Hvad gør man, når der ikke er mere at gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
13 svar
1 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

"Der er på vores konference blevet besluttet, at din henvisning bliver afsluttet til opfølgning ved din praktiserende læge. 

Du bedes derfor kontakte din praktiserende læge for videre oplysninger. 

Med Venlig Hilsen, Psykiatrisk afdeling ****" 

Jeg er skræmt fra vid og sans. Min aftale er i morgen. Hvad skal der nu ske? Min læge sendte henvisningen netop fordi han ikke længere mente at han kunme træffe de rigtige beslutninger på mine vegne. Han ville ikke længere medicinere mig uden de "professionelle" fra psykiatrisk afdeling. De afviste mig. Hvordan kunne de? 

Jeg åbnede mig. For første gang i mine 20 år. Første gang! Jeg gav smagsprøver af min historie, min hverdag, mit liv. De afviste mig. Jeg er grædefærdig. Angst. Latterligt bange. 

Hvordan kunne de? Jeg forstår det ikke. Hvordan kan man afvise en som direkte siger til lægen: "Hvis ikke der snart bliver gjort noget, så lover jeg ikke, at jeg lever om en måned." Hvordan kan man afvise en som har angst for at gå i stilhed? En som er sikker på at alle vil en ondt? 

Jeg er bange, for mine egne tanker. Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på, at forlade jorden. Ville det være bedre uden mig iblandt? Ville alle skænderier forsvinde? 

Jeg forstår det ikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

mariamiss6

Årh sikke noget lort.

Du må simpelthen bare gentage dig selv, oppe hos lægen. Fortæl ham at du altså mener det alvorligt. OG at han må lave en henvisning igen, hvis han ikke kan finde på noget bedre.

Hvis der ikke sker noget må du få nogen til at køre dig på psykiatrisk skadestue, forhåbentlig kan de så gøre noget der. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til dig i denne her situation.

Jeg håber sådan du får noget hjælp, for det er bare ikke fair.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Årh sikke noget lort.

Du må simpelthen bare gentage dig selv, oppe hos lægen. Fortæl ham at du altså mener det alvorligt. OG at han må lave en henvisning igen, hvis han ikke kan finde på noget bedre.

Hvis der ikke sker noget må du få nogen til at køre dig på psykiatrisk skadestue, forhåbentlig kan de så gøre noget der. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til dig i denne her situation.

Jeg håber sådan du får noget hjælp, for det er bare ikke fair.

Tak. Jeg er ikke i tvivl om at min læge tager mig seriøst, for det gør han. Jeg forstår virkelig bare ikke hvordan psykiatrisk kan afvise at hjælpe mig videre.

Anmeld

5. september 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Tak. Jeg er ikke i tvivl om at min læge tager mig seriøst, for det gør han. Jeg forstår virkelig bare ikke hvordan psykiatrisk kan afvise at hjælpe mig videre.

Måske skal henvisningen gentages, med en mere præcis beskrivelse af de problemer du oplever. 

Anmeld

6. september 2013

Pikku Myy

Jeg ved ikke hvordan sådan noget fungerer, men måske har din læge fået noget information fra den psykiatriske afdeling, så han nu ved hvordan I skal gribe det hele an. Det kan være der er blevet vurderet at din læge og du kan få dig på rette vej igen, med den rette hjælp.

Jeg håber inderligt det er sådan det hænger sammen, for jeg må ærligt indrømme at jeg begynder at tvivle lidt på ressourcerne i det psykiatriske system ...

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg ved ikke hvordan sådan noget fungerer, men måske har din læge fået noget information fra den psykiatriske afdeling, så han nu ved hvordan I skal gribe det hele an. Det kan være der er blevet vurderet at din læge og du kan få dig på rette vej igen, med den rette hjælp.

Jeg håber inderligt det er sådan det hænger sammen, for jeg må ærligt indrømme at jeg begynder at tvivle lidt på ressourcerne i det psykiatriske system ...

Jeg er blevet henvist til en anden psykiater. Det var det. Så nu skal jeg vente igen.. 

Anmeld

6. september 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg er blevet henvist til en anden psykiater. Det var det. Så nu skal jeg vente igen.. 

Kan du ikke henvende dig til psykiatrisk skadestue og bede om at blive indlagt?

Anmeld

6. september 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Det er desværre urimelig lang ventetid i psykiatrien. Håber virkelig du snart får noget hjælp for det må ikke være rart at gå og ha det sådan.
Selvmord er aldrig løsningen! Imens du venter må du se om du kan finde noget at leve for.
hvis det en dag bliver for meget må du tage ind på psykiatrisk skadestue.
Ellers må du få nogle flere samtaler hos din egen læge eller selv betale for en psykolog samtale.
Det er i hvert fald ikke en løsning at give op!

Håber alt det bedste for dig og at du har nogle i dit liv der kan hjælpe dig igennem denne svære tid !

Anmeld

6. september 2013

OverTheRainbow

Hej...! Sikke noget lort for dig Det er ikke optimalt..

Jeg synes du skal henvende i i psykiatrisk skadestue og netop fortælle dem (som du sagde til lægen) at får du ikke noget hjælp, så er det uvist om du er her om en måned! det SKAL de handle på... Føler du ikke din egen læge tager dig seriøst, så gå udenom ham og skift evt. til en anden læge senere hen..

Håber du finder en løsning snarest

Anmeld

6. september 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hold da op, det lyder da godt nok ikke til at være et system der gør det nemt for dem der har det svært.

Jeg håber du får noget god hjælp så du kan komme ovenpå igen. God bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.