Bliv Dagplejer - Privat vs Kommunal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2013

Lone Jakobsen

hej hej

jeg er privat og ser fordele og ulemper ved begge dele:

jeg kan selv bestemme over min hverdag med børnene. jeg kan selv melde mig til projekter, og styrer selv om vi vil i legestue, på besøg ved andre osv.

jeg bestemmer selv min åbningstid, om jeg vil holde længere åbent en dag, og hvilken pris jeg evt. vil forlange for det.

minus må være at jeg ikke kan tilbyde en gæsteplads til mine børn. så jeg har den sorteste samvittighed hver gang jeg tager en fridag eller må sygemelde mig. jeg ved jo at mine forældre ikke har andre steder at få deres børn passet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

FogL

Lone Jakobsen skriver:

hej hej

jeg er privat og ser fordele og ulemper ved begge dele:

jeg kan selv bestemme over min hverdag med børnene. jeg kan selv melde mig til projekter, og styrer selv om vi vil i legestue, på besøg ved andre osv.

jeg bestemmer selv min åbningstid, om jeg vil holde længere åbent en dag, og hvilken pris jeg evt. vil forlange for det.

minus må være at jeg ikke kan tilbyde en gæsteplads til mine børn. så jeg har den sorteste samvittighed hver gang jeg tager en fridag eller må sygemelde mig. jeg ved jo at mine forældre ikke har andre steder at få deres børn passet.

Man kan jo så sige, at det ved forældrene godt når de vælger dig

Ved du (eller andre??) om man for lov at beholde de ting, man har "købt" for kommunens penge, når man er kommunal dp? - Hvis man altså stopper?

Jeg føler, at det er mere sikkert, i hvert fald at starte ud, som kdp, og hvis jeg så føler at folk synes om mit arbejde, blive privat (og dermed kunne tilbyde mere flexible tider og en lidt lavere pris)

Anmeld

8. september 2013

Lone Jakobsen

Freyjasmor skriver:

Man kan jo så sige, at det ved forældrene godt når de vælger dig

Ved du (eller andre??) om man for lov at beholde de ting, man har "købt" for kommunens penge, når man er kommunal dp? - Hvis man altså stopper?

Jeg føler, at det er mere sikkert, i hvert fald at starte ud, som kdp, og hvis jeg så føler at folk synes om mit arbejde, blive privat (og dermed kunne tilbyde mere flexible tider og en lidt lavere pris)

ja det har du selvfølgelig ret i

nej det ved jeg faktisk ikke. men jeg håber  at andre kan hjælpe dig her

held og lykke med dit nye job.

Anmeld

9. september 2013

lhn89

Herhjemme har vi valgt at flytte fra kommunal dagplejer til privat, fordi vi føler at den private kan tilbyde mere Så hvis du kan tilbyde noget andet, end de kommunale, så tror jeg at man står stærkere som privat

Her er vores dagplejer i øvrigt   http://www.dagplejenfrijsenvang.dk/

Anmeld

12. september 2013

FogL

lhn89 skriver:

Herhjemme har vi valgt at flytte fra kommunal dagplejer til privat, fordi vi føler at den private kan tilbyde mere Så hvis du kan tilbyde noget andet, end de kommunale, så tror jeg at man står stærkere som privat

Her er vores dagplejer i øvrigt   http://www.dagplejenfrijsenvang.dk/

Uh, hende har jeg faktisk set! Tillykke med hende, hun virker til at være rigtig dygtig. Og hyggeligt med gård!
(ved det kun fordi vi har overvejet at bosætte os lige i området )

Jeg vil som udgangspunkt være "anderledes" end de kommunale ved, at have flexible åbningstider og at jeg vil forsøge, at komme på udflugt hver anden dag (mindst).

Det er nemlig værdier jeg som forældre ville sætte kæmpe pris på. Desuden er jeg sjældent syg - og det samme med min datter (so far so good )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.