Basis ting før barnets fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

2babygirls

Ms.Sunshine skriver:

den liste jeg har skrevet her er skam også fra deres katalog.... 

Googlede lige denne her

http://viewer.zmags.com/publication/3cc312e6#/3cc3 12e6/18

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Yurie skriver:

jeg har skrevet adressen til dig,

ja... jeg ved godt adressen, men jeg synes stadig ikke vi kunne finde den... 

men det er nok fordi jeg er fra Aarsballe og kæresten fra Pedersker... 

Anmeld

24. august 2013

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

ja... jeg ved godt adressen, men jeg synes stadig ikke vi kunne finde den... 

men det er nok fordi jeg er fra Aarsballe og kæresten fra Pedersker... 

den ligger sammen med Flowerkidz..(jeg er fra rønne, jeg ved heller ikke hvor den ligger)

Anmeld

24. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Yurie skriver:

den ligger sammen med Flowerkidz..(jeg er fra rønne, jeg ved heller ikke hvor den ligger)

hehe...

Jeg var inde i den der nye på Lilletorv, men gik hurtigt igen... det er vores pengebog ikke stor nok til.... 

Anmeld

24. august 2013

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

hehe...

Jeg var inde i den der nye på Lilletorv, men gik hurtigt igen... det er vores pengebog ikke stor nok til.... 

det er en stor gul bygning(i åkirkeby) kan være det er inde i en gård, ellers må i spørge nogen.

ja, utroligt det kan være dyrt på Bornholm...

Anmeld

25. august 2013

Holbæktrunten

Ms.Sunshine skriver:

Min kæreste og jeg venter barn til marts og vi vil derfor gerne se hvor meget vi skal spare sammen for at have råd til de vigtigste ting til når den lille bliver født, f.eks. barnevogn, bleer, tøj osv.

Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi får brug for og hvad vi ikke har brug for.

I må endelig skrive hvis I mener der er noget man ikke kan leve uden, men som ikke er skrevet på.

Altså, er pengene små og er det nødvendigt at købe henad vejen vil jeg sige at det absolut nødvendigste er flg:

Tøj str 56 og 62
Stof bleer
Dyne og 2 sæt sengetøj
Et sted at lægge baby - om det er lift, barnevogn, vugge eller tremmeseng er hip som hap - vil dog anbefale tyk sengerand hvis det er tremmeseng.
Puslepude

Bleer kan smides alm skraldespand (evt i pose), bad kan foregå i håndvasken 1-2 mdr, barnevogn er rar at have, men man kan undvære en periode, og du får nok ikke vandret mange km med den alligevel det første stk tid hvor i skal lære baby at kende, lave rutiner og du skal hele i bunden og evt få amning til at fungere... Ammepude er rar at have men alm puder kan bruges.

Anmeld

25. august 2013

lineog4

Hvis pengene er små eller man bare som jeg synes der er andet at bruge pengene på end bagbygning, så vil jeg foreslå at købe brugt - pengene strækker mindst dobbelt så langt. 

og så kan du jo se hvad du falder over... 

Anmeld

25. august 2013

MomInTheMaking

Ms.Sunshine skriver:

Min kæreste og jeg venter barn til marts og vi vil derfor gerne se hvor meget vi skal spare sammen for at have råd til de vigtigste ting til når den lille bliver født, f.eks. barnevogn, bleer, tøj osv.

Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi får brug for og hvad vi ikke har brug for.

I må endelig skrive hvis I mener der er noget man ikke kan leve uden, men som ikke er skrevet på.

Altså nu har jeg stemt ud da hvad vi brugte og var glade for at vi havde. Det er jo helt vildt individuelt hvad man synes man har brug for med det samme. Men det eneste vi brugte i starten, var puslepuden, bleer, tøj, dyne og autostol.

Anmeld

25. august 2013

sus82

Jeg synes I skal overveje hvordan I får baby hjem fra sygehuset. Skal I kører i bil skal I bruge en autostol. 

Ellers så se tiden an og se hvad I får brug for og køb det hen af vejen. Vi havde købt al for meget unødigt da vi ventede vores første barn. 

Og det kan sagtens lade sig gøre at skifte baby på et håndklæde på sengen og bruge en gammel skål til vaskefad, indtil man finder ud af hvad der helt præcist er brug for. 

Anmeld

25. august 2013

sus82

Lige en tilføjelse - så ønsk jer noget af det i synes i mangler i barselsgave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.