Søskendevogn eller....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. august 2013

Happiness

Hmm... Jeg har hele tiden tænkt at et søskendesæde var godt nok når den nye kommer.

Men bliver sådan i tvivl. Lukas er 2½ til den tid, og det er til februar, så det er jo ikke meget vi kommer til at gå udenfor til at starte med. 

MEN vi tager jo steder hen, shopping, mindre gåture og lignende, og jeg tænker at man ikke kan regne med at han kan gå så langt igen, og det er jo ikke den bedste støtte der er i de søskendesæder jeg har set...

Hvad ville I gøre? Købe en søskendevogn?? Vil købe den brugt hvis det er, da jeg ellers synes det er mange penge at bruge. Ved jo ikke hvor længe han får brug for den...

Hvor lang tid brugte jeres klapvogn? Plejer det ikke kun at være til 3 års alderen??

På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

Aabye

Happiness skriver:

Hmm... Jeg har hele tiden tænkt at et søskendesæde var godt nok når den nye kommer.

Men bliver sådan i tvivl. Lukas er 2½ til den tid, og det er til februar, så det er jo ikke meget vi kommer til at gå udenfor til at starte med. 

MEN vi tager jo steder hen, shopping, mindre gåture og lignende, og jeg tænker at man ikke kan regne med at han kan gå så langt igen, og det er jo ikke den bedste støtte der er i de søskendesæder jeg har set...

Hvad ville I gøre? Købe en søskendevogn?? Vil købe den brugt hvis det er, da jeg ellers synes det er mange penge at bruge. Ved jo ikke hvor længe han får brug for den...

Hvor lang tid brugte jeres klapvogn? Plejer det ikke kun at være til 3 års alderen??

På forhånd tak for svar!

Altså.. Min dreng var 18 mdr da han fik en lillebror.. Vi har aldrig haft en søskendevogn selvom vi overvejede at købe en..

Min dreng har altid været glad for at gå, og har siden han rejste sig op hellere ville gå rundt end at blive kørt/båret osv.. 

Så det kommer jo helt an på det enkelte barn.. Jeg fødte nr 2 i oktober, men min store dreng valgte stadig at gå i dagpleje til trods for at han blev spurgt om han ville op og sidde på barnevognen.. Det skal så lige siges at der ikke engang er 500 meter hen til hans dagpleje..

Når vi har været ude og shoppe (vi har ikke så mange muligheder her) så var der altid indkøbsvogne.. Og så sad den store bare i sådan en hvis han gad.. Og så stod liften nede i vognen.. Eller alternativt havde vi klapvognen med til liften og så gik far (eller hvem jeg nu har haft med m ig) med indkøbsvognen hvor storebror sad i

Anmeld

26. august 2013

Kløver

Når han er 2.5 til den tid ville jeg købe hvis behovet opstod, da jeg tror søskende sæde er fint, baseret ud fra min søn er 2.5 og når det er vinter

Anmeld

26. august 2013

Happiness

Tak for svar. Det var også min første tanke. 

Så tror vi venter og ser ad.

Dumt at bruge flere 1000kr på noget der måske ikke er nødvendigt

Anmeld

27. august 2013

Helle Nielsen

Hej

Da vi fik nr. 2 for lidt over 3 år siden, købte vi et ståbræt til at sætte på barnevognen, til den store der var 2 år og 9 mdr. den gang, den havde vi meget glæde af, og de er ikke så dyre.

Anmeld

27. august 2013

MorDk

Min søn var 2 år da han blev storebror. I starten når vi alle var ude sad han i en klapvogn og lillesøster lå i barnevognen (Combien)

Da lillesøster var 6 mdr. kom hun over i klapvognen og vi købte et ståbræt. Det har fungeret fint. Jeg ville fraråde at købe en søskendevogn. For i hverdagene er du jo ikke ude med begge unger alligevel? Og det er lidt noget hø med en dobbeltvogn når man er ude og handle m.m. (For nogen fungerer det) Men den ældste er jo i inst. så virker det lidt "dumt" at rende rundt med en søskendevogn

Vores dreng fylder 3 til sept. han har i meget lang tid gået når vi skulle noget og blev han træt så kom han op på fars skuldre, ståbrættet eller op i klapvognen med lillesøster foran (mellem benene) Det har fungeret fint. Han bruger praktisk talt ikke klapvogn. Enten cykler han eller går ved siden af klapvognen.

Anmeld

27. august 2013

Happiness

Helle Nielsen skriver:

Hej

Da vi fik nr. 2 for lidt over 3 år siden, købte vi et ståbræt til at sætte på barnevognen, til den store der var 2 år og 9 mdr. den gang, den havde vi meget glæde af, og de er ikke så dyre.

Kan godt være det skal være et ståbræt. For kan se at søskendesædet kun går op til 15kg, og Lukas vejer 14 nu Og vil nødigt ødelægge stellet, så det svejer. 

Godt nok er det den sidste, men alligevel, den skulle jo gerne holde til den nye er færdig med middagslur

Tak for svar. Holder barnet så fast i stret, eller hvordan?

Anmeld

27. august 2013

Happiness

MorDk skriver:

Min søn var 2 år da han blev storebror. I starten når vi alle var ude sad han i en klapvogn og lillesøster lå i barnevognen (Combien)

Da lillesøster var 6 mdr. kom hun over i klapvognen og vi købte et ståbræt. Det har fungeret fint. Jeg ville fraråde at købe en søskendevogn. For i hverdagene er du jo ikke ude med begge unger alligevel? Og det er lidt noget hø med en dobbeltvogn når man er ude og handle m.m. (For nogen fungerer det) Men den ældste er jo i inst. så virker det lidt "dumt" at rende rundt med en søskendevogn

Vores dreng fylder 3 til sept. han har i meget lang tid gået når vi skulle noget og blev han træt så kom han op på fars skuldre, ståbrættet eller op i klapvognen med lillesøster foran (mellem benene) Det har fungeret fint. Han bruger praktisk talt ikke klapvogn. Enten cykler han eller går ved siden af klapvognen.

Det er tit vi tager på ture i weekenden, og Lukas bruger stadg klapvognen en del nu. Men kan godt se at det nok bliver overflødigt

Især fordi mange af de kombivogne jeg har kigget på kun går op til 15kg, og nu vejer han altså 14 Og et søskendesæde går også kun deroptil. Så tror vi er ude i et ståbræt. Ellers må vi altså bare have barnevogn og paraplyklapvogn med os, det må kunne møves ind i bilen på en måde  

Mange tak for svar

Anmeld

27. august 2013

Karina84

Happiness skriver:

Kan godt være det skal være et ståbræt. For kan se at søskendesædet kun går op til 15kg, og Lukas vejer 14 nu Og vil nødigt ødelægge stellet, så det svejer. 

Godt nok er det den sidste, men alligevel, den skulle jo gerne holde til den nye er færdig med middagslur

Tak for svar. Holder barnet så fast i stret, eller hvordan?

Her er der 25mdr imellem og vi har også bare købt et ståbrædt. Det er især smart hvis man er steder hvor der er mange mennesker, for så er der styr på ham. Han står mellem styret og kassen, og holder ved selve kassen 

Anmeld

27. august 2013

Happiness

Tror også det bliver sådan et Ellers bliver det med to vogne på tur Vi er blevet enige om at det er mange penge hvis han nu kun bruger klapvogn i et par måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.