da han ikke er ældre, men oveni alt det her faderskabssag, flytning, barnedåb mm, trænger jeg bare til at komme ud, og koble hjernen fra (ikke være stang stiv, men kun tænke på mig selv).

Og for at være ærlig, så tror jeg faktisk jeg får det svært med at undvære ham, men det er nok også godt nok at savne den lille mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Cris

Jeg har ikke haft nogle, der kunne passe på min søn, kun min mand  Jeg kender det godt. Det handlede kun om baby baby baby i mange måneder. Jeg har kun mødt nogle veninder en gang i mellem på cafeen et par timer om aftenen, da han sov. Jeg troede, at mit liv var slut! Men det bliver bedre   Jeg husker at jeg kunne blive så sur på andre som har haft hjælp rund omkring dem og de kom og sagde til mig: hvor er det hård og hvor savner man lidt friheden. For jeg virkelig ståede alene. Jeg har ikke haft en aften alene med min mand endu eller vi har ikke været lidt for os selv nogle sinde, siden han blev født. Men sådan er det bare og vi er allerede klart, at det kommer ikke til at ske i de næste få år...

Man skal akeptere, at børnene kraver så meget og sådan er det bare. Det skulle jeg også, jeg var ikke klar over, at det ville være sådan. Man har en lidt for idylisk tanke omkring babier, når man er gravid og det passer ikke helt i virkeliheden. Vores generation har brug for børn, social liv, arbejde, tid for sig selv osv og det hele bliver svært at have afhængig af situationen, hvor man sidder i. Min mormor generation var meget mere klar om det, for der var så mange børn i familien af de vidste præcis, hvad der sker. Men nu kikker jeg tilbage og har den fornemelse, at det skete for 1000 år siden og faktisk smiler, når jeg husker på mange af de ting... Og utrolig nok mange andre ting har jeg allerede glemt!

Jeg ved ikke, om en hel dag bliver det måske for meget til jer to, måske ikke. Men hvis du har brug for det, så ved du, at han er i god hænder

Anmeld

18. juli 2009

Mumto3

Hvis der er mulighed for det, så er der to ting du kan gøre, for at gøre det nemmere for din dreng. Prøv at spør din mor om hun vil passe ham hjemme hos jer, sådan at omgivelserne er de samme som dem han kender. Det er trygt og rart for ham. Nu ved jeg ikke hvor tit du ser din mor, men ellers ville det også være godt, hvis din mor havde muligehed for at besøge jer op til dagen, gerne dagen før hun skal passe ham. Små børn har en meget kort  korttidshukommelse, men hvis din mor lige har været der, så kan han godt huske hende, og så bliver det lidt mere :ligesom i går, bare uden mor i dag. -hvis du forstår hvad jeg mener.

-og tilbage er der kun at ønske dig en RIGTIG RIGTIG GOD FRIDAG!!!

Anmeld

18. juli 2009

Fines mor

Jeg vil sige, hvis han plejer at være i nærheden af din mor og far, så opfatter jeg det ikke som et problem. Du har jo også brug for luft, da du er sammen med ham hele tiden. Glad mor= overskud. :-)
Min datter var 3 mdr. første gang min bror og svigerinde passede hende, og det gik helt fint. Vi var til bryllup, og hun var også flaskebarn.

Så tag imod tilbudet fra din mor, og nyd dagen ...

Anmeld

18. juli 2009

Diana...

Nej det er da ikke overhoved ikke i skal da bare ud og hygge jer det er jo kun 1 dag. 

Lucas er ikke blevet passet endnu men det er KUN fordi vi ikke har noget familie her i jylland og det hele er nye venner og det er jeg sgu ikke klar til at efterlade Lucas hos endnu selv om der er super dejlige alle sammen.

Så ud og hygge jer uden dårlig somvitighed   

Knus Diana

Anmeld

18. juli 2009

Mum33

Ud og hyg dig  Det var jeg også ved den tid, og bettemanden havde hygget sig så meget. Og JA du kommer til at savne ham mega meget  men det er jo kun dejligt. God tur.

Anmeld

18. juli 2009

Lusi

Synes ikke det er uansvarligt gerne at ville ud og hygge sig lidt og så længe det kun er én dag, skal du da bare gøre det..!

Nu er vores datter 13 måneder og mener hun blev passet første gang hun var 2½ måned, fordi vi skulle i biografen.. Alle har da brug for at se noget andet, en babymos og bleer, ellers bliver man da bims..

Anmeld

18. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tråden flyttes til børn 0-3 år

Zafir - mod.

Anmeld

18. juli 2009

malou

Ta du endelig ud og hyg dig... det er dig vel ondt og fuldt fortjent!! Min søn blev også passet tidligt af mine forældre... dog først nogle timer og senere da han var ca. 5 md kom han i dagpleje hos dem da jeg kun havde 6 mds barsel... - han er også flaskebarn så det gør det jo meget lettere alt sammen.

Ha en kanon festival torsdag..

knus malou

Anmeld

18. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså - man skal jo mærke efter, om det er godt for sig selv Jeg tror BESTEMT ikke Emil kommer til at lide afsavn... Men da Idun var lille kunne jeg ikke. Jeg var meget tæt knyttet til hende og hun blev passet en aften, første gang da hun var 10 mrd.

MEN - Hun var også fuld-babs barn og alt det der...

Og når nu han er flaskebarn og du har folk som elsker ham, der gerne vil passe ham en dag, så skal du helt sikkert gøre det. Det er også noget andet at være enlig mor!

God fornøjelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.