Råd til Rosacea?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.201 visninger
19 svar
2 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger.

Jeg har Rosacea og da jeg synes det er træls at være rød i hovedet og få de har små bumser, søger jeg råd.

Nogen der ved hvad man kan gøre? Ved man skal holde fra krydret mad, varmt mad og drikke, undgå sollys osv.

Nogen der ved hvad man ikke må spise og hvad der skulle være godt? Ved man ikke kan slippe af med det, men at man kan holde det nede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg har Rosacea og da jeg synes det er træls at være rød i hovedet og få de har små bumser, søger jeg råd.

Nogen der ved hvad man kan gøre? Ved man skal holde fra krydret mad, varmt mad og drikke, undgå sollys osv.

Nogen der ved hvad man ikke må spise og hvad der skulle være godt? Ved man ikke kan slippe af med det, men at man kan holde det nede.

Har det selv i perioder...

Når der var i udbrud blev jeg langtidsbehandlet med tetracyklin og fik noget at smøre med. Når det var værst var der også lysbehandlinger hos hudlægen.

Det er kun når du er i behandling at du skal undgå solen - ellers oplever mange (mig selv incl) bedring i sommermånederne pga solen.

Har aldrig hørt det om krydret mad.

Jeg får forøvrigt kun udbrud når jeg er stresset. Heldigvis er det nogle år siden mit sidste udbrud

Anmeld

5. september 2013

MorDk

Jeg har en veninde som har det hun er meget glad for at bruge BB cream. Hun siger det carmoflerer det en smule. Men hvordan det behandles og om det kan behandles ved jeg ikke... (desværre) Lider selv af keratotis Pilaris på armene

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Har det selv i perioder...

Når der var i udbrud blev jeg langtidsbehandlet med tetracyklin og fik noget at smøre med. Når det var værst var der også lysbehandlinger hos hudlægen.

Det er kun når du er i behandling at du skal undgå solen - ellers oplever mange (mig selv incl) bedring i sommermånederne pga solen.

Har aldrig hørt det om krydret mad.

Jeg får forøvrigt kun udbrud når jeg er stresset. Heldigvis er det nogle år siden mit sidste udbrud

Når man læser på nettet, står der det med krydret mad.

Er der noget bestemt mad som du undgår eller?

Hvad med cremer som du bruger?

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg har en veninde som har det hun er meget glad for at bruge BB cream. Hun siger det carmoflerer det en smule. Men hvordan det behandles og om det kan behandles ved jeg ikke... (desværre) Lider selv af keratotis Pilaris på armene

Jeg må ind og se på det der BB creme. Synes der er så mange ting man skal kigge efter. Lægerne siger at det skal behandles med piller og creme og andre siger at man kan behandle det med sin kost og livsstil. 

Anmeld

5. september 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Når man læser på nettet, står der det med krydret mad.

Er der noget bestemt mad som du undgår eller?

Hvad med cremer som du bruger?

Okay

Jamen som sagt bliver mit tricket ved stress ( tilsyneladende). Jeg spiser hvad det passer mig, normalt varieret ( og nok lidt for meget chokolade i perioder). Eneste jeg kan komme i tanke om er at jeg ikke er vild med voldsomt stærk mad. Lidt chili er ok, men det skal kun kunne anes

Mht creme brugte jeg intet under mine udbrud - jo måske en parfumefri fra apoteket. Ellers er jeg glad for Ole henriksens og Elisabeth ardens cremer, men når jeg at løbe tør inden næste fødselsdag/jul køber jeg som regl bare en billig ansigtscreme.

Men jeg vil anbefale dig at gå opstartet noget behandling - og hvis ikke fin hudlæge selv har nævnt det, så spørg ind til lysbehandlingerne. Det var ret effektivt her i hvert fald...

Anmeld

6. september 2013

Moma

Jeg ved ikke om det virker - eller bare er et reklamestunt. Men så Jim Lyngvild havde postet en mail fra en person, der har samme sygdom og er begyndt at bruge hans dag- og natcreme, og det har hjulpet hende. 

Kan selvfølgelig ikke huske, hvad hans creme hedder. Men det koster ikke en herregård og er værd at prøve.

Anmeld

6. september 2013

minbaby

Jim lyngvilds produkter Raunsborg virker rigtig godt. Har ikke selv eksemen men kender en der har og har  fået en flot hud med hjælp fra disse cremer. 

Anmeld

6. september 2013

Bshizzle

minbaby skriver:

Jim lyngvilds produkter Raunsborg virker rigtig godt. Har ikke selv eksemen men kender en der har og har  fået en flot hud med hjælp fra disse cremer. 

Jeg har osse lige læst på Jim's FB at en var meget tilfreds med hans creme, da hun havde samme problem 

Men om det virker aner jeg ikke noget om 

Anmeld

6. september 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg kan varmt anbefale makeup fra Avene.
Jeg bruger sådan en grøn stick, som jeg smører på det røde, og derefter noget fast foundation, og så er huden virkelig flot dækket. Og så bruger jeg også noget pudder fra nilens jord da parfume er et no go for mig.

Med hensyn til madvarer, så oplever jeg at det er MEGET forskelligt! Nogle gange kan jeg sagtens spise en ananas fx. men andre gange blusser det helt vildt op! Men generelt, stærkt mad er ikke så godt.

I sommerperioden bruger jeg en høj faktor solcreme i hovedet, for at beskytte det fuldstændig for solen

Varme, lange bade kan noglegange også gøre det værre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.