Endnu en om vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
12 svar
2 synes godt om
4. september 2013

Karla

Hej piger

Ja, nu kommer der lige endnu en tråd om vægt
Men jeg er nu mest interesseret i at vide, om man godt kan få en lille baby, selvom man tager en del på i løbet af graviditeten.

Jeg var før graviditeten en slank lille pige, 162 cm og mellem 47 og 50 kg.
Jeg er nu lige knap 28 uger henne (27+5), og har taget mellem 7,5 og 8,5 kg på - det svinger lidt . Så jeg kan jo godt regne ud, at jeg ender med at tage en del på i alt.
Jeg kan ikke være fysisk aktiv i løbet af dagen, da jeg får for mange plukkeveer, når jeg bevæger mig. Så har lidt indset, at jeg bare må lade stå til, og så tage kampen op med kiloene efter fødslen

Men nu er jeg så begyndt at tænke på, om vi stadig godt kan få en lille baby. Jeg "frygter" lidt at få en kæmpe baby, nu når vægten stiger så meget. Har I nogle erfaringer?

Ved godt det er et lidt tåbeligt emne, men det nager mig en del, når jeg ikke kan gøre ret meget ved vægten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Frejsmor

Der behøver slet ikke være nogen sammenhæng mellem ens vægtøgning i graviditeten og hvor stor en baby man får..

Du skal tænke på at baby på nyværende tidspunkt ikke er større end omkring 1200g, så det er jo ikke selve baby der er ansvarlig for de mange kg, ikke endnu i hvert fald..

Anmeld

4. september 2013

Aabye

Kan så fortælle dig at jeg tog 16 kg på i min første graviditet og fik en dreng på 3740 gram.. i 2 graviditet tog jeg kun 11 på men fik en basse på 4635... Der er slet  ingen sammenhæng i hvor meget du tager på og hvor meget baby kommer til at veje..

Anmeld

4. september 2013

Karla

Frejsmor skriver:

Der behøver slet ikke være nogen sammenhæng mellem ens vægtøgning i graviditeten og hvor stor en baby man får..

Du skal tænke på at baby på nyværende tidspunkt ikke er større end omkring 1200g, så det er jo ikke selve baby der er ansvarlig for de mange kg, ikke endnu i hvert fald..

Super, tak

Nej ved godt baby ikke vejer så meget endnu, men tænkte at når baby bare skal have næring og vokse sig større, så er der mere at tage af, når jeg har ekstra kilo

Anmeld

4. september 2013

Karla

Line - med 2 boblinger skriver:

Kan så fortælle dig at jeg tog 16 kg på i min første graviditet og fik en dreng på 3740 gram.. i 2 graviditet tog jeg kun 11 på men fik en basse på 4635... Der er slet  ingen sammenhæng i hvor meget du tager på og hvor meget baby kommer til at veje..

Okay, tak for svar

Anmeld

4. september 2013

Menne

Er det mange kilo? Jeg er også 27+5 i dag og har taget præcis 8 kg på. Jeg har fået afvide at det er meget normalt...

Anmeld

4. september 2013

Karla

Menne skriver:

Er det mange kilo? Jeg er også 27+5 i dag og har taget præcis 8 kg på. Jeg har fået afvide at det er meget normalt...

Nej, det er ikke mange kilo som sådan
jeg snakkede med min jm til første JM besøg, og hun sagde at jeg sagtens kunne tage 10-15 kg på, uden det ville betyde noget. Så havde jeg nok bare en forestilling om ca. 10 kg+, med tanke på, hvad graviditeten vejer i sig selv

Anmeld

4. september 2013

ms86

Jeg synes ikke du har taget meget på! Der sker jo vildt meget med kroppen under en graviditet, så jeg synes bare du skal se det som et sundhedstegn at kroppen gør som den skal og "sparer op til" de kommende strabadser med amning og spædbarns-travlhed 

Jeg tog 12-13 kg på i min første graviditet og min datter vejede 2525g da hun blev født (3 uger før tid) og rundede de 3 kg omkring terminsdatoen - hvilket iflg min sundhedsplejerske stemte ok overens med hvad hun ville have vejet hvis hun blev født dér.. Min jordemoder snakkede dengang om, at man kan bruge sin egen + faderens fødselsvægt som estimat for hvor store børn man får.. Men ved ikke om det holder i virkeligheden.
- Og mht at komme af med kiloene igen, så krævede det ikke nogen særlig indsats. De første 8 var væk efter 3-4 uger og de sidste plus lidt flere forsvandt lige så stille hen ad vejen uden jeg gjorde noget særligt for det 

Anmeld

4. september 2013

mulle85

jeg tog 22 kilo på i min sidste og min søn vejede kun 3210 hvilket vist er meget normalt, er slank normalt og smed alle mine kilo kort efter, så du behøves ikke få en kæmpe baby!

Anmeld

4. september 2013

Benjamins'mor

Tror det er forskelligt.
Det du tager på har jo intet med babyen at gøre, udover de kg som er baby, fostervand osv.

Jeg tog fra 15 kg på med min søn, og han vejede 3390 g.
Har taget 5-6 kg på denne gang og hun er skønnet til 2600 g, 35+1.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.