Til dem med hest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
13 svar
5 synes godt om
3. september 2013

mth1987

Hej derude

er der nogen som kan svare mig på hvad det vil koste om måneden ca at have hest. Vi har plads til selv at ha den stående hjemme. Og gerne ned til de mindste detajler evt div udstyr, sadel, plejeudstyr osv. Og det er både store og små heste men skriv gerne hvad i har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

mth1987

Ingen med heste ?

Anmeld

2. oktober 2013

salix

vil lige gøre dog opmærksom på at heste ikke må gå alene men at der skal være mindst 2 på en fold...

hvis det stadig er aktuelt... 

Anmeld

2. oktober 2013

mth1987

salix skriver:

vil lige gøre dog opmærksom på at heste ikke må gå alene men at der skal være mindst 2 på en fold...

hvis det stadig er aktuelt... 

Det er jeg klar over og den ville heller ikk komme til at stå alene  

Anmeld

2. oktober 2013

Kris89

mth1987 skriver:

Hej derude

er der nogen som kan svare mig på hvad det vil koste om måneden ca at have hest. Vi har plads til selv at ha den stående hjemme. Og gerne ned til de mindste detajler evt div udstyr, sadel, plejeudstyr osv. Og det er både store og små heste men skriv gerne hvad i har

det afhænger 100% af hvilken type hest du tænker på...

en stor hest (varmblod, oldenborg lign) æder ca. 5 gange så meget som en islænder eks.

men hovsmed af 300/350 kr. mindst to gange om året hvis den kun skal beskæres skal du regne med. skal den så have sko på er det selvf. mere..

men igen, udstyr kan købes brugt og afhænger 100% af hvilken type hest og hvad den skal bruges til

Anmeld

2. oktober 2013

ano14316

mth1987 skriver:

Hej derude

det kommer jo an på om den skal gå i løsdrift eller på boks.. og om det er en højtydende varmblod eller en shetlandspony..

først nævnte koster på boks m. spåner omkring 1200 kr. uden husleje indregnet.. Det er altså for et godt foder, spåner, hø, vand, halm. Men det kan jo varier fra 1000-2000 alt efter hvordan og hvor ledes. Dertil kommer smed hver 6-8 uge. har den 4 sko så er det 1400 uden sko og bare beskæring 800. Så er der sygeforsikring ansvarsforsikting og uanvenlighed alt efter hvad man vil have.. Ansvar er dog lovpligtig.

En shetter på løsdrift er selvfølgelig noget billigere. Den koster nogen 200-500 kr i hø og halm. men skal selvfølgelig også have smed hver 6-8 uge vaccinationer osv.

Dertil kommer vand og el.

udstyr kommer an på hvad du vil..

men hvis du kommer med lidt mere info så er det nemmere at give et billed.

en bekendt har en stald af meget høj funktionel kvalitet og bruger et super foder.. og hendes udgifter pr hest inkl huslejer osv er ca. 2000.

Anmeld

2. oktober 2013

...,

Jeg kan da godt lige remse op hvad jeg bruger pr mrd:

Boksleje: 950kr
Hamp/strøelse:400kr
Wrap : 350-400kr
Musli fra hippolyt: 220kr
Lucerne : 160kr
Hvidløg: 40kr
Ridehuskort: 350kr
Indluk+udluk:450kr
Evt gulerødder vinter: 60kr

Det er faste udgifter udover det:

Smed hver 6 uge: 500kr

Ormekur 2 gange årligt alt efter om han ska tjekkes for de alm. Orme + blodorm : 150-250kr pr gang.

Forsikring pr år: 4400kr

Tandraspning + vaccine pr år: ca 1600kr

Tilpasning af sadel ca 1 gang årligt: ca 1200kr

Udover det kommer der ødelagte grimer, træktorve, dækner, trenser osv..... +hovolie, salver osv ska self altid være på lager

Håber jeg har husket det hele det hele

Det er ALLE pengene værd!!!!!

Anmeld

2. oktober 2013

mth1987

Februar-Baby<3 skriver:

Jeg kan da godt lige remse op hvad jeg bruger pr mrd:

Boksleje: 950kr
Hamp/strøelse:400kr
Wrap : 350-400kr
Musli fra hippolyt: 220kr
Lucerne : 160kr
Hvidløg: 40kr
Ridehuskort: 350kr
Indluk+udluk:450kr
Evt gulerødder vinter: 60kr

Det er faste udgifter udover det:

Smed hver 6 uge: 500kr

Ormekur 2 gange årligt alt efter om han ska tjekkes for de alm. Orme + blodorm : 150-250kr pr gang.

Forsikring pr år: 4400kr

Tandraspning + vaccine pr år: ca 1600kr

Tilpasning af sadel ca 1 gang årligt: ca 1200kr

Udover det kommer der ødelagte grimer, træktorve, dækner, trenser osv..... +hovolie, salver osv ska self altid være på lager

Håber jeg har husket det hele det hele

Det er ALLE pengene værd!!!!!

Tak for svar hvilken hest har du?

Anmeld

2. oktober 2013

mth1987

ano14316 skriver:

det kommer jo an på om den skal gå i løsdrift eller på boks.. og om det er en højtydende varmblod eller en shetlandspony..

først nævnte koster på boks m. spåner omkring 1200 kr. uden husleje indregnet.. Det er altså for et godt foder, spåner, hø, vand, halm. Men det kan jo varier fra 1000-2000 alt efter hvordan og hvor ledes. Dertil kommer smed hver 6-8 uge. har den 4 sko så er det 1400 uden sko og bare beskæring 800. Så er der sygeforsikring ansvarsforsikting og uanvenlighed alt efter hvad man vil have.. Ansvar er dog lovpligtig.

En shetter på løsdrift er selvfølgelig noget billigere. Den koster nogen 200-500 kr i hø og halm. men skal selvfølgelig også have smed hver 6-8 uge vaccinationer osv.

Dertil kommer vand og el.

udstyr kommer an på hvad du vil..

men hvis du kommer med lidt mere info så er det nemmere at give et billed.

en bekendt har en stald af meget høj funktionel kvalitet og bruger et super foder.. og hendes udgifter pr hest inkl huslejer osv er ca. 2000.

vi havde tænkt det sku være en shetter men da datteren er startet til ridning på en fjordhest overvejer vi sådan en størrelse til alm ridning og så en shetter til selskab (når børnene bliver ældre vil jeg godt ha en "ordentlig" hest ☺️) 

vi har selv stald og græsareal til dem så det skal ikk inkluderes. 

Så det er alt andet

mad-udstyr(sadel osv)- smed-forsikringer osv

har aldrig haft hest før så vil jo godt sætte mig godt ind i det både økonomisk og pleje mæssigt inden vi kaster os ud i det

Anmeld

2. oktober 2013

mth1987

Kris89 skriver:

det afhænger 100% af hvilken type hest du tænker på...

en stor hest (varmblod, oldenborg lign) æder ca. 5 gange så meget som en islænder eks.

men hovsmed af 300/350 kr. mindst to gange om året hvis den kun skal beskæres skal du regne med. skal den så have sko på er det selvf. mere..

men igen, udstyr kan købes brugt og afhænger 100% af hvilken type hest og hvad den skal bruges til

Vi er nok ude i noget fjordhest til alm hobby ridning og en selskabs shetter

de vil mest riddes på græs eller grus.

syntes bare det er en jungle at finde rundt i når man ikk har haft hest før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.