Anskaffe sig hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
12 svar
14 synes godt om
24. august 2013

Jems

Jeg kunne godt tænke mig en hund, vi har en søn på 2 år hvornår synes i at det ville være bedst at få en hund, kan man gøre det nu eller er det bedre at vente, til bissen er ældre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

esioul

Jems skriver:

Jeg kunne godt tænke mig en hund, vi har en søn på 27 mdr hvornår synes i at det ville være bedst at få en hund, kan man gøre det nu eller er det bedre at vente? 

Det afhænger helt af hvad i kan tilbyde en hund.

Hvordan ser jeres hverdage ud?

Anmeld

24. august 2013

Jems

Vi bor i hus med have, arbejder begge 2 manden er selvstændig og jeg arbejder skiftehold.. Vi er meget hjemmmennesker, men elsker at gå ture 

Anmeld

24. august 2013

esioul

Jems skriver:

Vi bor i hus med have, arbejder begge 2 manden er selvstændig og jeg arbejder skiftehold.. Vi er meget hjemmmennesker, men elsker at gå ture 

Nu ved jeg ikke om i har haft hund før, men det er et kæmpe arbejde.

Jeg fandt denne her sjove tekst på nettet igår, hvilket beskriver arbejdet meget godt:

Er du klar til at få hund?
... er du i tvivl, så se om du kan gennemføre en "hvalpe-træningslejr" med et smil.
Fordel kold æblejuice på boligens tæpper og gå derefter barfodet rundt i mørke. Stil vækkeuret til kl. 4.00. Når vækkeuret ringer løber du hurtigt udenfor huset og råber: "Tis, tis... dygtig hund... tis, tis... dygtig hund". Øvelsen skal kunne udføres uden blå mærker. Fordel en god hånd ... fuld våde hundehår i dit nyvaskede sengetøj. Til mørkt betræk skal du bruge lyse hundehår, til lyst betræk, skal du bruge mørke hundehår. Væn dig til den rare kløende følelse og lugten af "våd hund". Brug 30 minutter til at lege "grib bolden" med en våd tennisbold. Løb barfodet ud i sneen for at lukke havelågen. Denne øvelse skal du kunne udføre uden at bruge bandeord. Vælt en kurv med rent vasketøj og spred tøjet ud over bryggersgulvet. Træd på tøjet og kast det rundt i hele rummet. Tøjet skal herefter samles, sorteres og lægges sammen. Øvelsen skal udføres 4 gange i træk. Inviter svigerfamilien til middag. Inden middagen skal du placere et par brugte underbukser midt i stuen. Øv dig i at fjerne underbukserne uden at gæsterne bemærker dette. Tænd for din favorit TV-serie. 4 minutter før episodens afslutning (lige der hvor den rige unge krigslæge kaster sig på knæ foran den unge blonde enke) skal du hurtigt løbe ud i bryggerset, mens du kærligt hvisker: "Nej skatter... du skal gøre det udenfor". Smil, mens du går glip af seriens slutning. Stå tidligt op og fordel kold chokoladepudding på boligens tæpper - lad buddingen sidde og forsøg herefter at fjerne den når du kommer træt hjem fra arbejde. Øvelsen skal udføres medens du fornøjeligt fløjter "må man få hunden med op i himlen..". Krads en række huller med en skruetrækker i benene på dit spisebord. Gør dette uden at græde.

Ved godt den ikke giver dig 100% et svar, men den får en til at tænke over at meget af ens tid går til det og har man også et barn er det hårdt.
Men det er jo et spørgsmål om overskud og prioiteringer

Anmeld

24. august 2013

Jems

Tak så ytrer jeg vi venter. 

Anmeld

24. august 2013

esioul

Jems skriver:

Tak så ytrer jeg vi venter. 

Det er ikke lutter lagkage

Det er nok nemmere når jeres barn bliver lidt ældre, men igen det er jo alt op til en som familie og der er tid og oversku til endnu en baryler i hjemmet

Anmeld

24. august 2013

PernilleogLouis

Jems skriver:

Jeg kunne godt tænke mig en hund, vi har en søn på 2 år hvornår synes i at det ville være bedst at få en hund, kan man gøre det nu eller er det bedre at vente, til bissen er ældre? 

Vi har haft hund siden min dreng blev født - sidste sommer da han var 4,5 fik vi en ny og det er hans bedste ven Jeg syns det har været dejligt at ha hund - han har lært at ha respekt for dyr og han ved at nogen gange kommer hunden i første række og han ved når man har hund betyder det lange gåture 

også hårdt arbejde er det heller ik at få en hvalp - tror jeg var nede om natten de første 3-4 mdr imellem 1-4 gange også var han helt renlig. Ja man bruget tid på gåture osv men det blir hurtigt en hyggelig ting og vi har jo alle godt af frisk luft

Anmeld

24. august 2013

Noneother

Det kommer meget an på barnet. Her har vi to katte i forvejen, og min søn har lært at behandle alle dyr med respekt (Han er 3) så jeg har valgt at vi skal ha´en lille (chihuahua) hund her til oktober, når han er klar til at flytte hjemmefra.

Men jeg går så osse på 19 timer på mit studie, og er vandt til at tørre alt muligt op fra mit langhårede tæppe, sengetøj o.lign. i forvejen. -OG jeg er indstillet på at vi starter på hvalpetræning hver søndag, så snart de starter hold op, så den kan blive en god lille hund.

Det kræver nok bare at man virkelig er indstillet på at det skal lykkedes, og er villig til at lægge arbejdet/timerne i det. -og før at man køber, skal man selvfølgelig have taget sig god tid til at finde en race der matcher ens familieliv. Ellers bliver det nemt en stor fiasko.

Anmeld

24. august 2013

twinny

esioul skriver:

Nu ved jeg ikke om i har haft hund før, men det er et kæmpe arbejde.

Jeg fandt denne her sjove tekst på nettet igår, hvilket beskriver arbejdet meget godt:

Er du klar til at få hund?
... er du i tvivl, så se om du kan gennemføre en "hvalpe-træningslejr" med et smil.
Fordel kold æblejuice på boligens tæpper og gå derefter barfodet rundt i mørke. Stil vækkeuret til kl. 4.00. Når vækkeuret ringer løber du hurtigt udenfor huset og råber: "Tis, tis... dygtig hund... tis, tis... dygtig hund". Øvelsen skal kunne udføres uden blå mærker. Fordel en god hånd ... fuld våde hundehår i dit nyvaskede sengetøj. Til mørkt betræk skal du bruge lyse hundehår, til lyst betræk, skal du bruge mørke hundehår. Væn dig til den rare kløende følelse og lugten af "våd hund". Brug 30 minutter til at lege "grib bolden" med en våd tennisbold. Løb barfodet ud i sneen for at lukke havelågen. Denne øvelse skal du kunne udføre uden at bruge bandeord. Vælt en kurv med rent vasketøj og spred tøjet ud over bryggersgulvet. Træd på tøjet og kast det rundt i hele rummet. Tøjet skal herefter samles, sorteres og lægges sammen. Øvelsen skal udføres 4 gange i træk. Inviter svigerfamilien til middag. Inden middagen skal du placere et par brugte underbukser midt i stuen. Øv dig i at fjerne underbukserne uden at gæsterne bemærker dette. Tænd for din favorit TV-serie. 4 minutter før episodens afslutning (lige der hvor den rige unge krigslæge kaster sig på knæ foran den unge blonde enke) skal du hurtigt løbe ud i bryggerset, mens du kærligt hvisker: "Nej skatter... du skal gøre det udenfor". Smil, mens du går glip af seriens slutning. Stå tidligt op og fordel kold chokoladepudding på boligens tæpper - lad buddingen sidde og forsøg herefter at fjerne den når du kommer træt hjem fra arbejde. Øvelsen skal udføres medens du fornøjeligt fløjter "må man få hunden med op i himlen..". Krads en række huller med en skruetrækker i benene på dit spisebord. Gør dette uden at græde.

Ved godt den ikke giver dig 100% et svar, men den får en til at tænke over at meget af ens tid går til det og har man også et barn er det hårdt.
Men det er jo et spørgsmål om overskud og prioiteringer

Haha. Genialt.  

Anmeld

24. august 2013

esioul

twinny skriver:

Haha. Genialt.  

Ja synes den er ret go'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.