Udflugt tæt på termin ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.502 visninger
21 svar
9 synes godt om
25. august 2013

Anonym trådstarter

hejsa  

jeg tænkte lige på hvor lang i ville turde at tage på udflugt/ferie tæt på termin ?

Jeg er 39+2 idag og er lidt i konflikt med mig selv om hvor vidt jeg tør at tage på besøg hos famile i 1-2 dages tid 180 km væk fra der hvor jeg skal føde ? 

Sys det virker lidt risikabelt at tage så langt væk hvis der nu skulle ske noget lige pludselig 

men så tænker jeg også at jo også kan risikere at gå over tid men det er jo ikke til at vide 

hm ville i turde at tage afsted nu ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

hejsa  

jeg tænkte lige på hvor lang i ville turde at tage på udflugt/ferie tæt på termin ?

Jeg er 39+2 idag og er lidt i konflikt med mig selv om hvor vidt jeg tør at tage på besøg hos famile i 1-2 dages tid 180 km væk fra der hvor jeg skal føde ? 

Sys det virker lidt risikabelt at tage så langt væk hvis der nu skulle ske noget lige pludselig 

men så tænker jeg også at jo også kan risikere at gå over tid men det er jo ikke til at vide 

Er der et hospital i nærheden?
Hvis du bare sørger for at pakke de ting du skal bruge HVIS du går i fødsel, så kan I jo bruge det nærmeste hospital

Anmeld

25. august 2013

Benjamins'mor

Så længe det er i Danmark, så ville jeg godt kunne tage afsted, da der altid er andre sygehuse hvis det skulle ske.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Er der et hospital i nærheden?
Hvis du bare sørger for at pakke de ting du skal bruge HVIS du går i fødsel, så kan I jo bruge det nærmeste hospital

ja det er jo det, men hvordan forgår det så ? ville jeg skulle blive på det sygehus i de 2 dage vi skal være indlagt (førstegangs fødende) eller vil jeg blive overflyttet til mit eget sygehus ? 

ville også bare være lidt træt af at skulle føde et andet sted  hm tænker også lidt om man evt godt kan nå at køre til vores eget hospital hvis fødslen går igang eller der er optakt til noget ? køreturen vil ca tage 2 timer og 30 min  men altså det er jo selvfølgelig også lang tid at sidde i en bil med veer 

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Så længe det er i Danmark, så ville jeg godt kunne tage afsted, da der altid er andre sygehuse hvis det skulle ske.

du får lige det samme svar som skrevet til en anden  

ja det er jo det, men hvordan forgår det så ? ville jeg skulle blive på det sygehus i de 2 dage vi skal være indlagt (førstegangs fødende) eller vil jeg blive overflyttet til mit eget sygehus ? 

ville også bare være lidt træt af at skulle føde et andet sted  hm tænker også lidt om man evt godt kan nå at køre til vores eget hospital hvis fødslen går igang eller der er optakt til noget ? køreturen vil ca tage 2 timer og 30 min  men altså det er jo selvfølgelig også lang tid at sidde i en bil med veer 

Anmeld

25. august 2013

sus82

Jeg ville ikke være nervøs for at tage afsted, der er ikke så langt mellem sygehusene i Danmarslog sandsynligheden for at du kan nå hjem hvis fødslen går i gang er stor.

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

sus82 skriver:

Jeg ville ikke være nervøs for at tage afsted, der er ikke så langt mellem sygehusene i Danmarslog sandsynligheden for at du kan nå hjem hvis fødslen går i gang er stor.

ja jeg tænker også at hvis nu vandet går eller jeg mærker en ve så er det vel bare at køre med det vuns og så kan vi vel godt nå hjem da det nok er de færreste der når at føde ca 3 timer efter den første ve ?

Anmeld

25. august 2013

Sujan

Jeg vil gå ud fra du skal blive på det sygehus hvor du føder...
Tror ikke du bliver flyttet.

Men er jo meget op til dig selv... Stresser du over, at du måske skal føde et andet sted end planlagt, synes jeg ikke du skal tage afsted..
Samtidig føder man jo ikke bare på en time(eller de fleste gør ikke)

Sidste gang jeg var til jordemoder sagde hun at jeg nok ikke skulle tage til Jylland eller noget (bor på Sjælland)

Jeg gik over tid, fødte 40+3 og jeg kunne godt mærke at der ville ske noget.. Jeg var på besøg hos min mor og nåede hjem, pakke, slappe af. Kontakte faren m.m inden det gik rigtig i gang. Så nogle gange kan man godt nå en del inden det går i gang for alvor...

Så vil sige det kommer meget an på, hvor tryg du føler dig ved det...

Anmeld

25. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

hejsa  

Min morfar fyldte 80 på min terminsdag, og jeg meddelte mange måneder i forvejen, at jeg ikke ville deltage, da de boede 200 km væk.
Festen blev af flere årsager flyttet til mine forældres hus, så jeg kunne også deltage, og min søn endte med at være 3 uger for sent på den, så i princippet kunne jeg have taget afsted, men det ville jeg ikke risikere

Anmeld

25. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

hejsa  

Nu har jeg en herre sej svigerinde der har født 4 børn, og endda har gået i Bauhause mens vandet gik, hvorefter hun sagde: "når ok så kan vi nok ligeee nå Silvan".

Derfor er jeg nok selv lidt af den samme ide, med at så længe helbredet og lysten er til det, så er det bare med at komme afsted
Vi har heldigvis så godt et sundhedssystem (når det kommer til gravide), at du vil blive taget godt af, om du går i fødsel i den anden ende af Danmark

Det ville ikke stoppe mig i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.