Godaften damer og herrer.
Jeg har brug for nogle råd og støtte, fra folk der evt. Har denne sygdom eller pårørende til folk med denne sygdom.
Jeg er gift med en dejlig mand på 3. År og vi har et barn på knapt 1 år. Min mand har døjet med hvad vi troede var depression i 2 år, men fik så diagnosen borderline (den impulsive) i maj.. Dette har taget hårdt på os begge. På den ene side var det rart at han fik en diagnose, men på den anden side følger der meget med! Og lige pludselig er der mange ting der giver mening. Der er desværre rigtig lang venteliste på behandling og han venter stadig... Han var egentlig starter uddannelse men har været nød til at droppe fra, da han er for psykisk ustabil. Hjemme er det klart vores søn der holder hans humør oppe! Han er hele hans verden, og mig selvfølgelig.
Men nogle gange bliver det rigtig svært, og det har også været svært for mig at acceptere han er syg, og de ting vi havde planlagt nok ikke kommer til at gå sådan..
Han kan sommetider bliver meget aggressiv og vred! Og smadre nogle gange ting.. (Vægge, døre, sine egne hænder) han har aldrig lagt en finger på nogle af os, og går oftes hvis han koger over. Men det er bare rigtig hårdt at stå ved siden af.. Det er jo ikke hand skyld... Og jeg vil jo bare gerne hjælpe...
Nogle der måske har nogle gode råd?
Anmeld