"Der er på vores konference blevet besluttet, at din henvisning bliver afsluttet til opfølgning ved din praktiserende læge.
Du bedes derfor kontakte din praktiserende læge for videre oplysninger.
Med Venlig Hilsen, Psykiatrisk afdeling ****"
Jeg er skræmt fra vid og sans. Min aftale er i morgen. Hvad skal der nu ske? Min læge sendte henvisningen netop fordi han ikke længere mente at han kunme træffe de rigtige beslutninger på mine vegne. Han ville ikke længere medicinere mig uden de "professionelle" fra psykiatrisk afdeling. De afviste mig. Hvordan kunne de?
Jeg åbnede mig. For første gang i mine 20 år. Første gang! Jeg gav smagsprøver af min historie, min hverdag, mit liv. De afviste mig. Jeg er grædefærdig. Angst. Latterligt bange.
Hvordan kunne de? Jeg forstår det ikke. Hvordan kan man afvise en som direkte siger til lægen: "Hvis ikke der snart bliver gjort noget, så lover jeg ikke, at jeg lever om en måned." Hvordan kan man afvise en som har angst for at gå i stilhed? En som er sikker på at alle vil en ondt?
Jeg er bange, for mine egne tanker. Der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på, at forlade jorden. Ville det være bedre uden mig iblandt? Ville alle skænderier forsvinde?
Jeg forstår det ikke.
Anmeld