Endnu en om vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

Karla

ms86 skriver:

Jeg synes ikke du har taget meget på! Der sker jo vildt meget med kroppen under en graviditet, så jeg synes bare du skal se det som et sundhedstegn at kroppen gør som den skal og "sparer op til" de kommende strabadser med amning og spædbarns-travlhed 

Jeg tog 12-13 kg på i min første graviditet og min datter vejede 2525g da hun blev født (3 uger før tid) og rundede de 3 kg omkring terminsdatoen - hvilket iflg min sundhedsplejerske stemte ok overens med hvad hun ville have vejet hvis hun blev født dér.. Min jordemoder snakkede dengang om, at man kan bruge sin egen + faderens fødselsvægt som estimat for hvor store børn man får.. Men ved ikke om det holder i virkeligheden.
- Og mht at komme af med kiloene igen, så krævede det ikke nogen særlig indsats. De første 8 var væk efter 3-4 uger og de sidste plus lidt flere forsvandt lige så stille hen ad vejen uden jeg gjorde noget særligt for det 

Tak for svar

Nej, jeg synes heller ikke jeg har taget voldsomt meget på, men frygter lidt hvor det ender henne

Okay, jeg selv var en lille en på 2600 gram og min mand vejede 3500 gram. Så det taler vel for en ret gennemsnitsagtig baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Karla

mulle85 skriver:

jeg tog 22 kilo på i min sidste og min søn vejede kun 3210 hvilket vist er meget normalt, er slank normalt og smed alle mine kilo kort efter, så du behøves ikke få en kæmpe baby!

Tak for svar

Anmeld

4. september 2013

Karla

Benjamins'mor skriver:

Tror det er forskelligt.
Det du tager på har jo intet med babyen at gøre, udover de kg som er baby, fostervand osv.

Jeg tog fra 15 kg på med min søn, og han vejede 3390 g.
Har taget 5-6 kg på denne gang og hun er skønnet til 2600 g, 35+1.

Okay, tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.