Opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.508 visninger
21 svar
1 synes godt om
2. september 2013

Svenne

Jeg sidder lige og laver et lille tjek på vores økonomi.

Er der nogen, der har lyst til at dele, hvor meget I sparer op om måneden og hvad I sparer op til?

Jeg spørger for at få lidt inspiration - og for at finde ud af, om der er noget, vi evt. glemmer at spare op til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Holbæktrunten

Svenne skriver:

Er der nogen, der har lyst til at dele, hvor meget I sparer op om måneden og hvad I sparer op til?

Jeg spørger for at få lidt inspiration - og for at finde ud af, om der er noget, vi evt. glemmer at spare op til.

Har ikke pt fast opsparing udover dem til min søn - en børneoosparing og en alm konto hvor jeg sætter 1200 ind om året. Kalder det konfirmationsopsparing, men det er ikke nødvendigvis det den vil blive brugt til (fx er det ikke sikkert han ønsker konfirmation jo) - men det er penge der vil blive brugt på ham på et senere tidspunkt...

Ellers bliver der pt lagt til side hvad der kan undværes. Om et års tid, når vi er færdige med et lån, bliver det fast 3000 kr pr mdr. Opsparing bruges til at give mig fred i sjælen - jeg skal vide at der er penge til uforudsete udgifter ( fx rep af bil, ny vaskemaskine osv). Ideelt vil jeg helst have 75-100.000 stående, men det er pt ikke muligt.

På et senere tidspunkt vil vi gerne spare op til en ferie, men det har lidt lange udsigter pt.

Anmeld

2. september 2013

An&Jo

Vi sparer op til lidt renovering herhjemme, blandt andet nye døre indvendigt, og så sparer vi op til udbetalingen på et nyt hus, vi har fået ok af banken til at sælge vores nuværende og til at købe nyt, men vi vil først købe om 5 år når vi er færdige med banklånet til det vi bor i nu, og til vores forbrugslån i banken er betalt ud.. Så vi bruger tiden til at indbetale ekstra på lånene samt få sparet en god udbetaling op..

Vi lægger bare de penge til side der nu er tilbage.. vi har tre kontier, vores lønkonto lønnen går ind på, budgetten, og S vores hævekort hvor der kommer et fast beløb over på hver uge..

Anmeld

3. september 2013

FrkDitte

Svenne skriver:

Hejsa,

Jeg lægger 3500 til side hver måned. 

Det er ikke en opsparing til noget specielt, men bare rart at have til uforudsete ting.

Har bil, så skulle der komme en uforudset regning på den, så har jeg pengene til det. 

Skal vi på en større rejse, er det også fra den opsparing jeg vil tage af..

Så er min store drøm at få fikset min næse, og den drøm realiseres i starten af det nye år  Der ryger lidt af opsparingen, men jeg er sikker på det er det værd..

Når vores første barn kommer til verden, meget snart, skal vi igang med en opsparing til ham, måske bliver min egen opsparing så mindre.. det har vi ikke fundet ud af endnu.. 

D.

Anmeld

3. september 2013

pcoramt

Svenne skriver:

vi har pt 2X børneopsparinger klar hvor der kommer 100 kr ind på barn pr. måned (når de er født) og en konfirmations opsparing hvor vi ligge 200 kr pr. måned.

der ud over har vi en en økonomisk buffer der hedder "kat" hvor vi ligge 700 kr pr. måned til vores katte.. vi bruger langt fra så mange penge, men så er der hvis der nu skulle komme en dyrlæge regning så er den nu meget rar at have.

pt. er vi også ved at spare op til en ny seng så der ligger vi 1000 kr pr. måned, fordi vi for første gang vi investerer i en rigtig god seng

så 2100 kr pr. måned for os

Anmeld

3. september 2013

Mini us

Svenne skriver:

De sidste halvandet år har vi lagt 3000 kr hver måned på opsparing. Der blir løbende brugt af den .. Bla. Er alt til baby købt derigennem,  bilrep, tøj osv  

Anmeld

3. september 2013

serinasmor

Vi sparer op til drømme

I vores tilfælde er det til udbetaling på hus og bryllup (rækkefølge endnu ukendt)

Vi sætter ikke vildt meget til side. Vi har noget forbrugsgæld vi skal have banket af først, så der sætter vi os jævnligt for at se hvad vi kan undvære Det vi er 100% sikre på vi kan undvære ryger på gæld for at få det væk hurtigere. Vi vil dog være 100% sikre. Når først de er blevet brugt til gæld kan de ikke fiskes frem igen. Vi vil helst ikke vende hver en krone for at kunne købe fx vinterstøvler og hen over sommeren har det været svært at holde styr på hvad vi egentlig havde fordi feriepenge er forudbetalt .. dvs mine dagpenge var færre i 2 mdr (havde jo fået pengene men hvor mange af de penge der står på min konto var løn for næste måned, var svært at huske på)

Vi lægger ikke noget fast beløb til side, men budgetkontoen får indbetalt 1200 kr mere end nødvendigt hver måned... Den er så vores buffer

Vi har også en opsparingskonto men det er sjældent der kommer noget ekstra på den ... Den får 500-1000 hist og her

Anmeld

3. september 2013

jydeinden

lige nu og her sparer vi ikke op da vi har noget gæld vi skal af med først, og der desværre ikke rigtigt er mulighed for begge dele. men med tiden er det da vores drøm at spare op de større møbler vi gerne vil have, og de større tekniske ting som tv osv

Anmeld

3. september 2013

Ayasmor

Jeg smider pt. mellem 8-13.000 ind på opsparingen hver mdr. Derudover ryger der lidt ind til min datters opsparing også. Vi er ved at spare op til husbyggeri. Alt hvad der kan undværes ryger ind på opsparingen

Anmeld

3. september 2013

bøllen

Vi har børneopsparing til ungerne hvor der ryger 100 på hver måned. En konfirmationskonto , som dog p.t står stille da alle penge der kan undværes ryger på ferie opsparingen. Skal til usa næste år . Når de sidste lommepenge er i hus skal der spares op til konfirmationer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.