Ligamentsmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.837 visninger
18 svar
1 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Er 5+1 i dag og har sååå ondt i lænden og maven. Sådan rigtig øm og præcis som hårde menssmerter. Er 2. gangs og mindes de samme smerter 1. gang, men man bliver jo i tvivl

Mon det bare er ligamentsmerter og har andre oplevet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Anonym101

Anonym skriver:

Er 5+1 i dag og har sååå ondt i lænden og maven. Sådan rigtig øm og præcis som hårde menssmerter. Er 2. gangs og mindes de samme smerter 1. gang, men man bliver jo i tvivl

Sikkert ligamentsmerter. Dem har jeg også haft rigtig mange af

Knus Sandra (16+0)

Anmeld

5. september 2013

E.J.mor.

Anonym skriver:

sjovt vi to er nøjagtig lige langt henne jeg er også 5+1 idag,og jeg har nøjagtig samme smerter i lænden og i underlivet og i siderne ligesom dig

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Sandra Norit skriver:

Sikkert ligamentsmerter. Dem har jeg også haft rigtig mange af

Knus Sandra (16+0)

Sørme ubehageligt. Ville normalt tage smertestillende, men det gør jeg selvfølgelig ikke når det er pga baby. Nå, men det har jo en positiv grund

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

E.J.mor. skriver:

sjovt vi to er nøjagtig lige langt henne jeg er også 5+1 idag,og jeg har nøjagtig samme smerter i lænden og i underlivet og i siderne ligesom dig

Ej hvor spøjst! Er ked af du også har smerter og alligevel lettet for så må det da være normalt

Anmeld

5. september 2013

Kløver

Ligament smerter kommer ofte fra uge 16 og opefter pga ligamenterne giver sig, dine smerter er mere sandsynligt livmoderen som giver sig og er ikke farligt. Bliver det dog for slemt er det en god ide st snakke med lægen da ligament smerter godt kan opstå før

Anmeld

5. september 2013

E.J.mor.

Anonym skriver:

Ej hvor spøjst! Er ked af du også har smerter og alligevel lettet for så må det da være normalt

hvordan med kvalme så..??

der er min kvalme ekstrem,og træt og hovedpine osv

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

hvordan med kvalme så..??

der er min kvalme ekstrem,og træt og hovedpine osv

Ingen kvalme og det undrer mig for den var ekstrem sidst. Men træthed og hovedpine, omg det er slemt! Kunne sove dagen væk! Selvom jeg ikke har kvalme har jeg dog ingen appetit og mærker ikke sult hmm.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Ligament smerter kommer ofte fra uge 16 og opefter pga ligamenterne giver sig, dine smerter er mere sandsynligt livmoderen som giver sig og er ikke farligt. Bliver det dog for slemt er det en god ide st snakke med lægen da ligament smerter godt kan opstå før

Ja okay, min læge sagde bare ligamentsmerter i går da jeg var inde. Men læste også at det kan gøre ondt fordi livmoderen udvider sig. Må have forvekslet de to ting

Anmeld

5. september 2013

Anonym101

Mange gravide har de første måneder menstruationslignende, stikkende fornemmelser i underlivet, som let kan forveksles med præmenstruelle fornemmelser.

Det skyldes, at livmoderen hurtigt begynder at vokse og giver tyngdefornemmelse, og at der kommer træk på de ligamenter (ledbånd), der holder livmoderen. Ligamenterne strækker sig, efterhånden som livmoderen vokser, og dette sker nogle gange i ryk. Derfor kan du opleve ligamentsmerter under hele graviditeten.

Det er helt normalt og ufarligt, men kan være meget ubehageligt og smertefuldt. Stop op og hvil dig, hvis de kommer, når du bevæger dig. Bliver smerterne stærkere, eller kommer der blødning, bør du straks kontakte din læge eller fødestedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.