mit lagkageprojekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2009

Susan1978

brugte i el pisker til det hele.. både shokolade creme, hinbærmouse, og smørcreme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

linemus

Tynen skriver:

Jeg anede slet ikke man kunne blande det hele sammen før det blev pisket

Ja, ja.. Man lærer jo lidt hele tiden

Læser du ikke opskrifterne, søde ven? 

Anmeld

18. juli 2009

linemus

Susan1978 skriver:

lille skat jeg kan da ikke nå at lægge kagen sammen i dag..

tror du først jeg skal lægge sugarpasten på søndag middag også?

okay du vil lægge smørcreme i mellen lagkagebund og sugarpaste.. for at overfladen bliver så glat som mulig så billedet evt ikke buler.. det gir mening. ! 

Nej nej nej  Undskyld!!! Jeg troede, det var torsdag i dag. ARG, det ammehjerne hænger stadigvæk ved 

Anmeld

18. juli 2009

linemus

Susan1978 skriver:

lille skat jeg kan da ikke nå at lægge kagen sammen i dag..

tror du først jeg skal lægge sugarpasten på søndag middag også?

okay du vil lægge smørcreme i mellen lagkagebund og sugarpaste.. for at overfladen bliver så glat som mulig så billedet evt ikke buler.. det gir mening. ! 

Din tidsplan er fin. Det er bare mig, der er forvirret. Du kan sagtens lægge sugarpaste på lørdag 

Smørcremen skal smøres ud over hele kagen også siderne. Det udjævner kagen, så overfladen bliver glat, men det er også noget med, at når der er frugtfyld i kagen som fx hindbærmousse, så gør frugten noget ved mmf'en/sugarpasten, så den smelter. Derfor skal der smørcreme imellem.

Anmeld

18. juli 2009

linemus

Susan1978 skriver:

brugte i el pisker til det hele.. både shokolade creme, hinbærmouse, og smørcreme?

Kun til chokoladecreme. Ja og til flødeskummet til hindbærmoussen. Resten rører du bare i hånden.

Anmeld

18. juli 2009

ka li ja

HUSK at smørcremen du putter på inden sugarpasten, SKAL SKAL SKAL være kold og stiv i det, ellers kan jeg love dig for det ikke bliver sjovt at arb med.
been there, done that!!

Anmeld

18. juli 2009

Susan1978

ka li ja skriver:

HUSK at smørcremen du putter på inden sugarpasten, SKAL SKAL SKAL være kold og stiv i det, ellers kan jeg love dig for det ikke bliver sjovt at arb med.
been there, done that!!

hvor længe vil du ca tro det  skal stå på køl?  

Anmeld

18. juli 2009

ka li ja

Susan1978 skriver:

hvor længe vil du ca tro det  skal stå på køl?  

1-2 timer ca
men det er jo nok for sent nu...

Anmeld

18. juli 2009

Susan1978

ja..

er godt nok spændt på om den kaloriebombe overhovedet kan spises.

altså hver for sig smagte både, lagkagebunde, hindbærmouse, tobleronecreme jo godt.. men med smørcreme det ved jeg virkelig ikke.. der var nogen steder hvor der kom ret meget af det smørcreme, fordi jeg var nødt til at lave samlinger i kagebundene.

helt seriøst, tror jeg der er kage til 30 mennesker.. haha  - man skærer jo ikke så store stykker af sådan en.

Anmeld

18. juli 2009

linemus

Synes den lyder lækker Jeg er heller ikke så pjattet med smørcreme, så jeg har tænkt mig at prøve med nutella næste gang. Ellers kan man vist lave forskellige variationer af smørcremen, fx med chokolade i.

Vi var 11 mennesker til fødseldagen incl. vores tre børn, og mariehønen blev altså næsten spist. Den blev så også serveret til kaffen efter en god pause efter frokosten, og der var ikke andet. Tror alle fik mindst 2 stykker hver.

Husk nu at tage et billede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.