mit lagkageprojekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.582 visninger
22 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Susan1978

prøver lige at lave en tidsplan for mit lagkage projekt, kan i så ikke komme med indput hvis det er helt hen i vejret ..?
kagen skal serveres søndag kl. 14

I aften: smeltes toblerone og fløde og stilles i køleskabet.

i morgen formiddag: bages lyse lagkagebunde og laves hindbærmouse og stilles i køleskabet

i morgen eftermiddag: piskes tobleronecreme  og hindbærmouse
derefter lægges lagkagen sammen. hvorefter den overtrækkes med hvid sugarpaste købt i panduro.  stilles i køleskabet.

søndag middag: lægges sukkerbilledet som jeg har bestilt på kagen og dekoreres med flødeskum i kanterne.
serveres kl. 14

sig mig lægger man noget mellem lagkagebunden og tobleronecremen og lagkagebunden og hinbærmousen - tænker det kan blive for tørt? 
og har jeg forstået det rigtigt at tobleronecremen skal stå et døgns tid i køleskabet inden man pisker den.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Tynen

Tror du det er en god ide at lave cremen/moussen allerede?
Mener at det (Tobleronecremen) bliver hårdt efter 2 døgn, nemlig

Jeg synes resten af planen lyder fin, men jeg ville nok lave fyldet imorgen tidlig/formiddag istedet for i aften

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

.. Og nej, man smider bare cremen ovenpå bundene.
Det bliver slet ikke tørt, tværtimod.

Ehm.. Altså den Tobleronecreme jeg lavede skulle vist slet ikke stå og ulme før man piskede den.
Fløden piskes og derefter hælder du den kølede chokolade nedi og rører rundt og så skulle det være klart..
Tror jeg lod den stå 1 time i køleren før jeg smed den i kagen

Anmeld

17. juli 2009

Susan1978

Tynen skriver:

Tror du det er en god ide at lave cremen/moussen allerede?
Mener at det (Tobleronecremen) bliver hårdt efter 2 døgn, nemlig

Jeg synes resten af planen lyder fin, men jeg ville nok lave fyldet imorgen tidlig/formiddag istedet for i aften

Det var også mest det jeg faktisk var i tvilv om, og det ville passe mig perfekt, hvis du mener det kan vente, for jeg er godt nok skide træt efter en heftig aftenvagt med ordreindgang på 700.000..

Anmeld

17. juli 2009

Susan1978

Tynen skriver:

.. Og nej, man smider bare cremen ovenpå bundene.
Det bliver slet ikke tørt, tværtimod.

Ehm.. Altså den Tobleronecreme jeg lavede skulle vist slet ikke stå og ulme før man piskede den.
Fløden piskes og derefter hælder du den kølede chokolade nedi og rører rundt og så skulle det være klart..
Tror jeg lod den stå 1 time i køleren før jeg smed den i kagen

nu blir jeg forvirret, skulle man ikke smelte fløde og shokoladen sammen for så at piske det til når det var kølet af? 

Anmeld

17. juli 2009

linemus

Der er to forskellige opskrifter.

1. Smelt chokoladen. Afkøl den. Pisk fløde. Rør chokoladen i den piskede fløde.

2. Smelt chokoladen i fløden i en gryde. Afkøl helt - gerne til dagen efter. Pisk det til chokoladeflødeskum.

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

Nej, det gjorde jeg ikke (Ved ikke om man kan piske det hvis man blander det sammen??)

Har lige kopieret dette fra Opskrifttråden:
Chokoladen smeltes og køles. Fløden piskes meget stiv. De to ting blandes og lægges i en kage. Bliver rigtig stiv efter et døgn eller to :-)

Det var faktisk bare sådan jeg gjorde

Anmeld

17. juli 2009

linemus

Tynen skriver:

Nej, det gjorde jeg ikke (Ved ikke om man kan piske det hvis man blander det sammen??)

Har lige kopieret dette fra Opskrifttråden:
Chokoladen smeltes og køles. Fløden piskes meget stiv. De to ting blandes og lægges i en kage. Bliver rigtig stiv efter et døgn eller to :-)

Det var faktisk bare sådan jeg gjorde

Og jeg lavede den anden Med nøjagtig samme tidsplan som din, Susan.

Husk at smøre kagen op med smørcreme, inden du kommer sugarpaste på. Jeg ved ikke, hvordan sugarpasten har det med at stå så længe  Skal du noget lørdag? Ellers ville jeg lægge kagen sammen fredag og pynte den lørdag.

Anmeld

17. juli 2009

Tynen

linemus skriver:

Husk at smøre kagen op med smørcreme, inden du kommer sugarpaste på. Jeg ved ikke, hvordan sugarpasten har det med at stå så længe  Skal du noget lørdag? Ellers ville jeg lægge kagen sammen fredag og pynte den lørdag.

Jeg anede slet ikke man kunne blande det hele sammen før det blev pisket

Ja, ja.. Man lærer jo lidt hele tiden

Anmeld

17. juli 2009

Susan1978

linemus skriver:

lille skat jeg kan da ikke nå at lægge kagen sammen i dag..

tror du først jeg skal lægge sugarpasten på søndag middag også?

okay du vil lægge smørcreme i mellen lagkagebund og sugarpaste.. for at overfladen bliver så glat som mulig så billedet evt ikke buler.. det gir mening. ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.