Opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Lullaby

Vi har 4 á 500 kr.
1. uforudsete udgifter
2. fester
3. julegaver
4. bil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Svenne skriver:

Jeg sidder lige og laver et lille tjek på vores økonomi.

Er der nogen, der har lyst til at dele, hvor meget I sparer op om måneden og hvad I sparer op til?

Jeg spørger for at få lidt inspiration - og for at finde ud af, om der er noget, vi evt. glemmer at spare op til.

Vi ligger 900 til side hver måned + det min mand tjener på sit andet arbejde. (Det veksler)

Og det er til uventet regninger, opsparing til når vi skal købe bolig og når vi skal have ny bil.

Anmeld

3. september 2013

helle85

Lullaby skriver:

Vi har 4 á 500 kr.
1. uforudsete udgifter
2. fester
3. julegaver
4. bil

nå i spare op til alle 4 ting har i så 4 opsparinger eller bruger i kun en eller hvordan??

til ts.

vi har pt. ikke penge til opsparing, men ville ønske jeg havde råd til at lægge til side, så man mindst have det som svare til en mdr løn stående på opsparing til hvis der er nogen ting der gå i stykker(tv, vaskemaskine osv.)

Anmeld

3. september 2013

Lullaby

helle85 skriver:

nå i spare op til alle 4 ting har i så 4 opsparinger eller bruger i kun en eller hvordan??

til ts.

vi har pt. ikke penge til opsparing, men ville ønske jeg havde råd til at lægge til side, så man mindst have det som svare til en mdr løn stående på opsparing til hvis der er nogen ting der gå i stykker(tv, vaskemaskine osv.)

Vi har en som vi så bruger. Så har vi et excel-ark hvori vi skriver beløbene. Kontoen fulgte med da vi købte hus så vi får 6% i rente på den så derfor den ene. Da vi havde den anden bank havde vi 4 forskellige.

Anmeld

3. september 2013

Hjaltesmor

vi sparer 291 kr op om måneden på børneopsparing (det er max-beløbet man må indbetale årligt. Derfor det underlige beløb). Det kommer til at stige til det dobbelt, når lillesøster kommer en af de næste dage.

Derudover sparer vi 2000 op til ferie og 1000 til uforudsete udgifter samt tøj og sko til børnene.

Til sidst sparer vi 7000 op hver måned (nogle mnd 10.000), som vi skal bruge til huskøb.

Dvs. i alt 10.291 - 13.291,- hver måned

Derudover sparer vi op til pension - jeg ved ikke, om du regner det med i opsparing. Vi har dog lidt virksomhedsbetalt pension, så det er ikke så meget.

Anmeld

3. september 2013

isabellasmor

Svenne skriver:

Jeg sidder lige og laver et lille tjek på vores økonomi.

Er der nogen, der har lyst til at dele, hvor meget I sparer op om måneden og hvad I sparer op til?

Jeg spørger for at få lidt inspiration - og for at finde ud af, om der er noget, vi evt. glemmer at spare op til.

vi sætter 500 om mdr på børneopsparring til vores datter. 

så lægger vi udover det omkring 3000 kr over på min børneopsparring, som efter den blev frigivet, bare er en alm konto. 

vi sparer op til at kunne komme i disney land når vi er færdige med at få børn  

indtil da, bruger vi små beløb til sommerferier osv, hvis vi ikke har til det på vores anden konto.... 

Anmeld

3. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

planen er at der skal sættes til side hver måned til følgende ting:

Bil - opsparing til service, og reperationer, skal være på mindst 10.000 kr. førend vi stopper.

barnet - opsparing til alle de større ting han får brug for fremadrettet, som cykel, ny seng, mobil, konfirmation etc.

hygge - opsparing til spil vi gerne vil have, fremtidige spillekonsoller, udskiftning af computerdele, nyt tv, Jyllandstur med sønnen til seværdighederne.

Lige nu ser det ud til at der resten af året er til at vi kan sætte 200 kr. ind på opsparingskontoen om måneden. Fra januar næste år er det beløb på 600 kr. da vi kommer af med et af vores lån.

så det kommer til at tage lang tid med opsparing hvis det kun er det, men vi prøver også at sætte børnepengene til side på opsparingen og derudover hvis der er penge tilovers når måneden er slut ryger de også over.

Anmeld

3. september 2013

Carina:-)

Har børneopsparing til alle ungerne-

Derudover har vi ingen fast opsparing,men da vi tjener mere end vi bruger er vores alm lønkonto vel en form for opsparing.

Anmeld

3. september 2013

Lykke:)

Vi sætter pt. 1000 kr. hver ind på en opsparing. Den er egentlig ikke til noget specielt, men altid en rigtig rar ting at have. Derudover når vores søn er født, skal vi have lavet en børneopsparing. Vi ved dog ikke hvad vi sætter ind på den endnu

Anmeld

3. september 2013

LRJ

Det Sidste år har vi lagt hele min kærestens løn af til opsparing, og Kun Levet for min Su.. ( 35.000 )
og fra 1.10 - hvor vi har købt hus er det lidt over halvdelen af hans løn og halvdelen af min su der ryger af på opsparingen, ( 20.000) ( som er alt fra Ferie, renovering, nye møbler, jul, Uforsete ting, brylluppet, osv )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.