Når i skriver, hvad mener i så :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2013

Clisolka

Diana2013 skriver:

var du ikke bange for om hun fik for lidt at spise når hun kun var et par uger hehe jeg havde bare en ide om at man satte væggeuret til det;/ hvornår begyndte du så at lave rutiner om lur osv ?

Nej det var jeg faktisk ikke, for hun tog fint nok på i vægt (hun startede også på 4 kg) - og hun meldte sig som hun skulle når hun var sulten  Hehe vækkeur, ej, det var dog ikke nødvendigt 

Jeg kan slet slet ikke huske hvornår jeg begyndte at lave rutiner med lur, det er jo snart et par år siden - men jeg starter snart forfra med lillebror 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

raca

Lad altid en baby sove!
Ellers kan helvede bryde løs i dit hjem

Her får Anthon en flaske ved 21.30-22 tiden, og den sover han gerne 5-8 timer på, og da han var helt ny vågnede han hver 4 time ca., for at få mad

så simpelt er det ikke..

hvis barnet ikke er begyndt at tage på efter fødslen

hvis ammeningen stadig er under opstart

og hvis barnet er lille..  eller ikke helt i trivsel endnu (dvs ikke tager helt nok på om ugen)

så SKAL det ammen hver 3-4 time ca.. dels for at få gang i mælkeproduktione og dels for at give barnet mad nok

helved bryder først løst når man har et dehydret barn med gulsot der sover og glemmer og spiser

Anmeld

1. september 2013

Diana2013

raca skriver:

så simpelt er det ikke..

og hvis barnet er lille..  eller ikke helt i trivsel endnu (dvs ikke tager helt nok på om ugen)

så SKAL det ammen hver 3-4 time ca.. dels for at få gang i mælkeproduktione og dels for at give barnet mad nok

helved bryder først løst når man har et dehydret barn med gulsot der sover og glemmer og spiser

men hvis så barnet er i trivsel, og sover igennem 6-8 timer, har du så malket ud i starten for at holde mælkeproduktionen igang for at sikre den ikke bliver dårlig. Vil nemlig sååå gerne amme, og man høre jo om nyfødte der ikke tager på, eller at mælkeproduktionen stopper

Anmeld

1. september 2013

AnthonsMor

raca skriver:

så simpelt er det ikke..

Dette indlæg er vel lavet for at udveksle erfaringer?

Anthon meldte sig konsekvent hver 4. time, så derfor har jeg ikke været udsat for noget som helst af det andet...

Derfor kan jeg kun skrive det som det er i mit tilfælde. Kan ikke skrive på andres vegne, når jeg ikke har prøvet andet.

Anmeld

1. september 2013

Hjaltesmor

Diana2013 skriver:

Ja når i skriver at jeres nyfødte/babyer sover igennem om natten, så tænkte jeg på at nyfødte skal ammes hver 2-3 time, vækker i så babyen eller lader i h*n sove igennem, og så kun ammer når H*n vågner ? For synes også jeg har hørt man ikke må vække dem i deres søvn? jaaa måske et dumt spørgsmål, men har bare tænkt sådan over det

Min sundhedsplejerske kaldte det at sove igennem, når baby sov 6 timer i træk.

Min startede så med at ville sove op til 7 timer i træk, så jeg var nødt til at vække ham de første par uger, indtil han lærte at spise i søvne, så jeg bare kunne amme ham uden at vække ham. På et tidspunkt fik jeg så vænnet ham nok til mad minimum hver 3. time til, at han selv vågnede med det interval.

Anmeld

1. september 2013

Kløver

Mig bekendt sover de igennem hvis de sover 6 timer eller mere i streg uden at vågne. Der er meget forskelligt om baby skal vækkes, kommer an på hvordan baby spiser, vejede ved fødslen og vægtøgning

Anmeld

1. september 2013

DianaRJS

Diana2013 skriver:

Ja når i skriver at jeres nyfødte/babyer sover igennem om natten, så tænkte jeg på at nyfødte skal ammes hver 2-3 time, vækker i så babyen eller lader i h*n sove igennem, og så kun ammer når H*n vågner ? For synes også jeg har hørt man ikke må vække dem i deres søvn? jaaa måske et dumt spørgsmål, men har bare tænkt sådan over det

min den yngste sov fra kl 23 - 06 da han var 2 dage gammel, så han sov igennem han blev ikke vækket, men fik noget at spise når han vågnede

Anmeld

1. september 2013

Kløver

raca skriver:

så simpelt er det ikke..

Vi har skulle vække vores, den ældste de første dage hver time derefter hver anden time, gik længe før det blev sat op da han kun var 2 kg ved fødslen (5 uger før termin) min datter var lidt større og gik ikke så længe før vi måtte lade hende sove og vågne af sig selv

Anmeld

1. september 2013

2babygirls

Diana2013 skriver:

Den store sov fra 22/23 til 6/7 stykker uden amning og den lille spiste ca hver 4-5. time i søvne, hun søgte efter brystet, og da hun kom på eget værelse som 3 mdr stoppede hun med at spise om natten og tog 10-12 timer uden mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.