Bryder mig ikke om at ringe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
8 svar
2 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg vågnede i nat, hvor jeg var en smule øm i lysken, og baby ikke ville sparke eller skubbe. Efter lang tid (30 minutter) fik vi vækket hende, og hun gav lidt livstegn. 

Kæresten ville have jeg skulle ringe til vores jm (vi er under kendt jm, så det er ikke fg vi skal ringe til i akut tilfælde) 

Kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Synes det er grænseoverskridende at ringe, fordi hun ikke lige har sparket de sidste 3 timer. 

Tror jeg ville have det bedre hvis det ikke var kl. Øv om natten eller hvis jeg skulle ringe til fg i stedet. 

Er det underligt, at jeg har det sådan? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Liviana

Anonym skriver:

Jeg vågnede i nat, hvor jeg var en smule øm i lysken, og baby ikke ville sparke eller skubbe. Efter lang tid (30 minutter) fik vi vækket hende, og hun gav lidt livstegn. 

Kæresten ville have jeg skulle ringe til vores jm (vi er under kendt jm, så det er ikke fg vi skal ringe til i akut tilfælde) 

Kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Synes det er grænseoverskridende at ringe, fordi hun ikke lige har sparket de sidste 3 timer. 

Tror jeg ville have det bedre hvis det ikke var kl. Øv om natten eller hvis jeg skulle ringe til fg i stedet. 

Nej, jeg synes ikke det er underligt, at du har det sådan. Sådan havde jeg det selv, da jeg var gravid. Var bange for, at de syntes jeg overreagerede. Men det der hjalp mig rigtig meget, var et råd fra min tidligere chef, som hun gav mig tidligt i graviditeten (hun havde er par problematiske graviditeter i baggagen): "det er kun dig, der kan føle, om du tror der er noget galt. Og det er derfor dit ansvar at reagere, hvis du tror der er noget galt. Det er vigtigt, at du lytter til din mavefornemmelse." Det hjalp mig rigtig meget, for jeg synes det "gav mig lov til" kun at tænke på mit barns bedste og ikke hvad alle mulige andre tænkte.

Og så skal det da også lige nævnes, at alle de gange jeg ringede til jm/fg var de rigtig søde og hjælpsomme, og jeg fik ikke indtryk af, at de følte jeg overreagerede eller noget.

Anmeld

5. september 2013

Monski

Anonym skriver:

Hvor langt er du henne?
Jeg synes ikke lide umiddelbart 3 timer lyder som lang tid.
- men jeg kender det alt for godt!! Jeg er SÅ dårlig til at tage telefonen og ringe .. Jeg synes ligesom dig der e grænseoverskridende og så er jeg "bange" for at de måske synes det er til favør at man ringer forsi problemet måske ikke er så stort i forhold til andre

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Hvor langt er du henne?
Jeg synes ikke lide umiddelbart 3 timer lyder som lang tid.
- men jeg kender det alt for godt!! Jeg er SÅ dårlig til at tage telefonen og ringe .. Jeg synes ligesom dig der e grænseoverskridende og så er jeg "bange" for at de måske synes det er til favør at man ringer forsi problemet måske ikke er så stort i forhold til andre

Er 33+. 

Normalt ville jeg hellere ikke sige at det var længe, men det kom af, at jeg vågnede med ondt i lysken, og hun ikke ville gav "lyd" fra sig, som hun plejer, når jeg vender mig om på siden. 

Anmeld

5. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Husk på at baby jo altså også sover ret meget. 

Men derudover er det da bestemt vigtigt at lytte til sin mavefornemmelse.

Anmeld

5. september 2013

Annette A

Nej det er da ikke underligt. Har haft det på præcis samme måde, men har altid sagt til mig selv at det jo ikke er mig det handler om men min babys velbefindende og hvis jeg er det mindste usikker på det er det min pligt at ringe hvis man kan sige det sådan.

Jordemødrene er som regel altid søde, hjælpsomme og forstående overfor ens bekymringer og de skal nok vurdere om du har brug for et tjek eller et par beroligende ord og bliver slet ikke sure over du ringer. Hellere en gang for meget end en gang for lidt som man siger.

Så lyt til dit instinkt og fornemmelse og tænk på at det er for din barns ve og vel du bekymrer dig og tilsidesæt dig selv i den situation hvis det kan hjælpe dig til at have det mindre skidt med at ringe.

Men kender sagtens fornemmelsen og det er der helt sikkert også mange andre der gør.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Christina A skriver:

Nej det er da ikke underligt. Har haft det på præcis samme måde, men har altid sagt til mig selv at det jo ikke er mig det handler om men min babys velbefindende og hvis jeg er det mindste usikker på det er det min pligt at ringe hvis man kan sige det sådan.

Jordemødrene er som regel altid søde, hjælpsomme og forstående overfor ens bekymringer og de skal nok vurdere om du har brug for et tjek eller et par beroligende ord og bliver slet ikke sure over du ringer. Hellere en gang for meget end en gang for lidt som man siger.

Så lyt til dit instinkt og fornemmelse og tænk på at det er for din barns ve og vel du bekymrer dig og tilsidesæt dig selv i den situation hvis det kan hjælpe dig til at have det mindre skidt med at ringe.

Men kender sagtens fornemmelsen og det er der helt sikkert også mange andre der gør.

Og selvfølgelig er baby vigtigst! 

Må vidst bare tage mig lidt sammen. Det er dog normalt heller ikke mig der ringer til lægen og andre, men kæresten. Jeg har en fobi for at tale i telefonen (med folk jeg ikke er "tætte" med). Tror det hele kommer derfra.

Anmeld

5. september 2013

L&V

Lige i den situation der syntes jeg ik det er underligt nej. 3timer uden aktivitet om natten er jo ikke alarmerende eller noget som helst.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Lige i den situation der syntes jeg ik det er underligt nej. 3timer uden aktivitet om natten er jo ikke alarmerende eller noget som helst.

Pointen er heller ikke om det er underligt at der ikke var så meget aktivitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.