Ferie men manden nyder det ikk :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

Balance

Anonym skriver:

Ja det sårede en del . Og han forstår ik hva han har sagt forkert nu

Han siger jeg burde være taknemmelig for han et taget mig ud til denne rejse

Kære du :-).

Jeg kan oprigtig talt godt forstå, at du bliver såret. Det ville jeg også være blevet. Det gør jo at man føler sig rigtig afvist.

En anden gang vil jeg anbefale, at I forventningsafstemmer, hvad en god ferie indeholder for hver af jer. Derved kan I forhåbentlig kombinere elementer fra hans drømmeferie med din drømmeferie og derved begge få en dejlig ferie sammen, hvor begge jeres behov opfyldes.

Jeg har oplevet i mine forhold, at flere mænd have svært ved nærvær, og på en ferie med kvinde og barn er der ofte ubevidste krav om nærvær fra kvindens side. Måske det kan være tilfældet for din mand. Det bliver  måske simpelthen for meget nærvær og for lidt handlen. Mand er jo ofte gode til at handle, og når mænd træner, så agerer de jo og er sammen på en helt anden måde, end mænd ofte er med deres partnere. Der er der mandementalitet, med konkurrence, jokes m.m. Den kultur savner han tydeligvis.

Du kan også tænke over, om I har udfordringer vedr. nærvær i det daglige i jeres samliv, eller om det først er opstået her på ferien. Er det tilfældet kan parterapi være løsningen.

Håber mine tanker er brugbare for dig :-).

Mange hilsner og pøj pøj med parforholdet:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

MorVita

Kan han ikke rejse hjem, også kan jeg komme ned og give du og jeres barn en hyggelig ferie i stedet??

Han fortjener slet ikke den oplevelse med jer, hvis han ikke en sølle uge kan nyde jer.... 

Måske i skulle tage en snak omkring jeres forhold når i kommer hjem!! 

Anmeld

24. august 2013

Mor til Ella

raca skriver:

jeg forstår din mand.. jeg ville også så inderligt hade at tage på ferie til udlandet.. måske 4-5 dage på camping i dk..

men charterferie ol er udelukket.. jeg får pip..

det kunne være i skulle afklare hvad i hveri sær ønsker..

Derfor kan man vel godt forvente af ens mand hygger sig om ikke andet så for familiens skyld

Anmeld

24. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej piger

Vi er på ferie og lige pludseligt kommer ordene ud af manden at han glæder sig til at komme tilbage til Danmark . Vi har Kun været her i 2 dage

Så siger jeg hvorfor så og han svare: fordi jeg går glip af min træning og skulle spille kamp i weekenden. Denne ferie er kun for din skyld da jeg tænker på træningen.

Så blev jeg squ ked af det. Vi har vores 3 årige barn også med . Og jeg synes ikke det rart at tage på rejse med manden når han ikke nyder det 100% og tænker på andre ting

Det føles som om nu får du et stykke slik lille barn

Hvis din mand vælger at tage på ferie for din skyld, så fint men han burde holde sin kæft. Det bidrager jo ikke med noget konstruktivt at komme og sige det på ferien!!

Anmeld

24. august 2013

raca

Mor til Ella skriver:

Derfor kan man vel godt forvente af ens mand hygger sig om ikke andet så for familiens skyld

man kan da ikke hygge sig i en sition man ikke bryder sig om.. jeg ville slet ikke hgge mig med min familie på charterferie.. sådan er det bare.. jeg kan ikke fremtvinge følesnen af at nyde at være på ferie.. hvis sedet irritere og stresser mig og gør mig restløs...

sådan er jeg bare, min mand ved det.. og vi tager ikke på sadanne ferie.. men på andre slags ferier

jeg forstår ikke hvorfor han ikke har mældt klart ud hjemmefra at han ikke gad den slaægs ferie..

Anmeld

24. august 2013

jydeinden

Jeg ville godt nok også blive såret hvis min kæreste slet ikke gad ferie med mig. for jeg formoder ikke at det "kun" drejer sig om charter ferie men som du selv siger al form for ferie uden hans venner og træning. synes jeg ikke er særligt sødt

Anmeld

25. august 2013

Mum33

raca skriver:

jeg forstår din mand.. jeg ville også så inderligt hade at tage på ferie til udlandet.. måske 4-5 dage på camping i dk..

men charterferie ol er udelukket.. jeg får pip..

det kunne være i skulle afklare hvad i hveri sær ønsker..

Du forstår altid at sparke til folk, der ligger ned. Synes virkelig burde begynde at overveje dine svar, for de er ofte meget grove.  

Til TS - øv hvor ærgeligt, men måske gør han det for din og ungernes skyld, selvom han ikke er til de vilde charterrejser. Få det bedste ud af det, nu hvor I er afsted, og så find en anden løsning som I begge er med på næste gang  God ferie.

Anmeld

25. august 2013

Jems

Tror jeg havde bedt ham om at rejse hjem lidt tidligere så.. Da ikke fedt han ødelægger jeres ferie med dårlig stemning slet ikke når jeres lille dreng er med Som glæder sig til hygge med mor og far 

Anmeld

25. august 2013

FruStolpe

Han burde være voksen nok til at ssige fra allerede inden i tager afsted.  

Når nu han så alligevel vælger at smide sådan en bombe, så ville jeg bede ham om at rejse hjem.  Og så bruge hans alene tid til at finde ud af om det er det her forhold han vil satse på. 

Stort 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.