TweenStar.dk skriver:
Ja ja ja, jeg har stået i præcis samme situation som dig. Min søn er fra 24/12, så det er EN uge som bestemmer om han hører til den ene eller anden årgang. Vi var ude for præcis det samme som dig, børnehaven vurderede at han sgatens kunne klare at starte i skole, og pressede os faktisk til at lade ham følge sin årgang, selvom jeg blev ved med at sige at jeg synes han skulle vente. Det stod rimelig hurtig klart, at han bestemt ikke var klar til skolestart. Vi fik ham tilbage i børnehaven i 2 uger - "på prøve", her passede han heller ikke ind længere, der var ligesom sket en udvikling med ham i hans korte skoletid. Vi valgte derfor at beholde ham i skolen, men vi har næsten dagligt problemer, og jeg kan mærke at det bliver en lang kamp. 
Jeg synes virkelig det er svært, og jeg ville også i den grad ønske at jeg lyttede til mig selv dengang beslutningen skulle tages. Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at få ham tilbage i børnehaven, og så håbe at han ikke er nået for langt i udviklingen til stadig at kunne finde ud af at gå i børnehave.
Held og lykke med det hele, lad mig endelig vide hvad i beslutter jer for. 
Vi har været til møde på skolen i dag og de vurdere, at h*n skal tilbage i børnehaven. H*n trives slet ikke og de ting de fortæller om h*n kan jeg slet ikke genkende.
Skoleinspektøren ville kontakte børnehaven og hører, hvornår at h*n kan starte og vil have et tæt samarbejde med dem for, at overleveringen kommer til, at gå godt.
De ville samtidig indstille h*m til udredning for, at kunne hjælpe h*n bedst muligt.
Puha, jeg synes, at det er SÅ hårdt og SÅ synd for h*m. Jeg ville bare ønske, at jeg havde lyttet til mig selv!
Hvordan fortælle man et barn, at h*n skal tilbage i børnehaven efter 4 1/2 mdr.
Lige nu går det bare ondt i mit hjerte