Til dem med hest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2013

ano14316

mth1987 skriver:

Vi er nok ude i noget fjordhest til alm hobby ridning og en selskabs shetter

de vil mest riddes på græs eller grus.

syntes bare det er en jungle at finde rundt i når man ikk har haft hest før

Hvis din sætter går til ridning et sted, så ville jeg helt klart anbefale at starte med en part hest så får I lidt en fornemmelse af hvad det handler om.
Det er ikke et dyr man bare lige anskaffer sig.. det kræver meget tid og penge.. alt til heste er dyrt..
Og for at have heste hjemme skal man virkelig ville det, det er morgen og aften hverdag, der er boksmugning, foder vand der skal sikres frostfrit, hegn der går i stykker.. der er altid noget at gøre...
Hvor godt rider i? Så skal man også tænke på undervisning..
Hvis I bare gerne vil jeres egen så kan man jo købe en og opstalde den ude indtil i de sikre på at I vil have 2 hjemme.. når man står ude er der også hele det sociale.. og også det at have nogen og spørger om hjælp..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

...,

mth1987 skriver:

Tak for svar hvilken hest har du?

Jeg har en dressur-hest på 1,69.. Så han er self større end en fjordhest, dog er det jo stadig samme udgifter måske lidt billigere en fjordhest kan godt spise en del

Det kan self godt være at i så spare på boks og udluk osv.. - men der kommer også mange ekstra udgifter hvis hesten er opstaldet hjemme, mødding der ska fjernes og vedligeholdelse af diverse ting til hestene

Jeg synes også det sociale spiller en stor rolle, måske i skulle starte som part for en tid så i kan lære lidt mere om heste generalt, det er jo ikke kun pasning, men vigtigt at kunne læse dens signaler fx ved sygdom osv + det er en stor opgave med 2 heste hver dag! Når man ikke helt ved hvad det indebærer..

I sin tid var jeg part og det var der jeg lærte alt om pasning og pleje af hesten

Anmeld

3. oktober 2013

Mille82

Jeg har haft en DV og en stor pony herhjemme.

De fik smed hver 7 uge, ponyen der kun blev beskåret kostede vel 4-500 pr gang.

Wrap, halm og havre løb op i 7-800 pr måned - men det var jo også til 2.

Tilskudsfoder - de kan ikke nøjes med havre - løb op i 500 hver måned, men igen det var på 2.

Udover så var der arbejdet, mugningen, strøm og reperationer på hegn, boks mm. Jeg indrømmer at jeg ikke skal have hest hjemme igen, man er bundet på bestemte tidspunkter af døgnet, og alt arbejdet....jeg har ellers haft hest i 20 år, men kun 4 år hjemme, og det gider jeg ikke.

Anmeld

3. oktober 2013

DianaRJS

udover det som de andre har skrevet, skal du også huske på der KAN komme uforusigelige regninger, som f.eks. dyrelæge og det er bestemt ikke billigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.