Hvad er en god dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

Fuglemor

Masig skriver:

Helt enig, jeg har heller aldrig forstået det... Omvendt har jeg så heller ikke noget imod at folk irettesætter eller "opdrager" på mit barn i deres eget hus, hvor deres regler gælder... Jeg ved fx at mine forældre er meget strikse over for børn som ikke behandler deres hund ordentligt, så bliver der altså gjort meget klart over for disse børn hvordan reglerne er, og det må forældrene altså finde sig i, eller gå deres vej.. Og det synes jeg er helt ok... Selvfølgelig skal der ikke råbes, skældes eller noget i den stil, men generelt opdragelse synes jeg er fint... Det samme gælder med dp, det er hendes hus og hendes regler der gælder... Har i øvrigt heller aldrig hørt om en dp som var urimelig i sine regler/opdragelse i forhold til dp børnene....

Helt enig igen  Men jeg mener dog også at forældrene har lov til at sige noget til deres børn hvis de er i gang med noget de ikke må. Oplever gang på gang at forældrene ikke siger noget til deres børn/mine dp børn når de henter og bringer. Så de lader deres børn være efter et af de andre børn, eller slå på væggene med ting. Ting som jeg mener er normalt man ikke gør, men der er det mig der er nødt til at sige noget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Masig

Fuglemor skriver:

Helt enig igen  Men jeg mener dog også at forældrene har lov til at sige noget til deres børn hvis de er i gang med noget de ikke må. Oplever gang på gang at forældrene ikke siger noget til deres børn/mine dp børn når de henter og bringer. Så de lader deres børn være efter et af de andre børn, eller slå på væggene med ting. Ting som jeg mener er normalt man ikke gør, men der er det mig der er nødt til at sige noget. 

Det er bare utroligt at folk er så ligeglade.... Det er jo forældrenes pligt at lære børnene hvad der er rigtigt og forkert, hvordan pokker skal de ellers lære det og lære at omgås andre mennesker hvis ikke de får den slags af vide altså...

Anmeld

27. august 2013

Nettemor

Med et ord : KEMI!

Vi har haft 2 dagplejer til vores søn. Den første følte jeg ikke der var super god kemi da vi var på besøg. Synes hun virkede dygtig og venlig og rar men synes ikke kemien var der. Men tænkte at det nok bare var fordi det var et stort skridt for mig at han skulle passes. Men det blev aldrig super godt. Knægten var tilpas men heller ikke mere.

Så ville skæbnen det at hun blev langtids sygemeldt og vi fik verdens bedste dagplejemor!!! Kemien var super god og Bassen ELSKEDE at komme i dp. Havde faktisk ofte ikke tid til at komme med hjem Så selv om der er 7 km mere kørsel hver vej, end til de andre dp'er i nærheden, så er det helt klart der vores næste barn (når og hvis vi får sådan et) skal være!!

Anmeld

27. august 2013

Fuglemor

Masig skriver:

Det er bare utroligt at folk er så ligeglade.... Det er jo forældrenes pligt at lære børnene hvad der er rigtigt og forkert, hvordan pokker skal de ellers lære det og lære at omgås andre mennesker hvis ikke de får den slags af vide altså...

Nemlig. Og man har jo også hver sit syn på hvad der er rigtig og forkert.

Anmeld

27. august 2013

Masig

Fuglemor skriver:

Nemlig. Og man har jo også hver sit syn på hvad der er rigtig og forkert.

Præcis... Kun endnu mere grund til selv at stå for opdragelsen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.