Udflugt tæt på termin ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

sus82

Anonym skriver:

ja jeg tænker også at hvis nu vandet går eller jeg mærker en ve så er det vel bare at køre med det vuns og så kan vi vel godt nå hjem da det nok er de færreste der når at føde ca 3 timer efter den første ve ?

Nu er det jo ikke nemt at sige hvor hurtigt du føder, men vil tro at du kan nå hjem, eller i hvert fald mærke om i har brug for et nærmere sygehus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

ja det er jo det, men hvordan forgår det så ? ville jeg skulle blive på det sygehus i de 2 dage vi skal være indlagt (førstegangs fødende) eller vil jeg blive overflyttet til mit eget sygehus ? 

ville også bare være lidt træt af at skulle føde et andet sted  hm tænker også lidt om man evt godt kan nå at køre til vores eget hospital hvis fødslen går igang eller der er optakt til noget ? køreturen vil ca tage 2 timer og 30 min  men altså det er jo selvfølgelig også lang tid at sidde i en bil med veer 

Du kan jo være lynføder.. Så det ville jeg ikke turde at regne med..

Anmeld

25. august 2013

Aabye

Altså jeg var på messe den dag jeg havde termin :p 
Havde dog kun 1 times kørsel til sygehuset hvis jeg ville på det som jeg var tilknyttet.. Det tog jeg ikke så tungt.. Vi pakkede bare ALT med i bilen, både autostol, tasken til sygehus med vandrejournal og det hele.. Så havde vi det med just in case.. Knægten blev så født dagen efter.. 

Men der var godt nok mange der gloede når de spurgte ind til hvornår jeg skulle føde og jeg så kunne svare dem at jeg jo egentlig var sat til "i dag" :p

Anmeld

25. august 2013

ms86

Jeg ville ikke tage afsted, hvis jeg var dig.. Primært fordi de 2,5 time hjem i bil efter fødslen med en lille nyfødt er en ret lang tur..  

Anmeld

26. august 2013

Mettefpigen

Nej det ville jeg ikk.... Men nu fødte jeg også 2 uger før tid og det gik okay hurtigt ;-)

Anmeld

26. august 2013

MorVita

Hejsa

Jeg var taget afsted, uden tvivl.... 

Herregud, det værste der kan ske er jo du går i fødsel  Men så tager i den jo derfra, også går det også.... Tror baby er ligeglad med hvor det bliver født 

Og du er jo ikke tvunget til at blive på sygehuset.....

Pøj pøj og god arbejdslyst med fødslen 

Kram fra Louise

Anmeld

26. august 2013

Dididid

Anonym skriver:

hejsa  

jeg tænkte lige på hvor lang i ville turde at tage på udflugt/ferie tæt på termin ?

Jeg er 39+2 idag og er lidt i konflikt med mig selv om hvor vidt jeg tør at tage på besøg hos famile i 1-2 dages tid 180 km væk fra der hvor jeg skal føde ? 

Sys det virker lidt risikabelt at tage så langt væk hvis der nu skulle ske noget lige pludselig 

men så tænker jeg også at jo også kan risikere at gå over tid men det er jo ikke til at vide 

hm ville i turde at tage afsted nu ? 

Har læst dit indlag og spørgsmål ang. Andres svar
Jeg synes du skal ringe til din jordemoder og din fødselslæge for at høre ad om hele situation om, at tage afsted og hvis dit vand pludselig går osv

Anmeld

26. august 2013

Ciss

Sålænge der er et hospital i nærheden af der, hvor du skal være, ville jeg ikke være nervøs for det. Det er selvfølgelig upraktisk, hvis der sker noget, og man ikke er hjemme, men det er også tungt at sidde isoleret i potentielt flere uger. Hvis der er snak om f eks en lille ø i Vadehavet uden fast vejforbindelse eller andre steder, hvor det kan være besværligt eller ekstra tidskrævende at komme sig til et fødested, så ville jeg nok blive hjemme.

Anmeld

26. august 2013

Ciss

Anonym skriver:

ja jeg tænker også at hvis nu vandet går eller jeg mærker en ve så er det vel bare at køre med det vuns og så kan vi vel godt nå hjem da det nok er de færreste der når at føde ca 3 timer efter den første ve ?

Vores den første kom næsten på minuttet tre timer efter første ve. Jeg var forberedt på nærmere et døgn, så det var slet ikke i mine tanker, at det kunne gå så hurtigt. Senere har jeg hørt om flere andre, som har oplevet det samme, så selvom det ikke er det mest almindelige, så kan det ske. Man ved jo ikke før bagefter, hvordan ens krop opfører sig under fødslen. Det er jo så forskelligt.

Jeg vil sige som flere andre: Hvis dette er noget som gør dig stresset, så er det bedre at blive hjemme. De fleste folk vil have fuld forståelse for det.

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for svarende allesammen  

vi endte med at tage afsted igår aftes og indtil videre er det gået fint og der er ikke sket noget endnu vi satser på at blive til i morgen og så tage hjem ad igen i morgen aften med mindre der sker noget selvfølgelig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.