Vitaminer uden graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.281 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. september 2013

Anonym trådstarter

Hejsa. Jeg er gravid i 6. uge og har lige været ved lægen.

Der fik jeg at vide at jeg skulle tage folinsyre og D-vitamin. Spurgte om ikke jeg skulle tage multivitamin eller gravitamin, men nej det var rigelig med de andre. Det står endda i den bog jeg fik med hjem.

I min første graviditet for 4 år siden skulle jeg dog tage multi.

Hvad tager I andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

StineC

Jeg tager gravitamin og jern. Ville da mene at det er nemmere for dig at tage en gravitamin dagligt som indeholder både folsyre og d-vitamin istedet for at tage dem hver for sig? :-)

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

StineC skriver:

Jeg tager gravitamin og jern. Ville da mene at det er nemmere for dig at tage en gravitamin dagligt som indeholder både folsyre og d-vitamin istedet for at tage dem hver for sig? :-)

Jeg tager D-vitamin i forvejen da jeg mangler det så dem havde jeg og folinsyren fik jeg at vide at jeg skal tage indtil 12. uge i egen pille

Efter 12. uge skal jeg kun tage D-vitaminen

Anmeld

7. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hejsa. Jeg er gravid i 6. uge og har lige været ved lægen.

Der fik jeg at vide at jeg skulle tage folinsyre og D-vitamin. Spurgte om ikke jeg skulle tage multivitamin eller gravitamin, men nej det var rigelig med de andre. Det står endda i den bog jeg fik med hjem.

I min første graviditet for 4 år siden skulle jeg dog tage multi.

Hvad tager I andre?

jeg tager noget der hedder Apovit gravid multi... men jeg skal begynde på ekstra D-vitamin...

Første gang tog jeg Gravitamin fra Multitabs...

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

jeg tager noget der hedder Apovit gravid multi... men jeg skal begynde på ekstra D-vitamin...

Første gang tog jeg Gravitamin fra Multitabs...

Synes det er mærkeligt jeg ikke skal tage noget med flere vitaminer i

Anmeld

7. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Synes det er mærkeligt jeg ikke skal tage noget med flere vitaminer i

jeg spiste alm. multivitaminpiller før graviditeten og tog dem med til 1. lægebesøg... hun sagde der ikke var nok folinsyre (+ nogle andre vitaminer) i dem så derfor skulle jeg gå over til de andre... nu har det så vist sig at jeg ikke har nok D vitamin i kroppen så det skal jeg også tage ved siden af...

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

jeg spiste alm. multivitaminpiller før graviditeten og tog dem med til 1. lægebesøg... hun sagde der ikke var nok folinsyre (+ nogle andre vitaminer) i dem så derfor skulle jeg gå over til de andre... nu har det så vist sig at jeg ikke har nok D vitamin i kroppen så det skal jeg også tage ved siden af...

Ja jeg mangler altid D-vitamin så dem tager jeg altid. Jeg må åbenbart ikke mangle andre vitaminer, eller lægen mener i hvert fald ikke det er nødvendigt at tage nogen. Må lige spørge hende igen når jeg skal ind 9+3

Anmeld

7. september 2013

Putomanen

Hvis din krop får rigeligt af vitaminer gennem en sund og varieret kost, er der vel ingen grundt til at du spiser multivitamin også. Kroppen har, så vidt jeg ved, ikke godt af at få for mange vitaminer.

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Hvis din krop får rigeligt af vitaminer gennem en sund og varieret kost, er der vel ingen grundt til at du spiser multivitamin også. Kroppen har, så vidt jeg ved, ikke godt af at få for mange vitaminer.

Synes bare alle gravide får at vide de skal spise vitaminer, også derfor der er lavet gravitamin

Spiser som jeg gjorde i sidste graviditet og der skulle jeg spise dem.

Anmeld

7. september 2013

Putomanen

Anonym skriver:

Synes bare alle gravide får at vide de skal spise vitaminer, også derfor der er lavet gravitamin

Spiser som jeg gjorde i sidste graviditet og der skulle jeg spise dem.

Jeg synes nu mest at det er firmaerne, som sælger produkter, der siger, at vi skal spise dem.
Alle steder jeg har læst er det kun folinsyre og d-vitamin så tidligt i graviditeten.

Men du skal gøre hvad du selv er mest tryg ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.