Eksperthjælp: Grimme bryster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. august 2013

Vivi Hollænder

"Grimme bryster?"

Kære Vivi
For 20 mdr. siden blev min mand og jeg forældre til den skønneste lille pige. Jeg ammede hende i 9 mdr, men efter jeg stoppede med at amme, har mine bryster ændret sig meget. Før var de pæne, store og runde, men nu er de meget små, slappe og med strækmærker. Selvom jeg har prøvet at acceptere det, har jeg besluttet, at jeg vil have dem lavet, når jeg er færdig med at få børn. Men hvad skal jeg gøre indtil da? Jeg er så ulykkelig, hver gang jeg ser mig selv nøgen. Jeg har ikke lyst til at vise mig nøgen for min mand. Jeg elsker min mand utrolig højt og vores sexliv har indtil for nylig fungeret rigtig godt. Men det går ikke særlig godt nu, fordi jeg ikke kan lade være med at fokusere på mine grimme bryster, og det selvfølgelig går ud over min lyst til sex. Min mand rører heller ikke rigtig ved dem mere, som han elskede at gøre førhen. Ved ikke, om det er fordi, han ikke har lyst, eller det er fordi, han kan mærke at, jeg ikke har lyst til, at han skal gøre det, fordi jeg er så pinlig over dem. Min selvtillid er helt i bund, og føler jeg har mistet noget der er vigtigt for mig. Jeg tør ikke snakke med min mand omkring det, fordi jeg er bange for at giver mig ret i, at mine bryster er forandret til ukendelighed og at jeg er så slet ikke har lyst til sex. Jeg er virkelig ked af, at det skal fylde så meget psykisk for mig og gå så meget ud over min livskvalitet, når jeg burde bekymre mig om vigtigere ting. Håber du kan hælpe mig. Med venlig hilsen den fortvivlede

Vivis svar

Kære Fortvivlede

Allerførst tillykke med jeres dejlige lille pige.

Det er lidt trist, at læse, hvordan dit forhold til dine bryster påvirker både din selvtillid, dit humør og din sexlyst og at du ligefrem synes, de er pinlige og grimme.

Jeg ville ønske for dig, at du kunne vende din tankegang og være stolt af det, din krop og bryster har præsteret. Dine bryster har fungeret upåklageligt og produceret næring til jeres datter igennem de 9 første måneder, hvor hun har udviklet sig fra et lille spædbarn til et sundt og velnæret spædbarn. Det er faktisk noget af en præstation dine bryster har ydet. Og selvfølgelig sætter sådan en indsats sine spor.

Om de er grimme? Det kommer an på øjnene, der ser; hvilket skønhedsideal, man har og hvad, man sammenligner med. Min erfaring er, at mænd er langt bedre til at acceptere og elske kvindebryster i alle deres varianter, end kvinderne selv er. Derfor tror jeg ikke, at din mand er nær så utilfreds med dine bryster, som du selv er og du snyder både dig selv og ham for nydelse og glæde, når du trækker dig fra hans kærtegn.

Under alle omstændigheder er det vigtig, at I får talt sammen om dit problem, så han ikke opfatter din adfærd, som en afvisning af ham.
Det er muligt, at du vælger at få dine bryster opereret, når du er færdig med at få børn, men fortjener de virkelig så mange nedgørende ord og følelser indtil da? Og ikke mindst: fortjener du det selv?

De kærligste hilsner
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.