Forbander den dag jeg kom på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2013

LilleSmølf

grinny skriver:

Øv hvor synes jeg bare der er mange problemer bare fordi man er blevet gravid mens man er på kontanthjælp  Og jeg har endda en elevplads pr. 1/9-14 og alligevel behandler de mig som en der ikke gider noget 

Har siden uge 15 haft begyndende bækkenløsning - igår faldt jeg - og det har ikke gjort det bedre!!!

Jeg ringer så til lægen idag for at få en tid nu hvor jeg alligevel skal derop i næste uge til 2. lægeundersøgelse og får beskeden at de ingen tid har i HELE næste uge, jeg kan MÅSKE være heldig at jeg kan få en akuttid hvis jeg ringer mandag morgen mellem 8-9. 

Nu er sagen bare lige den at jeg på mandag skal starte på noget nyt efter ferien. Et sted hvor jeg skal lave stearinlys og altså derfor stå op fra 9-14 hver dag + en time bus hver vej.

Jeg spurgte idag min sagsbehandler om jeg så kunne vente med at starte til tirsdag hvis nu jeg skulle være heldig at få en akuttid mandag morgen, men det må jeg ikke!!! Så hvad gør jeg?? Hvis jeg ringer mellem 8-9 (altså mens jeg sidder i bussen) og får en tid om formiddagen så skal jeg med bussen tilbage igen med det samme?

Åhh, kan slet ikke overskue det  Og jeg har bare så ondt! Føler virkelig at de ser ned på mig!

Mit bedste råd er at du skifter læge. Undskyld, men hvad fanden er det for en behandling af GRAVID kvinde, og især når du har bækkenløsning OG er faldet?

Jeg skvattede selv på næsen da vi var på vej til min kærestes læge og han tog mig ind og undersøgte mig, selvom han ikke er min læge og selvom der sad andre i venteværelset. Fordi han er læge og det er hvad læge gør (eller burde!)

Desuden tror jeg ikke du skal være super bekymret, babyen er meget godt beskyttet derinde og der skal meget til før der sker noget (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

K&S

grinny skriver:

Øv hvor synes jeg bare der er mange problemer bare fordi man er blevet gravid mens man er på kontanthjælp  Og jeg har endda en elevplads pr. 1/9-14 og alligevel behandler de mig som en der ikke gider noget 

Har siden uge 15 haft begyndende bækkenløsning - igår faldt jeg - og det har ikke gjort det bedre!!!

Jeg ringer så til lægen idag for at få en tid nu hvor jeg alligevel skal derop i næste uge til 2. lægeundersøgelse og får beskeden at de ingen tid har i HELE næste uge, jeg kan MÅSKE være heldig at jeg kan få en akuttid hvis jeg ringer mandag morgen mellem 8-9. 

Nu er sagen bare lige den at jeg på mandag skal starte på noget nyt efter ferien. Et sted hvor jeg skal lave stearinlys og altså derfor stå op fra 9-14 hver dag + en time bus hver vej.

Jeg spurgte idag min sagsbehandler om jeg så kunne vente med at starte til tirsdag hvis nu jeg skulle være heldig at få en akuttid mandag morgen, men det må jeg ikke!!! Så hvad gør jeg?? Hvis jeg ringer mellem 8-9 (altså mens jeg sidder i bussen) og får en tid om formiddagen så skal jeg med bussen tilbage igen med det samme?

Åhh, kan slet ikke overskue det  Og jeg har bare så ondt! Føler virkelig at de ser ned på mig!

Kan du ikke ringe til FG og snakke med en jordemoder der? 

Anmeld

6. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man kan altid sygemelde sig på KH,det er så op til kommunen,om de vil have en læge erklæring,som de selv skal betale.

Så du ringer bare mandag,og melder dig syg,og tager til lægen,det kan de ikke gøre noget ved.

Anmeld

6. september 2013

Bshizzle

Sijac skriver:

desværre kan hendes sagsbehandler godt blande sig, hun kan faktisk mere eller midre gør med hende hvad hun vil - og Grinny kan ikke sygemelde sig, det SKAL lægen gøre!

Osse det jeg skriver.. At hun skal kontakte lægen og få en tid så hurtigt hun kan 

I den periode er hun jo sygemeldt.. Ergo kan sagsbehandlen ikke gøre noget 

Anmeld

6. september 2013

grinny

Bshizzle skriver:

Jeg ville simpelhen sygemelde mig omgående.. bum!
Og så få en tid ved lægen når du nu kan..

Både din Læge og din JM ved du har smerter..
Og for at stå bedre, så fortæl din JM hva der er sket.  

Jeg overvejer virkelig at sygemelde mig og håbe på en akuttid mandag morgen, men min sagsbehandler er virkelig streng!

Da jeg var 15+? begyndte jeg at bløde og fik besked på at jeg skulle slappe af og være hjemme indtil jeg havde fået svar fra sygehuset, det tog ca. 8 dage - de 8 dage er jeg blevet trukket for SELVOM både læge og sygehuset har fortalt hvad og hvorfor! Men hun er pisse ligeglad, hun mener at lige så snart jeg ikke overholde mit tilbud så sløser jeg og burde ikke få kontanthjælp

Anmeld

6. september 2013

grinny

K&S skriver:

Kan du ikke ringe til FG og snakke med en jordemoder der? 

Hmm, det ved jeg egentlig ikke om jeg kan? Det kan jeg vel når jeg er 24+4?

Anmeld

6. september 2013

grinny

LilleSmølf skriver:

Mit bedste råd er at du skifter læge. Undskyld, men hvad fanden er det for en behandling af GRAVID kvinde, og især når du har bækkenløsning OG er faldet?

Jeg skvattede selv på næsen da vi var på vej til min kærestes læge og han tog mig ind og undersøgte mig, selvom han ikke er min læge og selvom der sad andre i venteværelset. Fordi han er læge og det er hvad læge gør (eller burde!)

Desuden tror jeg ikke du skal være super bekymret, babyen er meget godt beskyttet derinde og der skal meget til før der sker noget (:

Nu skal det lige siges at det var sekretæren jeg talte med og hun kunne se at alle tider er optaget, derfor kan jeg først få en akuttid på mandag hvor jeg kan ringe direkte til lægen

Anmeld

6. september 2013

K&S

grinny skriver:

Hmm, det ved jeg egentlig ikke om jeg kan? Det kan jeg vel når jeg er 24+4?

Jeg mener ihvertfald, at jeg var tilknyttet FG efter MD-scanningen 

Det skader jo ikke at prøve 

Anmeld

6. september 2013

grinny

K&S skriver:

Jeg mener ihvertfald, at jeg var tilknyttet FG efter MD-scanningen 

Det skader jo ikke at prøve 

Må prøve, tak for forslaget, havde jeg slet ikke tænkt på

Anmeld

6. september 2013

AMM00

Jeg synes du skal klage over den behandlig du får fra din sagsbehandler. De kan da ikk trække i din løn og forlange at du skal komme til de tilbud når du ikke kan.. det var noget andet hvis du slet ikke kontaktede dem. Men når både dig selv og sygehuse har sagt hvad du fejler så kan de altså ikk trække dig i løn.. hvorfoe skal de sagsbehandlere behandle folk forskelligt. Det er ikk fair. Jeg blev sygemeldt i uge 20 uden en lægeerklæring og har haft en håed gravidtiet hvor jeg ikk kunne deltage i noget. Og blev aldrig trukket i løn. Kram til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.