Uldtøjs-junglen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.472 visninger
30 svar
12 synes godt om
3. september 2013

Aagaard

Hej kloge kvinder og mænd

Vi har besluttet at den denne vinter står på uld-undertøj til os alle 3

MEN det er jo en jungle! Derfor vil jeg gerne spørge jer:

- Hvad skal man gå efter for at få den bedste effekt? er det eneste rigtige ren uld? eller kan uld/silke eller uld/bomuld også gå?
- Hvilket mærke kan anbefales? - dur Bilkas Små-rollinger eller Mads og Mette? eller Kviklys Friends?

Hvad med uldtøj til voksne? - Mærke? Steder at lede? Det bedste mærke?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

L&V

Aagaard skriver:

Hej kloge kvinder og mænd

Vi har besluttet at den denne vinter står på uld-undertøj til os alle 3

MEN det er jo en jungle! Derfor vil jeg gerne spørge jer:

- Hvad skal man gå efter for at få den bedste effekt? er det eneste rigtige ren uld? eller kan uld/silke eller uld/bomuld også gå?
- Hvilket mærke kan anbefales? - dur Bilkas Små-rollinger eller Mads og Mette? eller Kviklys Friends?

Hvad med uldtøj til voksne? - Mærke? Steder at lede? Det bedste mærke?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Line

Vi bruger mest joha uld men små rollinger uld/bomuld er os fint

Anmeld

3. september 2013

Aagaard

Månsson skriver:

Vi bruger mest joha uld men små rollinger uld/bomuld er os fint

Hvad gør at du foretrækker Joha?

Anmeld

3. september 2013

ms86

Fordelen ved ren uld er (bl.a.) at det varmer selvom det bliver vådt (hvis man fx sveder), samt at det er "selvrensende" - dvs. det kommer sjældent til at lugte så behøver kun vaskes hvis man spilder på det. Ren uld ånder bedre end uld/bomuld, så man har nemmere ved at temperaturregulerer naturligt hvis man har det inderst, end hvis man har uld/bomuld inderst. 

Uld/silke er tit lidt tyndere og blødere. 

Uld/bomuld varmer også fint så længe et ikke bliver vådt, men skal vaskes som almindeligt tøj. Til gengæld er det jo ofte lidt billigere, hvilket også kan være en fordel. Det varmer fint i forhold til danske forhold!  

Håber det kunne bruges 

Anmeld

3. september 2013

L&V

Aagaard skriver:

Hvad gør at du foretrækker Joha?

Det holder rigtig godt, har et pænt design, lukker godt til i halsen, er ikke krads som be kids feks.

Anmeld

3. september 2013

Aagaard

ms86 skriver:

Fordelen ved ren uld er (bl.a.) at det varmer selvom det bliver vådt (hvis man fx sveder), samt at det er "selvrensende" - dvs. det kommer sjældent til at lugte så behøver kun vaskes hvis man spilder på det. 

Uld/silke er tit lidt tyndere og blødere. 

Uld/bomuld varmer også fint så længe et ikke bliver vådt, men skal vaskes som almindeligt tøj. Til gengæld er det jo ofte lidt billigere, hvilket også kan være en fordel. Det varmer fint i forhold til danske forhold!  

Håber det kunne bruges 

Tak! Det lyder da som om vi skal have gang i ren uld så! Totalt smart!

Anmeld

3. september 2013

Aagaard

Månsson skriver:

Det holder rigtig godt, har et pænt design, lukker godt til i halsen, er ikke krads som be kids feks.

Uhh så var det godt at jeg ikke købte noget be kids!
Har Joha ren uld?

Anmeld

3. september 2013

ms86

Jeg har også gode erfaringer med johas produkter. Det holder formen rigtig godt, og det er pænt og enkelt. 

Anmeld

3. september 2013

Aagaard

ms86 skriver:

Jeg har også gode erfaringer med johas produkter. Det holder formen rigtig godt, og det er pænt og enkelt. 

Kender du Care?

Anmeld

3. september 2013

L&V

Aagaard skriver:

Uhh så var det godt at jeg ikke købte noget be kids!
Har Joha ren uld?

Jeg er i hvert fald ik tosset med det også er det os lidt kedeligt i den der rå hvide. Ja de har ren uld ved faktisk ik om de har andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.