Afdragsfrie lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
13 svar
4 synes godt om
27. august 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har hus lån med afdragsfrihed på det store realkreditlån.. Det udløber om 7 år.. men hvad sker der egentlig derefter? Kan vi omlægge lånet til et nyt 30. årigt lån eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Maise86

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har hus lån med afdragsfrihed på det store realkreditlån.. Det udløber om 7 år.. men hvad sker der egentlig derefter? Kan vi omlægge lånet til et nyt 30. årigt lån eller?

Jeg vil skyde på at i har lånt det over 30 år fra start med x antal afdragsfrie år. Derefter begynder i bare at betale afdrag. Løbetiden ændrer sig ikke :-)

Gav det mening?

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Jeg vil skyde på at i har lånt det over 30 år fra start med x antal afdragsfrie år. Derefter begynder i bare at betale afdrag. Løbetiden ændrer sig ikke :-)

Gav det mening?

Jamen de ti år vi så har endt med ikke at betale afdrag (ud af de 30 år) bliver fordelt på de resterende 20 år? Derfor jeg tænkte om man kunne omlægge lånet så hele rest gælden bliver over 30 år igen?

Anmeld

27. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jamen de ti år vi så har endt med ikke at betale afdrag (ud af de 30 år) bliver fordelt på de resterende 20 år? Derfor jeg tænkte om man kunne omlægge lånet så hele rest gælden bliver over 30 år igen?

Så vidt jeg har forstået, kan man ikke have et realkredit lån i over 30 år, altså skal du betale restbeløbet over 20 år.

Man kan så omlægge, til en anden rente hver 2 år, hvis det er rentabelt. Du behøver ikke bruge de 10 afdragsfrie år på en gang, du kan stoppe efter fx. 5 år, afdrage i nogle år, også tage de sidste 5 år.

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Måske - måske ikke. Det afhænger meget af hvordan tingene ser ud i finansverdenen til den tid

Anmeld

27. august 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Måske - måske ikke. Det afhænger meget af hvordan tingene ser ud i finansverdenen til den tid

Jamen hvordan ser det ud nu... 

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Tror ikke jeg forstår dit spørgsmål ?

Anmeld

27. august 2013

Valle81

Anonym skriver:

Som det ser ud nu, så er det som mom skriver.

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Som det ser ud nu, så er det som mom skriver.

Ok men kan man ikke omlægge lånet til nyt 30 årigt lån? Hvor man så begynder afdrage?

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Tror ikke jeg forstår dit spørgsmål ?

Ja du siger det afhænger af hvordan tingene ser ud i finansverdenene til den tid.. Men så spørge jeg:" Hvordan ser det ud nu".. Kan man gøre det nu eller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.