1 lægebesøg imorgen? hvad skal jeg.. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
6 svar
2 synes godt om
1. september 2013

justagirl

1 lægebesøg imorgen, er der nogle af jer, som har mange tvillinger i familien fra begge sidder, som har fortalt det til 1 lægebesøg - og så har fået en tidligere scanning for at se hvor mange der var???

- og hvad ang kromoson fejl?

min svigermammi, har det i generne... hvad gør de når jeg siger det imorgen? :s

vil gerne og håber nogle har lidt afaring, eller råd ang min tråd!

mvh den forvirrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Rockertand

justagirl skriver:

1 lægebesøg imorgen, er der nogle af jer, som har mange tvillinger i familien fra begge sidder, som har fortalt det til 1 lægebesøg - og så har fået en tidligere scanning for at se hvor mange der var???

- og hvad ang kromoson fejl?

min svigermammi, har det i generne... hvad gør de når jeg siger det imorgen? :s

vil gerne og håber nogle har lidt afaring, eller råd ang min tråd!

mvh den forvirrede

Du får en tid til nakkefold som alle andre, antal og risikoberegning vil så vise sig dér.
Hvad fejler din svigermor?

Anmeld

1. september 2013

Lotus86

Tror bestemt heller ikke lægen gør mere end det sædvanlige pga. dine oplysninger, da det jo netop er det man får svar på til nakkefoldsscanning. Så det er nok bare en gynækologisk undersøgelse, og en generel snak, vejning osv.

Anmeld

1. september 2013

justagirl

Lotus86 skriver:

Tror bestemt heller ikke lægen gør mere end det sædvanlige pga. dine oplysninger, da det jo netop er det man får svar på til nakkefoldsscanning. Så det er nok bare en gynækologisk undersøgelse, og en generel snak, vejning osv.

min svigermor, sagde bare at når hun har det i generne og fødte en pige som døde 3 måneder efter med kromosonfejl..

hun siger man skal tjekkes for det inden abortgrænsen, og jeg tænker.. hvis nf ligger i uge 12.. og abortgrænsen er i uge 12?

ikke fordi jeg tror der er noget galt.. men vil gerne vide om alt er iorden.

og når hun siger sådan bliver man bekymret.

Anmeld

1. september 2013

justagirl

Rockertand skriver:

Du får en tid til nakkefold som alle andre, antal og risikoberegning vil så vise sig dér.
Hvad fejler din svigermor?

hun har kromoson fejl i generne.. ved ikke lige hvad det  helt koret betyder. eller har af betydning

Anmeld

1. september 2013

Hjaltesmor

Jeg tænker også, at der jo allerede er taget højde for de ting ved NF-scanningen.

Her har vi både downs og muskelsvind i familien. Det blev der ikke gjort yderligere ved, end at vi skulle nævne det ved NF - begge gange.

Mht. 1. lægebesøg i øvrigt begynder de en vandrejournal. Dvs. de vil spørge dig, hvor meget du vejede, før du blev gravid, hvornår din sidste mens var, og hvor lang din cyklus er.

Første gang jeg var gravid tog lægens sundhedsplejerske desuden en blodprøve (blodprocent og blodtype). 2. gang blev jeg henvist til et blodprøve-ambulatorium, da lægen ikke selv havde tid til at tage prøven.

Jeg kan se ovenfor, at nogle nævner en gyn. undersøgelse. Det har jeg ikke prøvet ved nogle af mine graviditeter.

Anmeld

1. september 2013

Lotus86

justagirl skriver:

min svigermor, sagde bare at når hun har det i generne og fødte en pige som døde 3 måneder efter med kromosonfejl..

hun siger man skal tjekkes for det inden abortgrænsen, og jeg tænker.. hvis nf ligger i uge 12.. og abortgrænsen er i uge 12?

ikke fordi jeg tror der er noget galt.. men vil gerne vide om alt er iorden.

og når hun siger sådan bliver man bekymret.

Nu der jo sket en masse siden din svigermor fødte, de kan noget mere i dag. Og alle kan få en abort hvis det ved nf skulle vise sig, at være noget alvorligt galt.

Kan da også godt være din læge gør mere ved det, jeg tror det bare ikke. Alle kan jo så i princippet komme og sige, at deres svigermor har oplevet det og det, så de vil gerne scannes nu. Det ville hurtigt blive dyrt for staten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.