Afdragsfrie lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ok men kan man ikke omlægge lånet til nyt 30 årigt lån? Hvor man så begynder afdrage?

Nej, det kan man ikke...

Når du har brugt dine 10 års afdragsfrihed, har du 20 år til betale huslånet tilbage!

Man kan ikke forlænge løbetiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Tanja1234

Jeg synes at du skal tage en snak med din bankrådgiver i stedet. Det her er en babydebat - og lige med realkreditlån ville jeg nok ikke bare stole på de råd du kan få her

Man kan ofte godt omlægge til et "nyt" lån men det kommer meget an på værdien af jeres bolig kontra hvor meget lånet skal lyde på.

Snak med din rådgiver og læg en plan der går en del år ud i fremtiden, så i ikke lige pludselig står med en overraskelse i forhold til afdragene....

Anmeld

28. august 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Ja du siger det afhænger af hvordan tingene ser ud i finansverdenene til den tid.. Men så spørge jeg:" Hvordan ser det ud nu".. Kan man gøre det nu eller??

Jeg mener(er ikke sikker) at man som person max må have et realkreditlån på 30 år - dvs nej du kan ikke omlægge til et nyt 30-årigt. Sådan er situationen nu.

Men om 7 år kan det jo være der eksisterer andre regler, det er ikke til at sige.

Det er desværre ulempen med afdragsfrihed, vores udløber i 2016 men da vores økonomi kun er blevet bedre med årene vil der være plads til at betale af over de 20 år

Anmeld

28. august 2013

Valle81

Anonym skriver:

Ok men kan man ikke omlægge lånet til nyt 30 årigt lån? Hvor man så begynder afdrage?

Nej, desværre ikke.

Så skal man afdrage lånet over de 20 år i stedet.

Det har været oppe i medierne flere gange, da det tager folk lidt ved næsen, da de kommer i problemer med at skulle betale den høje ydelse, når afdragsfriheden ophører.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.