Januar 2010 baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. juli 2009

Maise

Jeg tænker hvor mange er vi derude der skal have en januarbaby?

Dertil tænker jeg om der er nogen der ved hvilken måned der er flest børn der bliver undfanget eller født i ?

Selv er jeg gravid med 1 barn og er 15+0.

Har I nogle hjemmesider der er fede at læse på, få tips fra, eller andre ting I synes at en 1 gangsfødende bare må vide ?

Så kast jer over dette emne og giv mig jeres tanker.

MVH Maise - der venter spændt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Mary

Jeg venter en 1. januar baby  og er 16+0 idag.

I forvejen har jeg 2 døtre, Juliane & Annika, og denne gravidtet er dermed min sidste - i hvert fald i denne omgang! Vi har kun 1½ år mellem de to 'store', og får 4 år og 2½ år imellem dem og baby, så det bliver en ordenlig børneflok vi skal rende rundt med pludselig  ....synes vi i hvert fald selv.

Kærligst Maria -  bosiddende i Kalundborg, men oprigtig aalborggenser og gift med en århusianer

Anmeld

18. juli 2009

MaleneG

Jeg og manden ventet vores første barn D. 6 januar

Anmeld

18. juli 2009

MaleneGærup

Min kæreste og jeg venter vores første barn d 2/1.
Bruger rigtig meget denne hjemmeside til at finde oplysninger og bogen som man får ved lægen eller jordmor er nærmest blevet som en bibel for os- det er en rigtig god opslagsbog, hvor vi finder svar på mange spørgsmål.

Malene 16 uger

Anmeld

18. juli 2009

Maise

Tak fordi i skriver. synes det er så hyggeligt med en lille portal for os der skal skal føde omkring samme tid hvor vi kan dele tanker mm. Andre er selvfølgelig også velkomne hvis de har noget på hjertet. ;-)

Har det sådan at hver gang jeg læser noget, ser eller hører om noget så tænker jeg " det ved jeg godt" synes ikke der er meget der har overrasket mig eller er nyt for mig. Ved ikke om det er fordi at næsten alle ens veninder har fået børn, samt andre led i familien har små børn.

Tror at den store test for mig først bliver når barnet kommer og skal have alt til at fungere, så får piben nok en anden lyd. Det er jeg ikke i tvivl om. Jeg tænker bare, at der må da være noget jeg ikke ved så meget om, som jeg kan læse mig frem til eller lign. synes bare ikke jeg falder over noget. Så er lige nu gået i krig med at læse om børneopdragelse og børns udvikling, det kan man jo altid gøre sig nogle tanker om. Dog en gentagelse for mig, da jeg er sygeplejerske og har læst det under min uddannelse. Jeg tænker at det hele nok bunder i utålmodighed, og jeg må vide alt hvad jeg kan nå at vide inden barnet kommer. Men jeg skal nok blive overrasket når den lille kommer ;-)

Hvis i ikke kender denne bog "De kære børn" af Anna Wahlgren, så er det en udemærket opdragelsesbog/udvikling, skrevet af en kvinde med 9 børn, som hun skrev i 80´erne, som stadig er populær og anerkendt.

Afventer stadig 1 jordemoderbesøg om 10 dage, der håber jeg at kunne få en masse info.

maise

Anmeld

18. juli 2009

Maise

MaleneGærup skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første barn d 2/1.
Bruger rigtig meget denne hjemmeside til at finde oplysninger og bogen som man får ved lægen eller jordmor er nærmest blevet som en bibel for os- det er en rigtig god opslagsbog, hvor vi finder svar på mange spørgsmål.

Malene 16 uger

Har fået sådan en bog og har læst den. Bruger den hver dag som    "lokumsbog" sammen med babysam kataloget - Hi Hi. Men tak for tippet ;-)

Anmeld

18. juli 2009

Mary

Maise skriver:

Har fået sådan en bog og har læst den. Bruger den hver dag som    "lokumsbog" sammen med babysam kataloget - Hi Hi. Men tak for tippet ;-)

Ja ja, Babysam-kataloget! Kan bliver ved med at glo i det blad  ....sætte krydser og drømme.....

Anmeld

19. juli 2009

MaleneGærup

Har den også.
Så at man kan få en baby lytter, hvor man kan høre barnet hikke, sparke og hjertelyd. Nogle der har erfaringer med en sådan???
Den koster kun omkring 300 kr men gad vide om man ikke bare ville sidde og lytte til maven hele tiden hvis man havde sådan en......

Anmeld

19. juli 2009

Mary

MaleneGærup skriver:

Har den også.
Så at man kan få en baby lytter, hvor man kan høre barnet hikke, sparke og hjertelyd. Nogle der har erfaringer med en sådan???
Den koster kun omkring 300 kr men gad vide om man ikke bare ville sidde og lytte til maven hele tiden hvis man havde sådan en......

Jeg har haft den, og den er smidt i skraldespanden for lang tid siden. Det er lykkes mig ganske få gange at finde hjertelyden med den tidligere, men det er bare sådan en plastikdims, så man kan sige at man får det man betaler for  Måske har nogen bedre erfaringer med den? Men man kan jo hurtigt blive hylet ud af den hvis ikke man finder hjertelyden.

Så jeg vil ikke anbefale den

Anmeld

20. juli 2009

RikkeV

Jeg har termin den 11/1 og ud over denne hjemmeside bruger jeg meget netbaby - der kan man følge sit barns udvikling dag for dag - virkelig skønt! Og så også min-mave.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.