Hvilken lindene brystcreme er bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.395 visninger
14 svar
3 synes godt om
6. september 2013

grønbæk

Jeg har i tirsdags fået en lille pige mere og mine brystvorter er kommet i fuld sving og er rigtig ømme! Jeg synes hun tager godt fat om dem, men det gør stadig ondt. Der er kommet små sår på dem begge og lige nu smører jeg med lanolin creme, som er okey, men hvis jeg nu skulle have noget mere effektivt, hvad kan så anbefales?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Mi&Mi

grønbæk skriver:

Jeg har i tirsdags fået en lille pige mere og mine brystvorter er kommet i fuld sving og er rigtig ømme! Jeg synes hun tager godt fat om dem, men det gør stadig ondt. Der er kommet små sår på dem begge og lige nu smører jeg med lanolin creme, som er okey, men hvis jeg nu skulle have noget mere effektivt, hvad kan så anbefales?

Jeg brugte Danatekt smaskede et ordentligt lag på efter hver amning, og når de "tørrede" ud.
Sørgede for, at sårskårpen var blød hele tiden, når jeg havde sår på, så gjorde de heller ikke ondt når sønnen tog fat

Anmeld

6. september 2013

Mi&Mi

grønbæk skriver:

Hov.. danatekt brystvortecreme

Anmeld

6. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har begge gange brugt brystvortecrem fra matas, og ku ik ha levet uden den!!  

Den virker så hurtig og man ska ik bekymre sig om at man ska vaske det af inden baby ska spise igen. I starten brugte jeg det efter hver amning. Den er lidt dyr, men den virker og holder længe. Den har redet min amning, især første gang!! Vh stine

Anmeld

6. september 2013

Mortilxx

Jeg ville helt sikkert bruge Lanolin :-) Den var bare fantastisk til mig :-)

Anmeld

6. september 2013

MorEllen

grønbæk skriver:

Følger lige med da jeg snart skal til at amme igen..(bare den baby kan komme uuuuud) Da jeg ammede første gang fik jeg rigtig såre brystvorter og ret store sår. Jeg gik til lægen med dem, og hun ga mig recept på en hæmoridecreme (!) der skulle hjælpe og skynde på helingsprosessen. Og den hjalp faktisk, så sårene helede op og efterfølgende brugte jeg lanolinsalve for at holde dem nogenlunde gode..
Så hvis du ikke finder noget andet så kan du jo høre med din læge.. Proctosedyl hed den..

Anmeld

6. september 2013

MorEllen

StineW79 skriver:

Jeg har begge gange brugt brystvortecrem fra matas, og ku ik ha levet uden den!!  

Den virker så hurtig og man ska ik bekymre sig om at man ska vaske det af inden baby ska spise igen. I starten brugte jeg det efter hver amning. Den er lidt dyr, men den virker og holder længe. Den har redet min amning, især første gang!! Vh stine

Hvad er forskjellen på brystvortecreme fra matas og f.eks. lanolinsalve? Jeg bor i Norge, så det er ikke så nemt at få noget fra Matas Men måske kunne jeg finde noget der tilsvarende...

Anmeld

16. september 2013

Clisolka

Mi&Mi skriver:

Jeg brugte Danatekt smaskede et ordentligt lag på efter hver amning, og når de "tørrede" ud.
Sørgede for, at sårskårpen var blød hele tiden, når jeg havde sår på, så gjorde de heller ikke ondt når sønnen tog fat

Det er den samme jeg bruger nu her - den er guld værd! 

Anmeld

17. september 2013

Julie F

grønbæk skriver:

Brugte lanolin. Den synes jeg bare var rigtig rigtig god. På intet tidspunkt fik jeg sår eller noget.

Anmeld

17. september 2013

Maja88

Helt klart danatekt brystvorte creme.. på herning sygehus bruger de lanolin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.