råd til studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

brug tid på studiet på de skemafrie dage til at få læst, du får nok ikke læst så meget hvis du er hjemme.. og så tillad dig selv at holde en fridag hvor du lukker bøgerne i totalt for at få lidt ro. f.eks Søndag. 

og så lav en studiegruppe med nogle af dem fra dit hold og læs med dem og diskuter lidt indbyrdes.. 

og så ellers afsæt et par timer hver dag. evt når ungerne er puttet til at læse hjemme.. 

Det er hvertfald hvad jeg har tænkt mig at gøre.

Jeg synes bare jeg har svært ved at koncenterere mig på uni. Det virker lidt dumt, men enten er der for meget støj, og på læsesalene er der så musestille, at jeg får helt stress over om det larmer, når jeg bruger min overstregningstusch Hjemme er det lige perfekt - der er ret stille men stadig dagligdagsstøj. Overvejer dog om jeg kan finde et par virkelig gode ørepropper og så sætter mig et af de steder på uni med støj

Men skal i hvert fald 100% sikkert bruge mere end et par timer hver dag. Der er nærmest ikke nok timer i døgnet til at komme igennem det pensum Skal også siges ,at jeg er meget grundig og velforberedt, jeg kan ikke have det i mit hovede hvis jeg ikke er, så det er nok også lidt en ulempe. Kan nok godt regne med at skulle bruge 4 timer om dagen (mindst) på at læse. Men hvis jeg har fri 12 kan jeg læse til 15, og så læse igen om aftenen. Og de dage jeg har fri 11 kan jeg læse 11-15.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Det virkede her

Der er for mange overspringshandlinger derhjemme

Det kan du måske godt have ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.