social rådgiver uddannelsen?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.765 visninger
14 svar
4 synes godt om
23. august 2013

bobbles

Er jo i gang med at tage kontor uddannelsen på hg. Fik så afvide Den giver direkte adgang til social rådgiver uddannelsen men er der nogen som ved om man skal være på SU gennem forløbet eller kan man få voksen løn når man er over 25?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

bobbles

23. august 2013

Maise86

bobbles skriver:

Er jo i gang med at tage kontor uddannelsen på hg. Fik så afvide Den giver direkte adgang til social rådgiver uddannelsen men er der nogen som ved om man skal være på SU gennem forløbet eller kan man få voksen løn når man er over 25?

Altså som socialrådgiver elev får du kun su

Anmeld

23. august 2013

bobbles

Maise86 skriver:

Altså som socialrådgiver elev får du kun su

Ok Tak :-)

Anmeld

23. august 2013

AMtrier

bobbles skriver:

som SR er du kun i praktik i 1 semester ud af 7 så du får bare almindelig SU, også i praktik

Anmeld

23. august 2013

Noneother

Det må da godt nok være noget nyt så. For jeg har en veninde med kontoruddannelsen (den fulde, ikke kun HG delen) og hun er da igang med socialrådgiver pakken nu, for at kunne læse videre.

-og jeg har selv lige taget en HG-B og det har jeg aldrig hørt om.

Anmeld

23. august 2013

K&S

bobbles skriver:

En HG giver ikke adgang til socialrådgiveruddannelsen, da fagene ikke er på det niveau, det kræves 

Men du kan tage en fagpakke på VUC, når du er færdig med din HG 

Anmeld

24. august 2013

Patriark

bobbles skriver:

Den giver ikke adgang til socialrådgiver uddannelsen. Men den giver dog adgang til socialformidler uddannelsen. 

Anmeld

24. august 2013

Patriark

Noneother skriver:

Det må da godt nok være noget nyt så. For jeg har en veninde med kontoruddannelsen (den fulde, ikke kun HG delen) og hun er da igang med socialrådgiver pakken nu, for at kunne læse videre.

-og jeg har selv lige taget en HG-B og det har jeg aldrig hørt om.

Som jeg skrevtil ts, man kan læse til socialformidler med en kontoruddannelse.

Ved ikke om det kræver, at man har erhvervserfaring, eller i så fald hvor lang tids erfaring der er tale om.

Anmeld

24. august 2013

Noneother

Som jeg skrevtil ts, man kan læse til socialformidler med en kontoruddannelse.

Ved ikke om det kræver, at man har erhvervserfaring, eller i så fald hvor lang tids erfaring der er tale om.

Hvad jeg kan læse mig frem til så kan den give adgang til den det med hele kontor uddannelsen + en relevant akademi uddannelse + to års relevant erhvervserfaring. Så det er jo ikke ligefrem en direkte adgang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.