Ms.Sunshine skriver:
Min kæreste og jeg venter barn til marts og vi vil derfor gerne se hvor meget vi skal spare sammen for at have råd til de vigtigste ting til når den lille bliver født, f.eks. barnevogn, bleer, tøj osv.
Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi får brug for og hvad vi ikke har brug for.
I må endelig skrive hvis I mener der er noget man ikke kan leve uden, men som ikke er skrevet på.
Altså, er pengene små og er det nødvendigt at købe henad vejen vil jeg sige at det absolut nødvendigste er flg:
Tøj str 56 og 62
Stof bleer
Dyne og 2 sæt sengetøj
Et sted at lægge baby - om det er lift, barnevogn, vugge eller tremmeseng er hip som hap - vil dog anbefale tyk sengerand hvis det er tremmeseng.
Puslepude
Bleer kan smides alm skraldespand (evt i pose), bad kan foregå i håndvasken 1-2 mdr, barnevogn er rar at have, men man kan undvære en periode, og du får nok ikke vandret mange km med den alligevel det første stk tid hvor i skal lære baby at kende, lave rutiner og du skal hele i bunden og evt få amning til at fungere... Ammepude er rar at have men alm puder kan bruges.
Anmeld