Spørgsmål til dp'ere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Wow en dp mor. Skynd dig at komme med dit barn til mig, så skal jeg nok passe på det.

efter min mening er der en grund til barnet græder. Du siger dit barn er i en tryghedfase, jamen så er det jo bare tryghed man skal give barnet. Jeg ved godt at med flere dp børn kan det til tider være svært at nå alt. Men det er bare ikke okay at et barn står og græder sådan og slet ikke hvis der er sket noget eller det har brug for tryghed. Jeg har gennem tiden haft dp børn der prøvede mig af med at blive kede af og hysteriske hvis de fik nej til noget men så ved man jo også hvorfor de reagere sådan pg hvordan man skal håndtere det og det er selvfølgelig på anden måde end hvis barnet er trygheds søgEnde.

så synes jeg ikke det er i orden at sige at barnet er pain in the ass. Det kan man tænke for sig selv hvis man har de tanker. I stedet skulle  hun have sagt at barnet i dag har været meget ked, ikke rigtig har villet noget eller noget i den stil. Og hun bør slet ikke udtale sig til jer om de andres børn.

med hensyn til at hente børn fra lur, så skal det efter min mening foregå så hurtigt som muligt, især hvis der er børn der er kede af det. Ja det kan tage tid hvis man har tre eller fire der skal op og de gås skal have ren ble, men man behøver ikke snøvle afsted. 

Med hensyn til deres sprog, så er nogen børn sværere at forstå end andre, men synes altid der er ord man godt kan fange og så prøver man sig lidt frem. Står et barn og siger en lyd og peger på reolen med legetøj så kan det være svært at finde ud af hvad barnet vil men aflæser man dets ansigtsudtryk når man finder d rigtige så ved man hurtigt den er der. Men kan ikke forstå hun kan have været i faget i mange år og så have svært ved af forstå hvad de siger. 

Du siger hvad jeg tænker.  

jeg synes sgu det virker mærkeligt at hun nu har passet vores barn i over et år, og stadig ikk kan aflæse hvad h*n vil. Sproget er i rygende udvikling og vi synes selv at det er ret lige til at tyde behovene efterhånden. 

jeg ved godt at ofte forstår forældrene barnet bedre end alle andre, men de er trods alt sammen 6-7 timer 5 dage i ugen. Noget burde hun da forstå. Fx mit barns ord for sut, h*n har brugt det samme karakteristiske ord i snart 4 måneder, men først i sidste uge gik det op for dp hvad det betød  Min mor der passede for 14 dage siden, fattede det med det samme uden at vi havde sagt noget. 

Synés det er lidt utroligt, og vi kan se at det er det samme med de andre børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Egentlig synes jeg, det er ok, at nogle mennesker har en lidt grov jargon i forhold til de børn, de har ansvaret for - jeg kan også tale lidt "frisk" om mine elever og mener det jo ikke så hårdt, som det kan lyde. MEN - aldrig, aldrig, når børn og forældre hører det. Det er sådan, hun kan sige til sin mand eller veninder uden for arbejdstiden. En ansat på et plejehjem ville jo få r... på komedie, hvis hun kaldte en beboer a pain in the ass overfor de pårørende, altså. Det er uprofessionelt og uværdigt. 

Hun skal overhovedet ikke sladre om andre forældre til jer. Det er helt uacceptabelt! 

Jeg ville kontakte dagplejepædagogen og tage episoderne op med hende. Måske er DP ganske kompetent, men hun skaber utryghed og problemer med sin attitude og skal i den grad lære noget om kommunikation. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.