For tidligt i skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Kan ikke huske hvad testen hedder, men det er en test hvor I som forældre svarer på ca. 125 spørgsmål - og så kan man ud fra dette se om barnet måske er ekstra senitiv over for f.eks. lyd, lys, skal bevæge sig m.v.

Håber dette kan hjælpe - min søn fik bl.a. på baggrund af testen div. puder/anden stol, som gjorde at han ikke kunne sidde stille på stolen = hans bevægelsesbehov blev opfyldt. Samtidig fik han lov at ligge under et bord = kunne ikke se de andre, når han f.eks. skulle læse/lave opgaver. Alternativt - men idag har han ingen "ekstra hjælpemidler" :-)

Tak, det skal helt sikkert nævnes på mødet i næste uge. Det ville være rart, at få afklaret om h*n evt. er følsom overfor lyde, lys mv. Vi er meget åbne overfor, at hjælpe vores barn bedst muligt.

Men sidder stadigvæk med en følelse af, hvis nu ..... håber bare dagen i dag er gået godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Lone Jakobsen

jeg var en af dem hvis søn kom for tidligt i skole.

børnehaven vurderede at han var klar, og vi mente at han var kvik nok til at komme afsted. der gik under en måned så gik det galt, og efter 2 mdr. blev han (efter flere møder og samtaler) sendt tilbage i børnehaven.

det var det bedste vi kunne gøre for ham på det tidspunkt, og han nød virkelig at komme tilbage.

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

jeg var en af dem hvis søn kom for tidligt i skole.

børnehaven vurderede at han var klar, og vi mente at han var kvik nok til at komme afsted. der gik under en måned så gik det galt, og efter 2 mdr. blev han (efter flere møder og samtaler) sendt tilbage i børnehaven.

det var det bedste vi kunne gøre for ham på det tidspunkt, og han nød virkelig at komme tilbage.

Jeg er glad for, at hører, at det gik godt med jeres søn, at komme tilbage i børnehaven. Var det den samme og hvordan tog han det?

Vi var i tvivl, men børnehaven mente, at h*n var klar, men det viser tydeligt nu, at det er h*n ikke. Vi skal til møde i næste uge og er spændt på, hvilket forslag de kommer op med. Skal h*n fortsætte i skolen vedvidende, at h*n skal gå om, skal h*n tilbage i egen børnehave eller skal h*n i ny børnehave.

Anmeld

6. september 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Jeg er glad for, at hører, at det gik godt med jeres søn, at komme tilbage i børnehaven. Var det den samme og hvordan tog han det?

Vi var i tvivl, men børnehaven mente, at h*n var klar, men det viser tydeligt nu, at det er h*n ikke. Vi skal til møde i næste uge og er spændt på, hvilket forslag de kommer op med. Skal h*n fortsætte i skolen vedvidende, at h*n skal gå om, skal h*n tilbage i egen børnehave eller skal h*n i ny børnehave.

vi stod med præcis det samme.

skolen fortalte os at han skulle gå et år om. de ville beholde ham i skolen, og kravene til ham ville forblive uændret. det vil sige at min søn skulle opleve et meget højt antal negative oplevelser, uden nogen mulighed for at få succes.

jeg spurgte flere gange om det ikke kunne lykkedes at få ham tilbage i børnehaven, og da de endelig gav os lov, kunne det næsten kun gå for langsomt. jeg ønskede at han skulle slutte en fredag, så han kunne starte på en ny om mandagen, men skolen gav mig valget mellem tirsdag eller onsdag (det sidste møde var mandag) så jeg følte meget at min søn blev smidt ud fra skolen, og børnehaven fik ingen information fra skolen, bortset fra at de havde ringet og sagt at han kom tilbage

min søn kom tilbage til børnehaven og havde et rigtigt dejligt år. han var meget glad og tilfreds med at komme tilbage. vi gav ham forklaringen at han ikke helt var færdig med at lege endnu senere kom ppr så ind over, da det viste sig at min søn havde andet end blot hans modenhed at slåes med.

Anmeld

6. september 2013

TweenStar.dk

Anonym skriver:

I januar skulle vi skrive vores barn op til skole. Jeg har hele tiden været i tvivl om h*n var skoleklar. Det mente børnehaven, at h*n var. De havde haft en person nede og kigge på de komme skolebørn og personen havde vurderet, at vores barn sagtens kunne klare det.

H*n har gået på fritidshjem siden 1. maj og det har gået nogenlunde. H*n startede i skole her i august og det går bare ikke. H*n har svært ved, at koncentere sig og man mener, at h*n slet ikke er moden/skoleklar endnu.

Vi skal have en møde med skolen i næste uge, hvad der skal ske.

Er der nogen som har været ude for det samme, og hvad hvilken tiltag er der blevet gjort?

Jeg er rigtig ked af, at jeg ikke lyttede til mig selv og valgte i stedet, at stole på børnehavens udtalelser. Vores barn fylder først 6 år i løbet af efteråret.

Ja ja ja, jeg har stået i præcis samme situation som dig. Min søn er fra 24/12, så det er EN uge som bestemmer om han hører til den ene eller anden årgang. Vi var ude for præcis det samme som dig, børnehaven vurderede at han sgatens kunne klare at starte i skole, og pressede os faktisk til at lade ham følge sin årgang, selvom jeg blev ved med at sige at jeg synes han skulle vente. Det stod rimelig hurtig klart, at han bestemt ikke var klar til skolestart. Vi fik ham tilbage i børnehaven i 2 uger - "på prøve", her passede han heller ikke ind længere, der var ligesom sket en udvikling med ham i hans korte skoletid. Vi valgte derfor at beholde ham i skolen, men vi har næsten dagligt problemer, og jeg kan mærke at det bliver en lang kamp.

Jeg synes virkelig det er svært, og jeg ville også i den grad ønske at jeg lyttede til mig selv dengang beslutningen skulle tages. Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at få ham tilbage i børnehaven, og så håbe at han ikke er nået for langt i udviklingen til stadig at kunne finde ud af at gå i børnehave.

Held og lykke med det hele, lad mig endelig vide hvad i beslutter jer for.

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

TweenStar.dk skriver:

Ja ja ja, jeg har stået i præcis samme situation som dig. Min søn er fra 24/12, så det er EN uge som bestemmer om han hører til den ene eller anden årgang. Vi var ude for præcis det samme som dig, børnehaven vurderede at han sgatens kunne klare at starte i skole, og pressede os faktisk til at lade ham følge sin årgang, selvom jeg blev ved med at sige at jeg synes han skulle vente. Det stod rimelig hurtig klart, at han bestemt ikke var klar til skolestart. Vi fik ham tilbage i børnehaven i 2 uger - "på prøve", her passede han heller ikke ind længere, der var ligesom sket en udvikling med ham i hans korte skoletid. Vi valgte derfor at beholde ham i skolen, men vi har næsten dagligt problemer, og jeg kan mærke at det bliver en lang kamp.

Jeg synes virkelig det er svært, og jeg ville også i den grad ønske at jeg lyttede til mig selv dengang beslutningen skulle tages. Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at få ham tilbage i børnehaven, og så håbe at han ikke er nået for langt i udviklingen til stadig at kunne finde ud af at gå i børnehave.

Held og lykke med det hele, lad mig endelig vide hvad i beslutter jer for.

Vi har været til møde på skolen i dag og de vurdere, at h*n skal tilbage i børnehaven. H*n trives slet ikke og de ting de fortæller om h*n kan jeg slet ikke genkende.

Skoleinspektøren ville kontakte børnehaven og hører, hvornår at h*n kan starte og vil have et tæt samarbejde med dem for, at overleveringen kommer til, at gå godt.

De ville samtidig indstille h*m til udredning for, at kunne hjælpe h*n bedst muligt.

Puha, jeg synes, at det er SÅ hårdt og SÅ synd for h*m. Jeg ville bare ønske, at jeg havde lyttet til mig selv!

Hvordan fortælle man et barn, at h*n skal tilbage i børnehaven efter 4 1/2 mdr.

Lige nu går det bare ondt i mit hjerte

Anmeld

9. september 2013

Nemesis

vurderede de udelukkende på det sociale...du sagde han var fagligt med eller har han også problemer med at lytte og udføre de opgaver de skal??

Min søn startede sidste år..også som 5 årig. Vi var som dig lidt usikre men vi havde fået ham ind på privatskole, som er et lille sted, så vi satsede.

Han startede også i miniSFo og han var SÅ ked af det..kunne slet ikke have det og da han startede skole ville han slet ikke i SFO. De første 3 måneder hentede jeg ham hver dag når skolen sluttede. først derefter var han klar til det sociale.

I dag er han stadig kun 2-3 dage i sfo om ugen..resten af ugen tager han hjem.

Så var det kun det sociale?? for så er din søn måske bare mere stille af sig, Her har det klart haft betydning at der kun er to klasser på hvert klassetrin og SFO´en er opdelt så det kun er 0-1 klasse sammen 2+3 klasse sammen og fra 4 er der klub..

Det giver max 4 klasser i samme hus og dermed langt mere ro og rummelighed måske din søns skole er for stor, for larmenede eller andet. men det kommer jo igen helt an på om han er fagligt med..og fagligt interesseret.

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

vurderede de udelukkende på det sociale...du sagde han var fagligt med eller har han også problemer med at lytte og udføre de opgaver de skal??

Min søn startede sidste år..også som 5 årig. Vi var som dig lidt usikre men vi havde fået ham ind på privatskole, som er et lille sted, så vi satsede.

Han startede også i miniSFo og han var SÅ ked af det..kunne slet ikke have det og da han startede skole ville han slet ikke i SFO. De første 3 måneder hentede jeg ham hver dag når skolen sluttede. først derefter var han klar til det sociale.

I dag er han stadig kun 2-3 dage i sfo om ugen..resten af ugen tager han hjem.

Så var det kun det sociale?? for så er din søn måske bare mere stille af sig, Her har det klart haft betydning at der kun er to klasser på hvert klassetrin og SFO´en er opdelt så det kun er 0-1 klasse sammen 2+3 klasse sammen og fra 4 er der klub..

Det giver max 4 klasser i samme hus og dermed langt mere ro og rummelighed måske din søns skole er for stor, for larmenede eller andet. men det kommer jo igen helt an på om han er fagligt med..og fagligt interesseret.

H*n er fagligt med, men det er det sociale h*n ikke kan. H*n er blevet meget opfarende og kan ikke længere forstå en besked. H*n er blevet rigtig ked af det - også hjemme. H*n bliver tydeligt frusteret over, at h*n ikke kan finde ud af det sociale og bliver vred og laver sjov i stedet for. Jeg kan slet ikke kende h*n.

Jeg ville ønske, at jeg havde lyttet til mig selv og lavet h*n vente et år med, at komme i skole. Vi var indstillet på at vente, men valgte alligevel skolen på opfordring fra børnehaven.

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

vi stod med præcis det samme.

skolen fortalte os at han skulle gå et år om. de ville beholde ham i skolen, og kravene til ham ville forblive uændret. det vil sige at min søn skulle opleve et meget højt antal negative oplevelser, uden nogen mulighed for at få succes.

jeg spurgte flere gange om det ikke kunne lykkedes at få ham tilbage i børnehaven, og da de endelig gav os lov, kunne det næsten kun gå for langsomt. jeg ønskede at han skulle slutte en fredag, så han kunne starte på en ny om mandagen, men skolen gav mig valget mellem tirsdag eller onsdag (det sidste møde var mandag) så jeg følte meget at min søn blev smidt ud fra skolen, og børnehaven fik ingen information fra skolen, bortset fra at de havde ringet og sagt at han kom tilbage

min søn kom tilbage til børnehaven og havde et rigtigt dejligt år. han var meget glad og tilfreds med at komme tilbage. vi gav ham forklaringen at han ikke helt var færdig med at lege endnu senere kom ppr så ind over, da det viste sig at min søn havde andet end blot hans modenhed at slåes med.

Vi var til møde i går og i dag har vi fået bekræftet, at vores h*n skal tilbage i børnehaven på mandag. Det hele er gået i orden i dag med pladsanvisningen og børnehaven.

H*n er hjemme de næste tre dage, hvor vi har taget fri og kan koncentere os om h*n.

H*n har fået afvide efter h*n blev hentet i dag, at h*n skulle tilbage i børnehaven på mandag. Vi pakkede selvfølgelig det ind, at h*n ikke var færdig med, at lege, at h*n ikke skulle være ked af det mere osv. H*n blev bare så ked af det og har grædt og grædt. Vi har trøstet og trøster og prøver, at vende det hele til, at det bliver sjov, at være den største i børnehaven og så kan h*n jo lærer de andre end masse ting.

Håber så meget, at h*n falder hurtigt ind i rutinen igen. H*n kommer tilbage til de samme faste pædagoger.

Der bliver desuden lavet en udredning på h*n.

Anmeld

10. september 2013

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Vi var til møde i går og i dag har vi fået bekræftet, at vores h*n skal tilbage i børnehaven på mandag. Det hele er gået i orden i dag med pladsanvisningen og børnehaven.

H*n er hjemme de næste tre dage, hvor vi har taget fri og kan koncentere os om h*n.

H*n har fået afvide efter h*n blev hentet i dag, at h*n skulle tilbage i børnehaven på mandag. Vi pakkede selvfølgelig det ind, at h*n ikke var færdig med, at lege, at h*n ikke skulle være ked af det mere osv. H*n blev bare så ked af det og har grædt og grædt. Vi har trøstet og trøster og prøver, at vende det hele til, at det bliver sjov, at være den største i børnehaven og så kan h*n jo lærer de andre end masse ting.

Håber så meget, at h*n falder hurtigt ind i rutinen igen. H*n kommer tilbage til de samme faste pædagoger.

Der bliver desuden lavet en udredning på h*n.

hvor er jeg glad for at i fandt en løsning, men hvor er det trist at jeres barn er så ked af beslutningen.

samtidig er jeg meget imponeret over at der bliver lavet en udredning (blot) pga. det. vi kæmpede flere år for at få vores søn udredt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.