Er det normalt at spise mindre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.192 visninger
18 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2013

CroQuis

Hej

Har lovet min mand at jeg vil oprette dette indlæg, da han ikke mener det er normalt 

Er 1. gangsgravid og er idag 20+3. Har gået sygemeldt siden uge 5 pga et fysisk arbejde. MEN

Inden for den sidste måneds tid tid er min sult dalet. Er kun lidt sulten om morgenen og spiser 1. rundstykke eller 2 skiver franskbrød til morgenmad.

Til frokost er jeg slet ikke sulten, men vælger jeg at spise en halv skive rugbrød alligevel - føler jeg mig bare mega overmæt.

Til aften er jeg lettere sulten, hvis jeg ikke har spist frokost. Men har jeg spist frokost - har jeg slet ikke lyst til aftensmad, og kan så finde på at tage noget ved 21-22-tiden i stedet.

Jeg ved ikke om den lille er begyndt at trykke på mavesækken, og derfor mærker jeg slet ikke sult som før? Får ikke den dér knurrende fornemmelse i maven, og bare efter morgemaden føler jeg mig overmæt.

Manden er bange for at baby måske ikke får nok næring? Men har læst et sted at baby nok skal få det den har brug for?

Er det i det hele taget normalt at man er mindre sulten?

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

Hej

Har lovet min mand at jeg vil oprette dette indlæg, da han ikke mener det er normalt 

Er 1. gangsgravid og er idag 20+3. Har gået sygemeldt siden uge 5 pga et fysisk arbejde. MEN

Inden for den sidste måneds tid tid er min sult dalet. Er kun lidt sulten om morgenen og spiser 1. rundstykke eller 2 skiver franskbrød til morgenmad.

Til frokost er jeg slet ikke sulten, men vælger jeg at spise en halv skive rugbrød alligevel - føler jeg mig bare mega overmæt.

Til aften er jeg lettere sulten, hvis jeg ikke har spist frokost. Men har jeg spist frokost - har jeg slet ikke lyst til aftensmad, og kan så finde på at tage noget ved 21-22-tiden i stedet.

Jeg ved ikke om den lille er begyndt at trykke på mavesækken, og derfor mærker jeg slet ikke sult som før? Får ikke den dér knurrende fornemmelse i maven, og bare efter morgemaden føler jeg mig overmæt.

Manden er bange for at baby måske ikke får nok næring? Men har læst et sted at baby nok skal få det den har brug for?

På forhånd tak 

ved ikke om det er normalt

men jeg har det på nøjagtig samme måde!

jeg spiser 6 gange om dagen MEN slet ikke i den møngde jeg skal og kan slet ikke spise mere, føler jeg sprækker efter ½-1 stykke rugbrød.

men de små skal nu nok tage hvad de har brug for, spørgsmålet er nok om du kan mørke det på dig selv?

Anmeld

31. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Ved heller ikke om det er normalt - men har været gravid én gang.. og jeg havde heller ingen appetit.. overhoved

Anmeld

31. august 2013

CroQuis

DianaRJS skriver:

ved ikke om det er normalt

men jeg har det på nøjagtig samme måde!

jeg spiser 6 gange om dagen MEN slet ikke i den møngde jeg skal og kan slet ikke spise mere, føler jeg sprækker efter ½-1 stykke rugbrød.

men de små skal nu nok tage hvad de har brug for, spørgsmålet er nok om du kan mørke det på dig selv?

Jamen manden har også sagt at jeg skulle prøve at spise oftere - men føler ikke engang at jeg kan klemme ét æble ned, mellem "måltiderne".. 

Skulle jeg få lyst til lidt vingummier og et bolche, mætter det mig også meget, og det er ikke noget der bør mætte (mener manden)   

Anmeld

31. august 2013

CroQuis

Problembarnet skriver:

Ved heller ikke om det er normalt - men har været gravid én gang.. og jeg havde heller ingen appetit.. overhoved

Kom det krybende eller var det hele graviditeten igennem?

Anmeld

31. august 2013

SjeBets

kan ikke huske om det var sådan med de to første, men jeg har det sådan pt, jeg har ingen appetit,  så spiser ganske lidt og manden er også efter mig fordi jeg orker ikke at spise aftensmad, gider heller ikke lave det, gider ikke mad pt, men gør det pga ungerne

Anmeld

31. august 2013

BigHope13

CroQuis skriver:

Hej

På forhånd tak 

sådan har jeg haft det i store dele af graviditeten, dog er sulten begyndt at melde sig i aften/nattetimerne.

men jeg har ligesom du haft mange måltider hvor jeg faktisk tvinger mig selv til at spise et halvt stykke rugbrød eller ligende.
Og til aftensmaden fyldte jeg min tallerken som jeg plejede at gøre men har ofte måttet give op halvvejs.
Har hørt mange have det på samme måde så tror det er meget normalt

Anmeld

31. august 2013

CroQuis

SjeBets skriver:

kan ikke huske om det var sådan med de to første, men jeg har det sådan pt, jeg har ingen appetit,  så spiser ganske lidt og manden er også efter mig fordi jeg orker ikke at spise aftensmad, gider heller ikke lave det, gider ikke mad pt, men gør det pga ungerne

Det er da underligt at vi har det sådan 

Kan godt se mandens logik i, at kroppen netop burde have mere trang til mad og næring, når den har en lille der skal vokse 

Anmeld

31. august 2013

CroQuis

BigHope13 skriver:

sådan har jeg haft det i store dele af graviditeten, dog er sulten begyndt at melde sig i aften/nattetimerne.

men jeg har ligesom du haft mange måltider hvor jeg faktisk tvinger mig selv til at spise et halvt stykke rugbrød eller ligende.
Og til aftensmaden fyldte jeg min tallerken som jeg plejede at gøre men har ofte måttet give op halvvejs.
Har hørt mange have det på samme måde så tror det er meget normalt

Ja netop sådan har jeg det...  Går det slet ikke over?

Man skulle jo tro at kroppen havde brug for mere næring, og ikke mindre.. Hmm 

Men hvis mange gravide har det sådan, hvordan kan det så lige lade sig gøre at tage 20-30 kg på  

Anmeld

31. august 2013

M (:

Hej

På forhånd tak 

Ved mig, var der er med at man "kan spise for to" løgn og latin. Til jul (hvor jeg var 26+), kunne jeg kun spise et lille bitte stykke and og én lille kartoffel! 

Under min graviditet brugte min kæreste MEGET energi på at udspørge mig om, hvad jeg havde lyst til (som regel ingenting) og cykle byen tynd, hvis jeg kunne komme i tanke om bare een ting jeg kunne have lyst til at putte i munden. 

Jeg endte med at tage knapt 12 kg på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.