Tidlig graviditet og HPV vaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. september 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved om det har betydning at man har fået vaccinen og er gravid i uge 3-4 stykker?

Ringer selvfølgelig til lægen i morgen, men det kunne være der er nogen der ved noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Er der nogen der ved om det har betydning at man har fået vaccinen og er gravid i uge 3-4 stykker?

Ringer selvfølgelig til lægen i morgen, men det kunne være der er nogen der ved noget

Det tror jeg virkelig ikke har nogen betydning.

Det frarådes selvfølgelig at blive gravid under vaccinationsprogrammet, men hvis du er 3 uger henne, så har ægget jo kun lige sat sig fast.

Jeg tror ikke det gør noget, og jeg tror bestemt ikke det har nogen betydning for hvordan graviditeten udvikler sig.

Min læge beder alle der skal have stikkene om lige at aflevere en urinprøve inden stikket, så man er helt sikker på, at man ikke er gravid. Det er en fin måde at undgå det på, synes jeg.

Anmeld

2. september 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Det tror jeg virkelig ikke har nogen betydning.

Det frarådes selvfølgelig at blive gravid under vaccinationsprogrammet, men hvis du er 3 uger henne, så har ægget jo kun lige sat sig fast.

Jeg tror ikke det gør noget, og jeg tror bestemt ikke det har nogen betydning for hvordan graviditeten udvikler sig.

Min læge beder alle der skal have stikkene om lige at aflevere en urinprøve inden stikket, så man er helt sikker på, at man ikke er gravid. Det er en fin måde at undgå det på, synes jeg.

Ok tak Men en graviditetstest ville nok ikke have vist noget da jeg var derinde da det var så tidligt.

Anmeld

3. september 2013

Mie89

Altså jeg fortalte min læge at vi prøvede på at blive gravid, inden jeg begyndte på vacinerne - og han synes altså jeg stadig skulle få dem, der var jo ingen der vidste om jeg ville blive gravid lige nu, eller om der gik et år.. Desuden er der ikke bevist at vacinen skulle have en skadelig effekt på en eventuel graviditet (eller det var der i hvert fald ikke for et år siden, da jeg fik min 1.. ) 

Men jeg synes da, at du skal nævne for den sygeplejerske der skal give dig sprøjten, at der er en chance for at du kan være gravid, og så må hun jo ligesom tage stilling til om du skal stikkes eller ej 

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

mie89 skriver:

Altså jeg fortalte min læge at vi prøvede på at blive gravid, inden jeg begyndte på vacinerne - og han synes altså jeg stadig skulle få dem, der var jo ingen der vidste om jeg ville blive gravid lige nu, eller om der gik et år.. Desuden er der ikke bevist at vacinen skulle have en skadelig effekt på en eventuel graviditet (eller det var der i hvert fald ikke for et år siden, da jeg fik min 1.. ) 

Men jeg synes da, at du skal nævne for den sygeplejerske der skal give dig sprøjten, at der er en chance for at du kan være gravid, og så må hun jo ligesom tage stilling til om du skal stikkes eller ej 

Har lige taget den her test

Så jeg må ringe til lægen i morgen og høre om det har betydning

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. september 2013

Mie89

Anonym skriver:

Har lige taget den her test

Så jeg må ringe til lægen i morgen og høre om det har betydning

Stort tillykke med det!  Hvor er det bare dejligt!! Synes måske lige du skal give lægen et kald i morgen 

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Stort tillykke med det!  Hvor er det bare dejligt!! Synes måske lige du skal give lægen et kald i morgen 

Tak Ja det gør jeg også

Anmeld

3. september 2013

Manna

Anonym skriver:

Jeg fandt bare dette:

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sp orgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx

men det er jo ikke fordi, der står så meget...

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Manna skriver:

Jeg fandt bare dette:

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sp orgsmal%20og%20svar/Om%20HPV-vaccination.aspx

men det er jo ikke fordi, der står så meget...

Nej jeg har heller ikke kunne finde noget konkret.

Anmeld

3. september 2013

camilla1991

Anonym skriver:

her er et link til en tidligere tråd også medhensyn til hpv vaccinen og graviditet,.

https://www.baby.dk/debat/189105pi3/skruk/pb-og-hpv-vaccine---info-til-jer-piger-.aspx 
og som du kan læse er der delte meninger,. ssi/sst anbefaler at man venter med at få stikkene ved graviditet, også selvom man har fået 1. og 2. stik,.  vil lige gøre opmærksom på at ssi/sst vælger at sige at man ikke giver vacciner til gravide, uanset hvilken vaccine det er, da man ikke laver forsøg på gravide, og derfor ikke ved om det kan skade, og derfor af sikkerhedsmæssige grunde fraråder det.
men nogle læger, vælger at de mener det er sikkert nok at vaccinere selvom graviditet.
 så det er helt om til din læge hvad h*n mener,.
så du må ringe til lægen.,

Tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.