Basis ting før barnets fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilke af disse ting SKAL vi have ved fødslen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.292 visninger
33 svar
8 synes godt om
24. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min kæreste og jeg venter barn til marts og vi vil derfor gerne se hvor meget vi skal spare sammen for at have råd til de vigtigste ting til når den lille bliver født, f.eks. barnevogn, bleer, tøj osv.

Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi får brug for og hvad vi ikke har brug for.

I må endelig skrive hvis I mener der er noget man ikke kan leve uden, men som ikke er skrevet på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Zelinasmor

Ms.Sunshine skriver:

Min kæreste og jeg venter barn til marts og vi vil derfor gerne se hvor meget vi skal spare sammen for at have råd til de vigtigste ting til når den lille bliver født, f.eks. barnevogn, bleer, tøj osv.

Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi virkelig får brug for og hvad vi ikke har brug for.

I må endelig skrive hvis I mener der er noget man ikke kan leve uden, men som ikke er skrevet på.

Det er for mig ikke livs nødvendigt fra starten at have:

Blespand (brug skraldespanden)

Pusletaske (Tingene kan ligge i fodenden i barnevognen)

Seng (De sover ikke i sengen det første stykke tid)

Babyalarmer (med mindre de skal stå udenfor hvor du på ingen måde kan høre barnet)

Vaskefad (har jeg altså aldrig brugt)

Autostol (Hvis i har bil, så er det vel nødvendigt. Men ellers kan det vel vente og så kan man gå/ tage offentlig transport)

Anmeld

24. august 2013

millesofie

Ms.Sunshine skriver:

Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi virkelig får brug for og hvad vi ikke har brug for.

egentlig skal du jo ikke bruge en fis 
du har jo mad og bebs ligger jo hos dig de første uger 
vil du ud og køre så er en barnevogn en god ide 
skal du køre i bil hjem fra fødslen er en autostol lidt fed at have 
badekar mm er gode ting men ikke livsnødvendige 

sutter og flaske er jo mest pga trygheden for jer som forældre 

Anmeld

24. august 2013

B&J

xoxotasha skriver:

Babyalarmer (med mindre de skal stå udenfor hvor du på ingen måde kan høre barnet)

Autostol (Hvis i har bil, så er det vel nødvendigt. Men ellers kan det vel vente og så kan man gå/ tage offentlig transport)

nemlig og giver dig helt ret, sutte flask er jo kun til hvis du ikke kan amme...

Anmeld

24. august 2013

lineog4

Hvis I har en bil og det er med den baby skal transporteres hjem er en autostol essentiel ;-) ellers er det et sted man kan spare.

jeg ville også sige en dyne, en lift og barnevogn, et enkelt, eller to dynebetræk og et sted til at pusle (kan bare være en puslepude) er skønt at have på plads. Og et par stofbleer. Men resten kan man sagtens vente med og se hvad behovet er....

line

Anmeld

24. august 2013

Ms.Momo

millesofie skriver:

egentlig skal du jo ikke bruge en fis 
du har jo mad og bebs ligger jo hos dig de første uger 
vil du ud og køre så er en barnevogn en god ide 
skal du køre i bil hjem fra fødslen er en autostol lidt fed at have 
badekar mm er gode ting men ikke livsnødvendige 

sutter og flaske er jo mest pga trygheden for jer som forældre 

jeg tog sutter og sutteflaske med på listen fordi det stod på, men håber ikke jeg får brug for det...

Victor skuttede hul, så vi måtte bruge flaske til ham... 

Anmeld

24. august 2013

miig1989

xoxotasha skriver:

Giver dig stortset ret

Men vi hat godt nok brugt seng(vugge) fra dag 2, men hvis man har lift kan den selvfølgelig bruges, hvis der er nødvendigt

Anmeld

24. august 2013

miig1989

xoxotasha skriver:

Giver dig stortset ret

Men vi hat godt nok brugt seng(vugge) fra dag 2, men hvis man har lift kan den selvfølgelig bruges, hvis der er nødvendigt

Anmeld

24. august 2013

2babygirls

Ms.Sunshine skriver:

Jeg fik så set i ØnskeBørn's katalog at de har en "need to have" liste. Vi har kigget lidt på listen og er - selvom jeg har en søn på 5 - blevet i tvivl om hvad vi får brug for og hvad vi ikke har brug for.

Den bog man får ved lægen er rigtig god, den liste deri brugte vi og så tog vi på pege runde i babysam med en af deres sælger.

Anmeld

24. august 2013

Ms.Momo

2babygirls skriver:

Den bog man får ved lægen er rigtig god, den liste deri brugte vi og så tog vi på pege runde i babysam med en af deres sælger.

Nu er der lige det, vi bor på Bornholm og her er der ikke nogen Babysam....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.