Er jeg for meget? om gæstedp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. juli 2009

Anonym trådstarter

Ja, jeg er lige ano. for hvis nu nogen læser med - ikke fordi, I ikke må vide, hvem jeg er.

Vores datter er i gæstedp' i disse dage pga. hendes rigtige dp's ferie.
I dag måtte jeg hente hende lige før middag, fordi hun skulle til 2-års undersøgelse. Dette meddelte jeg gæstedp' i går.
Da jeg henter henter hende (kl.11.30) har hun samme ble på, som jeg gav hende på kl. 06.00 - og den er tung. Hun har snot og sand på kinderne og hun bliver ved med at sige mad, mad, mad. - De andre børn var ved at spise.

Havde det været hendes rigtige dp' er jeg 100 på, vores datter havde været skiftet, tørret i ansigtet, og at hun lige havde fået en bid brød - når nu hun vidste, vi skulle videre til lægen.
Jeg skiftede hende undervejs i bilen, og så kørte jeg ind på en tank og købte et par pølsehorn og en vand, som hun indtog i autostolen undervejs.
Jeg ved ikke helt, om jeg bare har set mig lidt gal på hende - om vores rigtige dp'er "forkæler/overservicerer" os lidt, eller hvad det er. Har bare sådan en øv-fornemmelse over, at hun skal hen til hende.
I går da vi havde aftenbadning, begyndte pigen at spørge efter hendes rigtige dp', efter hendes hund og flere navngivne børn, hun normalt er sammen med. Jeg måtte jo sige, at xxx har ferie, men du skal hen til xxx i morgen. Hertil svarer vores datter: Neeeej ik' xxx mig køre xxx.

Er jeg for meget? Bare sig det, jeg kan tage det. Vil bare lige have lidt udefra-vurdering. Man er jo ikke særlig objektiv, når det er den lille guldklump, det handler om...
Om ikke andet fik jeg luft.

- Tak fordi, du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

Kaufie

Hmmm - jeg synes ikke du er for meget - ikke ret meget ihvert fald

Snot og sand kan jo komme på få minutter og dp'er kan jo ikke vaske dem hele tiden, så der kan du jo have været uheldig at din datter lige havde fået sig møjet grodt og grundigt til lige før du kommer for at hente.

Bleen synes jeg ikke der er nogen undskyldning for - det er bare for længe at gå med samme ble!! Stakkels pige - håber ikke hun fik rød numse.

Mht frokost - så er den svær at vurdere for andre end din dp og dig. Min søn spiser sjældent ret meget de første par dage i gæstedp - om det så er fordi det er noget andet mad, fordi han er et fremmed sted med fremmede mennesker eller fordi hun har for meget spændende legetøj til han kan koncentrere sig om at spise - det ved jeg ikke. Jeg ville spørge gæstedp om din datter spiser godt - og evt spørge ind til hvad de får. Måske kan det hænge sammen med hendes uvilje til at komme derhen?

Jeg ville ikke lægge så meget i, at din datter siger at hun ikke vil hen til gæstedp'en. De er jo tryghedsnarkomaner de små - og selvfølgelig vil hun helst hen til sin "egen" dp.

Det var blot mine betragtninger - men jeg er selv kritisk når William har været ved gæstedp, som bare ikke kan gøre det hele lige som den faste dp, der jo kender barnet ud og ind, kan.

Anmeld

16. juli 2009

Sweet1978

Enig i at ansigtet kan være sket lige kort før og bleen burdre være skiftet. Mht. til maden synes jeg det er for dårligt, vi har selv haft Danielle i gæstepleje 1 uge og der skulle hun til frisør kl. 12.10. Det sagde jeg og spurgte hvordan det passede ind hvornår jeg skulle komme. Jamen de spiste gerne kl. 11.30, men hun skulle nok sørge for hun var færdig når jeg kom 11.50. Det var super behandlig og hverken mere eller mindre end vi er vant til. Nu var din historie jo på et lidt tidligere klokkelslet så hvis det er fast 11.30 alle steder er den svær, men når de andre børn var ved at spise kunne det ikke rage vidt at give din datter noget også.
Jeg tror da jeg ville tillade mig at kommentere det overfor hende i den forbindelse at din datter er ked af at komme der, for så må hun jo ændre sin opførsel lidt. Det ville jeg gøre alle børn skal være glade trygge ved at blive afleveret om morgenen uanset hvor de er. Og i deres fag må de kunne tage både positiv og negativ kritik, så længe det er konstruktivt.

Anmeld

16. juli 2009

Susan1978

jeg synes ikke du er for meget..  jeg kan godt forstå du er lidt øv over det..
hvor længe skal hun være der.? 

jeg har en mistanke om at vores gæsteDP bruger vådservietter til Emils numse.. den er overdrevet rød.. og han har ikke haft tynd mave eller noget..  i nat vågnede han og var helt ulykkelig og sagde faktisk av numse.. stakkel.

blir nødt til at spørge hende... for jeg vil ik ha det, hvis det er tilfældet.

Emil skal være der i 3 uger.. det er jeg også mega ked af.

Anmeld

16. juli 2009

Anonym trådstarter

Pb til dig Susan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.