Anonym skriver:
Hov, skulle ikke være anonym men kan ikke rette det tilbage. Er Janne T :-)
Så de damer. Nu er det nu i skal komme med alle jeres gode råd om at studere med små børn. Særligt jer som kender til at have meget hjemmearbejde.
Jeg starter på 3. Semester på psykologi på mandag og har været fraværende i to (!!!!) år pga. Barsel og depression. Ærlig talt har jeg ikke lyst. Men skal jo have min uddannelse. Farmand er gået på barsel.
Jeg har tre undervisningstimer mandag, tirsdag onsdag og fredag. Skemafri torsdag. Men har et pensum på næsten 3000 sider, som skal læses, skrives noter til, gennemarbejdes. Så i praksis har jeg mere dagligt arbejde end et almindelig 8-16 job.
Jeg er jo en total zombie pga dårlig nattesøvn, det er nok det der gør mig mest nervøs. James er jo stadig en baby.
Så ja, kom med alle råd!
Indret et sted i huset, som er reserveret til studietid og luk døren.
Min mand kom så ind med vores søn, når han skulle ammes, og jeg kunne selv styre mine pauser. På den måde fik jeg optimal brug af pauser med min familie og effektiv læsning.
Og så kan jeg lige berolige dig med, at man slet ikke kan forestille sig, hvor meget mere effektiv, man er blevet af at få børn.
Rent statistisk får studerende med børn en hel til to karakterer højere end andre studerende. (kilde: DJØF)
Gennemførelsestiderne kender jeg ikke, men skrev selv mit speciale på 5 måneder og fik 12.
Det virker laaangt mere uoverkommeligt, inden man går i gang, end det viser sig at være. Du kan så meget mere organiserings-, fokus- og strukturmæssigt nu, end sidst du studerede.
(Ps. jeg havde et kolikbarn og natammede i 10 måneder. Så det er altså ikke bare, fordi at vi havde det meget nemmere end alle andre).
Anmeld