Cyklus. Hvad sker der lige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
2 svar
3 synes godt om
5. september 2013

May86

Hej.

Jeg er 27 år, og blev på min fødselsdag friet til af manden jeg har delt mit liv, sorger og glæder med de sidste 10 år :-) <3

Jeg er ny her, men da jeg efter P-pille stop i juli nu oplever min krop gøre noget jeg ikke forstår, ville jeg ty til jer herinde, som måske har prøvet det.

Vi prøver egentlig ikke at blive gravide lige nu, men ville gerne lade min krop finde sig selv efter 12 år på P-piller uden pauser. vi havde så en ups'er her den anden dag, hvor vi ret hurtigt kom i tanke om beskyttelse, men der er jo mulighed/risiko for at der er kommet noget sæd. Ifølge beregnere på nettet var min ægløsning/frugtbare periode D. 1.-5. september.

I går aftes begyndte jeg så at få noget mørk udflåd/gammel blødning, og i dag har jeg så blødt en hel del mere. Blodet er for det meste friskt (rødt, klart), men der er også små "klumper" ind imellem. Det er så kraftigt, at det "løber"/drypper ned i kummen på toilettet, når jeg sidder der.

jeg mistænker en SA?? Men synes alligevel det er voldsom blødning efter så kort tid? Har aldrig tidligere blødt omkring ÆL. Har haft lidt mens-agtige smerter og oppustet mave, men ellers ikke rigtigt noget.

Håber I kan hjælpe? :-)

Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Kløver

Jeg vil nærmere sige det er din menstruation, har også oplevet den værende kraftig en sjælden gang imellem, og din krop er op til et år om at finde sin faste cyklus efter p-piller osv, de fleste har dog fået normal cyklus efter ca 6 mdr

Held og lykke med PB

Anmeld

6. september 2013

Rockertand

Johnsen86 skriver:

Hej.

Jeg er 27 år, og blev på min fødselsdag friet til af manden jeg har delt mit liv, sorger og glæder med de sidste 10 år :-) <3

Jeg er ny her, men da jeg efter P-pille stop i juli nu oplever min krop gøre noget jeg ikke forstår, ville jeg ty til jer herinde, som måske har prøvet det.

Vi prøver egentlig ikke at blive gravide lige nu, men ville gerne lade min krop finde sig selv efter 12 år på P-piller uden pauser. vi havde så en ups'er her den anden dag, hvor vi ret hurtigt kom i tanke om beskyttelse, men der er jo mulighed/risiko for at der er kommet noget sæd. Ifølge beregnere på nettet var min ægløsning/frugtbare periode D. 1.-5. september.

I går aftes begyndte jeg så at få noget mørk udflåd/gammel blødning, og i dag har jeg så blødt en hel del mere. Blodet er for det meste friskt (rødt, klart), men der er også små "klumper" ind imellem. Det er så kraftigt, at det "løber"/drypper ned i kummen på toilettet, når jeg sidder der.

jeg mistænker en SA?? Men synes alligevel det er voldsom blødning efter så kort tid? Har aldrig tidligere blødt omkring ÆL. Har haft lidt mens-agtige smerter og oppustet mave, men ellers ikke rigtigt noget.

Håber I kan hjælpe? :-)

Kh Louise

Du er ikke gravid, hvis I kun har haft en upser her den anden dag, det kan ikke lade sig gøre. Når man har ægløsning (ca 14 dage før forventet menstruation), så går der 5-7 dage, før et befrugtet æg overhovedet implanterer sig, derefter foregår en meget sårbar proces, hvor fosteranlægget skal udvikle sig til et levedygtigt foster, og i denne proces kan man så opleve en biokemisk abort, hvis man har haft tilstrækkeligt højt HCG til at kunne teste positivt.
Mange oplever rod i cyklus, når kroppen skal til at tænke selv uden hormoner, og ægløsningsberegnere kan du desværre ikke bruge til ret meget, de kan ikke fortælle dig, hvornår din ægløsning falder, som er en forudsætning for graviditet.
Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.