Hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
4 svar
2 synes godt om
3. september 2013

FruJacobsen

Hej piger!

Er der nogle af jer, der overvejer hjemmefødsel? Min mand og jeg har tilmeldt os hjemmefødselsordningen i vores distrikt og har i dag været til første samtale med en af de jordemødre, som er i vores "hjemmefødsels-gruppe". Jeg er virkelig virkelig spændt og glæder mig rigtig meget til at skulle føde hjemme! Andre, der også skal føde hjemme? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

CroQuis

FruJacobsen skriver:

Hej piger!

Er der nogle af jer, der overvejer hjemmefødsel? Min mand og jeg har tilmeldt os hjemmefødselsordningen i vores distrikt og har i dag været til første samtale med en af de jordemødre, som er i vores "hjemmefødsels-gruppe". Jeg er virkelig virkelig spændt og glæder mig rigtig meget til at skulle føde hjemme! Andre, der også skal føde hjemme? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nej ikke her, har valgt hospitalet 

Jeg kan godt lidt tanken om at alt det "beskidte" foregår på et hospital, og at man kommer hjem til et "rent" hjem, hvis du forstår 

Anmeld

8. september 2013

FruJacobsen

CroQuis skriver:

Nej ikke her, har valgt hospitalet 

Jeg kan godt lidt tanken om at alt det "beskidte" foregår på et hospital, og at man kommer hjem til et "rent" hjem, hvis du forstår 

Hov, undskyld, jeg har slet ikke set, at du har svaret!

De fleste har det vidst bedst med hospitalet, og så skal man selvfølgelig vælge det jeg glæder mig dog meget til at føde hjemme. Bare tanken om, at vi ikke skal til at af sted i bilen (vi bor ca. en halv times kørsel fra hospitalet) og at jeg bare kan plumpe i et fødekar herhjemme, tiltaler mig utrolig meget

Slet ikke andre januar-mødre, der overvejer hjemmefødsel?

Anmeld

8. september 2013

CroQuis

FruJacobsen skriver:

Hov, undskyld, jeg har slet ikke set, at du har svaret!

De fleste har det vidst bedst med hospitalet, og så skal man selvfølgelig vælge det jeg glæder mig dog meget til at føde hjemme. Bare tanken om, at vi ikke skal til at af sted i bilen (vi bor ca. en halv times kørsel fra hospitalet) og at jeg bare kan plumpe i et fødekar herhjemme, tiltaler mig utrolig meget

Slet ikke andre januar-mødre, der overvejer hjemmefødsel?

Okay, vi har også en halv times kørsel til hospitalet, som er det nærmeste i området 

Anmeld

16. september 2013

Line Højdal

Hejsa

Jeg er godt nok på besøg fra februar-gruppen... men jeg skal også føde hjemme!

Startede også fødslen hjemme 1. gang, men blev overflyttet efter 14 timer, da jeg ikke havde ret meget energi tilbage. Glæder mig afsindigt til at føde hjemme

Og så kan jeg i øvrigt sige at "det beskidte" ved en hjemmefødsel = nogle blodige håndklæder og måske noget afdækningsplast som er lige til at smide i en skraldesæk - og vupti, så er hjemmet rent og indbydende igen

God fornøjelse med hjemmefødslen - glæder mig til at læse lidt om hvordan det gik og måske se et billede eller to

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.