Bliv Dagplejer - Privat vs Kommunal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.244 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. september 2013

FogL

Hej piger!

Jeg har besluttet, at jeg gerne vil være dagplejemor - stort skridt!

Jeg har lææænge undersøgt men synes det er svært at finde fordele og ulemper ved, at være kommunal vs privat.

Jeg ved, der er en del af jer herinde, som er dagplejere Hvad er jeres erfaringer, og hvorfor har I valgt lige netop den form?

Pt tiltaler det mig meget med privat, men hvorfor kan jeg ikke sætte en finger på. På den anden side kan jeg godt lide tanken om, at man som kommunal dp, får tildelt børn og ikke selv skal sørge for dette.

Hvad er jeres tanker/erfaringer på dette område?

Pft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

Fuglemor

Freyjasmor skriver:

Hej piger!

Jeg har lææænge undersøgt men synes det er svært at finde fordele og ulemper ved, at være kommunal vs privat.

Jeg ved, der er en del af jer herinde, som er dagplejere Hvad er jeres erfaringer, og hvorfor har I valgt lige netop den form?

Pt tiltaler det mig meget med privat, men hvorfor kan jeg ikke sætte en finger på. På den anden side kan jeg godt lide tanken om, at man som kommunal dp, får tildelt børn og ikke selv skal sørge for dette.

Pft

Jeg er privat men vil rigtig gerne være kommunal. I min kommune er der kun opsøg en gang om året hos private. For lidt efter min mening. Vi skal selv finde ungerne hvilket kan være meget svært til tider. Og man kan godt mærke ens indkomst falder med feks to børn. 

Til gengæld kan jeg godt lide man ikke skal til en masse møder, man skal ikke have afspadsering hvis man har haft dage hvor nogen børn er hentet lidt senere end åbningstiden. Man er ikke bundet som man godt kunne være som kommunal. 

Anmeld

7. september 2013

FogL

Fuglemor skriver:

Jeg er privat men vil rigtig gerne være kommunal. I min kommune er der kun opsøg en gang om året hos private. For lidt efter min mening. Vi skal selv finde ungerne hvilket kan være meget svært til tider. Og man kan godt mærke ens indkomst falder med feks to børn. 

Til gengæld kan jeg godt lide man ikke skal til en masse møder, man skal ikke have afspadsering hvis man har haft dage hvor nogen børn er hentet lidt senere end åbningstiden. Man er ikke bundet som man godt kunne være som kommunal. 

Det er lige præcis mine tanker også!

Tak for input

Anmeld

7. september 2013

CaWi

Freyjasmor skriver:

Hej piger!

Pft

Min svigermor har været DP førhen, og overvejer at blive det igen.
Der er to ting der gør hun hellere vil være kommunel end privat.
1) Hun skal ikke selv finde børnene.
2) Hun skal ikke selv lægge penge til side til pension.

Anmeld

7. september 2013

FogL

CAWI skriver:

Min svigermor har været DP førhen, og overvejer at blive det igen.
Der er to ting der gør hun hellere vil være kommunel end privat.
1) Hun skal ikke selv finde børnene.
2) Hun skal ikke selv lægge penge til side til pension.

Tak

Ved du hvorfor hun stoppede i sin tid?

Anmeld

7. september 2013

CaWi

Freyjasmor skriver:

Tak

Ved du hvorfor hun stoppede i sin tid?

Hun stoppede fordi de flyttede fra stor gård til lille paracelhul for en periode, så der var ikke plads længere

Anmeld

7. september 2013

FogL

CAWI skriver:

Hun stoppede fordi de flyttede fra stor gård til lille paracelhul for en periode, så der var ikke plads længere

Okay

Godt at høre det ikke var fordi hun ikke gad mere

Anmeld

7. september 2013

TbCp

Jeg er privat og er rigtig glad for det. Jeg kan godt lide selv at bestemme

Det kan være træls hvis det er svært at finde børn, men ellers ser jeg kun positivt.

Jeg kan godt lide selv at bestemme åbningstider feks. 

Anmeld

8. september 2013

FogL

TbCp skriver:

Jeg er privat og er rigtig glad for det. Jeg kan godt lide selv at bestemme

Det kan være træls hvis det er svært at finde børn, men ellers ser jeg kun positivt.

Jeg kan godt lide selv at bestemme åbningstider feks. 

Lige præcis! Kan godt lide tanken om, at være fleksibel og kunne hjælpe forældre ved, at lade et barn blive til aftensmad hvis de skal arbejde sent eller lign.

Anmeld

8. september 2013

FogL

Er der forresten nogen der kan fortælle lidt om, hvad man gør, når man er godkendt?

Begynder man så "bare" at finde børn (hvis privat)?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.