melder mig ind her. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

tekop89

Putomanen skriver:

Jeg havde ikke forestillet mig, at det ville være sådan her. Og tanken om at det nok bliver ved sådan i 7 uger endnu, puha
Jeg har også selv haft dyk i humøret, og min følelse af graviditet har stort set været væk. Så du er bestemt ikke den eneste!

Jeg kan godt forstå at du overvejer at købe en ts, det ville jeg nok også, hvis vi ikke fik den tilbudt gratis. Jeg har fået tid når jeg er 7+2. Jeg håber virkelig at vi ser hjerteblink, og at det kan berolige mig lidt.

Jeg håber at man ligeså stille begynder at slappe mere af og stoler på at man ER gravid. Jeg har bestilt TS d. 20. sep, hvor jeg er 7+3, men det kan jo være, at jeg ikke føler behov for scanningen når jeg kommer længere hen? Det håber jeg lidt. 

Men spændende med din scanning! Du må lige lægge billeder ud, når du har været afsted. Det kunne være stort at se.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Putomanen

tekop89 skriver:

Jeg håber at man ligeså stille begynder at slappe mere af og stoler på at man ER gravid. Jeg har bestilt TS d. 20. sep, hvor jeg er 7+3, men det kan jo være, at jeg ikke føler behov for scanningen når jeg kommer længere hen? Det håber jeg lidt. 

Men spændende med din scanning! Du må lige lægge billeder ud, når du har været afsted. Det kunne være stort at se.  

Ja, det håber jeg virkelig også. Det skulle vist blive nemmere at nyde graviditeten efter uge 12, så det satser vi på
Jeg er ellers begyndt at få nogle fine bumser i hovedet som symptom på graviditeten

Det er ikke længe efter mig, at du skal skannes. Det bliver spændende! Jeg lover at lægge nogle billeder ud, jeg kan sikkert slet ikke lade være

Anmeld

5. september 2013

tekop89

Haha. Det er simpelthen et charmerende symptom! jeg er begyndt at få det på ryggen.  Brysterne er også begyndt at blive en SMULE ømme, men ikke nok til at jeg synes det er et symptom. 

Super! Glæder mig til at se billeder! 

Anmeld

5. september 2013

Putomanen

tekop89 skriver:

Haha. Det er simpelthen et charmerende symptom! jeg er begyndt at få det på ryggen.  Brysterne er også begyndt at blive en SMULE ømme, men ikke nok til at jeg synes det er et symptom. 

Super! Glæder mig til at se billeder! 

Ja, det er da yderst ucharmerende. Jeg frygter at der er nogen som bemærker, at jeg pludselig har fået flere bumser

Jeg vågnede også til morgen med lidt ømhed i brysterne. Og i går, da jeg var oppe at træne, kunne jeg mærke at jeg skal have en helt fast sports-bh, da de bliver ømme, når jeg hopper. Det tager jeg som et rigtig godt tegn

Anmeld

5. september 2013

tekop89

Der kan jo heldigvis være mange grunde til bumser, som du kan bruge som undskyldning, hvis folk bemærker det. F.eks.: ny creme, skift a p-pille mærke, skift af prævention i det hele taget, hormonkure, stress/dårlig søvn og medicin. 

YES for lettere ømme bryster!! 

Hvad for noget træning går du til?  Jeg har været vant til at styrketræne 3-5 gange om ugen, men er pludselig blevet lidt nervøs for det. Var deroppe igår for at styrketræne, men synes at mange af øvelserne bliver lidt ubehagelige for mig (det er nok mest psykisk). Tænker at prøve en holdtime idag, hvor jeg lige informerer instruktøren om at jeg er gravid.

Hvad gør du?

Anmeld

5. september 2013

Putomanen

tekop89 skriver:

Der kan jo heldigvis være mange grunde til bumser, som du kan bruge som undskyldning, hvis folk bemærker det. F.eks.: ny creme, skift a p-pille mærke, skift af prævention i det hele taget, hormonkure, stress/dårlig søvn og medicin. 

YES for lettere ømme bryster!! 

Hvad for noget træning går du til?  Jeg har været vant til at styrketræne 3-5 gange om ugen, men er pludselig blevet lidt nervøs for det. Var deroppe igår for at styrketræne, men synes at mange af øvelserne bliver lidt ubehagelige for mig (det er nok mest psykisk). Tænker at prøve en holdtime idag, hvor jeg lige informerer instruktøren om at jeg er gravid.

Hvad gør du?

Ja, den med cremen er god

Jeg var til thai-bo i går. Det gik desværre ikke så godt, jeg fik det skidt efter ca 25 med koldsved og ingen muskelkraft. Men jeg tror at det skyldes mit blodsukker. Jeg er nødt til at spise oftere nu end før.

Jeg har læst at man kan blive ved med at træne som hidtil, bare man ikke går i gang med en marathon, hvis man ikke er vant til det. Og så må det selvfølgelig ikke gøre ondt.

Jeg vil rigtig gerne blive ved med at træne, da jeg tror at det generelt er rigtig godt for kroppen, men jeg har droppet stram op timerne, da der er en del maveøvelser. Men jeg havde også tænkt mig at styrketræne på maskiner.

Anmeld

5. september 2013

tekop89

Putomanen skriver:

Ja, den med cremen er god

Jeg var til thai-bo i går. Det gik desværre ikke så godt, jeg fik det skidt efter ca 25 med koldsved og ingen muskelkraft. Men jeg tror at det skyldes mit blodsukker. Jeg er nødt til at spise oftere nu end før.

Jeg har læst at man kan blive ved med at træne som hidtil, bare man ikke går i gang med en marathon, hvis man ikke er vant til det. Og så må det selvfølgelig ikke gøre ondt.

Jeg vil rigtig gerne blive ved med at træne, da jeg tror at det generelt er rigtig godt for kroppen, men jeg har droppet stram op timerne, da der er en del maveøvelser. Men jeg havde også tænkt mig at styrketræne på maskiner.

jeg bliver også meget hurtigere svimmel, så tror det er vigtigt, som du siger, at spise ofte. Men sejt at du var til thai-bo! Det er jo en hård time. 

jeg vil også vildt gerne blive ved med at træne som jeg plejer, kan bare ikke lade være med at bekymre mig bare lidt. underlivet føles nemlig en smule mere tungt. Men man vender sig nok til træning som gravid.  

Anmeld

6. september 2013

Putomanen

tekop89 skriver:

jeg bliver også meget hurtigere svimmel, så tror det er vigtigt, som du siger, at spise ofte. Men sejt at du var til thai-bo! Det er jo en hård time. 

jeg vil også vildt gerne blive ved med at træne som jeg plejer, kan bare ikke lade være med at bekymre mig bare lidt. underlivet føles nemlig en smule mere tungt. Men man vender sig nok til træning som gravid.  

Jeg synes nu slet ikke at jeg var sej, fordi jeg ikke kunne holde samme tempo og kraft som tidligere. Men jeg håber at jeg kan holde ved.

Jeg tror også jeg vil have svært ved eks. at løbe, der bliver det hurtigt ubehageligt. Måske skal du prøve nogle forskellige træningsforløb og finde den, som passer bedst til dig, evt. en crosssstrainer, den må være ret skånsom

Anmeld

6. september 2013

Sisse Vinther

tekop89 skriver:

Hej piger!! 

Ja, så kan jeg vidst melde mig ind i gruppen her. Synes det er SÅ uvirkeligt og syret at JEG er gravid  - men tror at det så småt er ved at gå op for mig (er 4+5 idag og har testet positivt siden 3+3). Jeg er 24 år, førstegangsgravid og studerende.

Er her andre førstegangsgravide? Eller bare andre med termin i maj?

Kram fra tekop89. 

Jeg ved endnu ikke hvornår jeg har termin. Var til lægen i går og fik at vide at jeg var ca 6+2 (så i dag 6+3) skal til første fødselskontrol den 26. hvor jeg får taget blodprøverne og får gynækeologtjek, for kønssygdomme m.m.
Derefter bliver jeg tildelt en jordemoder på min lokale sygehus (Syd- vestjysk sygehus Esbjerg) og skal scannes for at se vores lille guldklump for første gang.  Og relativt hurtigt efter får vi nakkefoldsscanningen.

Jeg er selv studerende, dog kun 18 år. Min kæreste er tømrer og er 26. 

Anmeld

6. september 2013

Sisse Vinther

Sisse Vinther skriver:

Jeg ved endnu ikke hvornår jeg har termin. Var til lægen i går og fik at vide at jeg var ca 6+2 (så i dag 6+3) skal til første fødselskontrol den 26. hvor jeg får taget blodprøverne og får gynækeologtjek, for kønssygdomme m.m.
Derefter bliver jeg tildelt en jordemoder på min lokale sygehus (Syd- vestjysk sygehus Esbjerg) og skal scannes for at se vores lille guldklump for første gang.  Og relativt hurtigt efter får vi nakkefoldsscanningen.

Jeg er selv studerende, dog kun 18 år. Min kæreste er tømrer og er 26. 

Graviditetskontrol* Ikke fødselskontrol, det er mig der vrøvler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.