Hjælp skal jeg give manden lov ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Hej smukke piger

Jeg elsker utrolig meget min mand som gør gør mig glad .

Jeg er bar i tvivl , nu når ham og jeg skal på barsel så en måned efter tager hans holdtræning til udlande i 2 uger og spiller nogle vigtige kampe som betyder meget for ham.

Men problemet er at han har valgt at være hos mig og den nyfødte og plus vores 3 årige søn.

Kan jeg tillade mig at give ham lov til at tage afsted eller bliver det hårdt for mig? Jeg vil også gør ham glad og det er vel op til ham selv om han så går glip af de to ugers tid med vores barn

Hejsa,

Jeg ville nok også synes han skulle afsted.

Det bliver måske nogle hårde dage at komme igennem, men jeg synes man skal give plads til sådan noget. Er sikker på du sagtens kan klare det  

Min kæreste skal selv afsted på herretur, dog "kun" en forlænget weekend, 3 uger efter jeg har fået mit kejsersnit. Jeg er slet ikke i tvivl om at selvfølgelig skal han da afsted. Tror også han har brug for at komme ud og få lidt frisk luft med gutterne.. de har allesammen 1-2 børn og det her er vores første, så han har nogle han kan tale med om alle de nye ting..  Mænd ser jo nok en smule anerledes på nogle ting end os kvinder 

Måske din mand kan hjælpe til med at lave noget ekstra mad til fryseren, så du har noget du lige kan tage op.. Og få handlet ekstra ind, så du ikke skal tænke for meget over om der er mad i huset? Man kan jo også handle ind over nettet, det er dejlig nemt.. 

Måske i kan finde en barnepige der kan komme nogle gange?

Håber i finder en løsning 

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej smukke piger

Jeg er bar i tvivl , nu når ham og jeg skal på barsel så en måned efter tager hans holdtræning til udlande i 2 uger og spiller nogle vigtige kampe som betyder meget for ham.

Men problemet er at han har valgt at være hos mig og den nyfødte og plus vores 3 årige søn.

Kan jeg tillade mig at give ham lov til at tage afsted eller bliver det hårdt for mig? Jeg vil også gør ham glad og det er vel op til ham selv om han så går glip af de to ugers tid med vores barn

da jeg fødte..havde min kæreste ingen orlov da han lige var startet nyt job..han sku arbejde dagen efter fødsel og jeg syntes det var møg hamrende hårdt. ikke både fysisk men også psykisk faktisk..så jeg havde nok sagt nej

Anmeld

22. august 2013

L&V

Er slet ik go til det der med at få lov.. Man får lov af sin mor i et parforhold er man 2 voksne mennesker som må træffe beslutninger uafhængigt af hinanden og der udover tale om tingene..

Ser ikke hvorfor han ik sku ku ta afsted han har påtaget sig et ansvar som træner også og det er jo kun 14 dage..

Anmeld

22. august 2013

Isabella_mor

Måske du bare skulle spørge ham om han havde lyst til at tage afsted og så bakker du han op i hans valg. Vælger han at ville afsted, så kan du jo spørge en veninde, din mor/svigermor/ søster/svigerinde om der er en der har lyst til at hjælpe med børnene i weekenden imellem de to uger han er væk. Evt få den store passet så du kan fokusere på den lille så du evt ikke stresser dig selv alt for meget, når man ikke er vant til at være alene med to børn og et hjem der skal holdes i så lang tid så er det en fin idé at spørge nogen om hjælp,

der kunne jo også bare komme en på besøg så dU kunne få vasket lidt tøj og rydet op osv. 

Nu kender jeg ikke dine børn eller jeres rutine, det gør dU jo kun selv så det er jo ikke engang sikkert du har behov for at få hjælp  

Anmeld

22. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu er jeg måske lidt farvet af, at jeg er alenemor, og min datter var 2,5 år, da min søn blev født.
Men jeg vil mene, to uger er overkommeligt. Sørg evt for at have mad i fryseren til aftensmad og have købt stort ind af de ting, der ikke bliver for gamle, så du ikke skal tænke på at slæbe det hjem, når du er alene.

Da min datter var 14 dage, tog hendes far på arbejde i udlandet i en måned, så der var jeg også alene med hende.

Nyd i stedet for dine unger på dine præmisser i den tid, han er væk

Anmeld

22. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Hej smukke piger

Hvis han har lyst skal han selvfølgelig afsted. Det der med at "få lov" høre ingen steder hjemme. Man er to lige værdige mennesker, der burde tale sammen og nå til enighed. Hvis min mand ville afsted var han kommet det, er sikker på at alt kan klares og jeg ikke får noget ud af at nægte ham lov til ting han gerne vil. Ud over en sur mand. 

Anmeld

22. august 2013

Masig

Anonym skriver:

Problemet er bar at han havde ikk været der så meget for mig første gang vi havde vores søn og meningen var at nu sku han være der især når jeg får kejsersnit .

Men jeg føler hvis det gør ham glad sø skal han da tage afsted . Bar han ikk tror han ka slippe for at passe vores børn hele tiden så er det fint med mig.

Nej har ik nogen til at hjælpe mig :/

Ja så må du jo gøre op med dig selvom du kan klare det... Når du skal have kejsersnit må jeg nok indrømme at jeg havde valgt at sige han skulle blive hjemme... Man må jo helst ikke løfte for meget og den slags og med to små børn i huset ville jeg synes det var forkert at han tog afsted....

Anmeld

22. august 2013

Benjamins'mor

Nu skriver du at du skal have kejsersnit, så ville jeg personligt nok helst at han blev hjemme.

Men hvis du godt mener du kan klare det, så afsted med ham.

Anmeld

22. august 2013

Pinkrose

Anonym skriver:

Hej smukke piger

Hej til at starte med ville jeg sige ja, men læste så at du skal have kejsersnit og ikke har nogle til at hjælpe. Og det blev så til et stort nej .

De første 8 uger må du kun bære den lilles vægt, det vil sige det kan blive møg svært med indkøb, den store vil op?
Du må ikke støvsuge ,

Det kan være du har møg ondt efter kejsersnit, jeg havde slemme smerter i næsten 3 uger.
Jeg ville mene det bare er uheldigt at de to ting ligger så tæt på hinanden .

Men han har jo også selv valgt at ville blive hjemme i stedet for at tage afsted.

Anmeld

23. august 2013

babyonboard

Hej med dig

Er enig med masig at når man får ks så tager det alså længere tid før man er ovenpå. og når i nu har en mere. men syntes selvfølgelig i skal snakke om det. Men personligt ville jeg nok også at min kæreste blev hjemme til at hjælpe med den store osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.