Anonym skriver:
Ja det sårede en del . Og han forstår ik hva han har sagt forkert nu
Han siger jeg burde være taknemmelig for han et taget mig ud til denne rejse 
Kære du :-).
Jeg kan oprigtig talt godt forstå, at du bliver såret. Det ville jeg også være blevet. Det gør jo at man føler sig rigtig afvist.
En anden gang vil jeg anbefale, at I forventningsafstemmer, hvad en god ferie indeholder for hver af jer. Derved kan I forhåbentlig kombinere elementer fra hans drømmeferie med din drømmeferie og derved begge få en dejlig ferie sammen, hvor begge jeres behov opfyldes.
Jeg har oplevet i mine forhold, at flere mænd have svært ved nærvær, og på en ferie med kvinde og barn er der ofte ubevidste krav om nærvær fra kvindens side. Måske det kan være tilfældet for din mand. Det bliver måske simpelthen for meget nærvær og for lidt handlen. Mand er jo ofte gode til at handle, og når mænd træner, så agerer de jo og er sammen på en helt anden måde, end mænd ofte er med deres partnere. Der er der mandementalitet, med konkurrence, jokes m.m. Den kultur savner han tydeligvis.
Du kan også tænke over, om I har udfordringer vedr. nærvær i det daglige i jeres samliv, eller om det først er opstået her på ferien. Er det tilfældet kan parterapi være løsningen.
Håber mine tanker er brugbare for dig :-).
Mange hilsner og pøj pøj med parforholdet:-)
Anmeld